کانادا: از سری مقالات انتخاب کشور برای تحصیل - آنچه باید بدانید

مزایای تحصیل در کانادا

در این مقاله، دلایلِ دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در کانادا مورد بررسی قرار گرفته شده است. کیفیت بالای تحصیل، هزینه‌ی پایین تحصیل و آینده‌ی روشن پس از فارغ‌التحصیلی، دلایل اصلیِ انتخابِ این کشور به عنوان مقصد تحصیلی دانشجویانِ بین‌المللی است.


گردآورنده: علی رضا رضایی کلات
2160
ذخیره سازی
1399/03/12

تحصیل در کانادا

بر اساس منابع رسمی یکی از بهترین مکان‌های زندگی است

کانادا دارای برخی از چشم‌نوازترین مناظر جهان است. درواقع، فقط سرما و برف نیست که درباره آن شنیده‌اید، کانادا کشوری چهار فصل است و در بعضی از نواحی اصلا برفی وجود ندارد و دمای هوا می‌تواند حتی به بالای 30 درجه سانتی‌گراد نیز برسد. 
کانادا دارای چندین شهر بزرگ و مدرن است. اما شما بایستی برای سفر به سراسر کشور و گشت‌و‌گذار در ایالت‌های مختلف زمان صرف کنید و جغرافیای متفاوت کانادا را ببینید. در طول مسیر، پارک‌ها و ذخایر ملی، حیوانات وحشی و منظره قله‌ها و خطوط ساحلی را خواهید دید و همه این‌ها باعث شگفتی شما می‌شوند! مانند آبشارهای نیاگارا، پارک ملی بَنف و کوه‌های راکی.
در حقیقت‌، سازمان ملل متحد، کانادا را به عنوان یکی از بهترین مکان‌های جهان برای زندگی مداوم به مدت 20 سال معرفی کرده است. در‌حالی‌که مناظر طبیعی در این انتخاب نقش دارند، سایر فاکتور‌ها هم موثر هستند. بهداشت و درمان برخلاف آمریکا که انتقاد زیادی در این کشور به ویژه در بین دانشجویان بین‌المللی به راه انداخته است، در کانادا رایگان است. کانادا هم‌چنین در مقایسه با همسایه آمریکایی خود یکی از امن‌ترین و آرام‌ترین مقاصد مطالعه محسوب می‌شود. 

کیفیت بالای تحصیل

کیفیت تحصیل در کانادا بسیار بالا است و مدارکِ دانشگاهیِ این کشور در سراسر دنیا توسط کارفرمایان به رسمیت شناخته می‌شود و آموزش در کانادا در سطحی برابر با امریکا، انگلستان و سایر مقاصدِ برترِ تحصیلی ارائه می‌گردد. چهار دانشگاه‌ از دانشگاه‌های کانادا بر اساس رده‌بندیِ سال 2020-2019 مجله‌ تایمز در میان 100 دانشگاه برتر دنیا قرار دارند: دانشگاه تورنتو، دانشگاه بریتیش‌کلمبیا، دانشگاه مک‌گیل و دانشگاه مک‌مستر. همچنین، دانشگاه‌های مک‌گیل و بریتیش‌کلمبیا در کنارِ دانشگاه‌های مونترال و آلبرتا در میانِ 100دانشگاهِ برترِ جهان در رده‌بندیِ QS در سال 2020-2019 قرار گرفتند. در واقع دانشگاه تورنتو در هر دو رده‌بندی جزو 20 دانشگاه برتر قرار دارد.
 تمام دوره‌های آکادمیک به طور مرتب توسط مؤسسه‌های ارائه کننده، مورد بررسی قرار می‌گیرند تا استانداردهای بالای آموزشی حفظ گردد. نهادهای دولتی مانند انجمن دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا (AUCC) نیز برای اطمینان از این‌که دانشگاه‌ها بهترین آموزش ممکن را ارائه می‌کنند، اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

کشور چند فرهنگی

تعدد فرهنگ‌ها در کشور کانادا شگفت‌انگیز است. کانادا کشورِ مهاجران است و در یک قرن و نیم گذشته از 15 میلیون مهاجر استقبال کرده است. آیا می‌دانستید که این کشور برای اولین بار در جهان در دهه 70 سیاست اختلاط فرهنگ‌ها را مطرح و ارزش نژادها و قومیت‌های مختلف را برجسته کرد؟ در‌حالی‌که امروزه اصطلاحِ "چند فرهنگی" متداول است، همیشه وضع به این‌صورت نبوده است ولی با این وجود، کانادا یکی از کشورهای پیشرو در ارتقا این موضوع بوده است.

هزینه‌های پایین

به نسبت یک کشور بزرگ غربی که دارای چندین شهر بزرگ است، هزینه زندگی در کانادا بسیار ارزان‌تر از انگلستان یا آمریکا است. در حالی که تورنتو گران‌ترین شهر کانادا است، به صورت میانگین هزینه‌ زندگی در این شهر به طور قابل توجهی کمتر از هزنیه‌ی زندگی در شهرهای لندن، نیویورک یا سیدنی است. 
به‌علاوه، به‌دلیل ‌اینکه دانشگاه‌های کانادا بودجه دولتی دریافت می‌کنند، شهریه‌ی دانشگاه‌ها در این کشور از شهریه‌ی دانشگاه‌های آمریکا کمتر است. بورسیه‌های تحصیلی نیز هم‌چنین از طریق برنامه‌ی دولت این کشور و بورسیه‌های دوره‌های تحصیلی در دسترس هستند.

زندگی پس از فارغ‌التحصیلی

زندگیِ پس از فارغ‌التحصیلی و یافتنِ شغل پارامتری بسیار مهم برای اکثر دانشجویان بین‌المللی هنگام تصمیم‌گیری در مورد محل تحصیل در خارج از کشور است. 
برخی از دانشجویان می‌خواهند به جای بازگشت به خانه، زندگی خود را کاملاً تغییر دهند. با این حال شما باید اطمینان حاصل کنید که اجازه دارید به طور قانونی در کشور بمانید. در کانادا، دانشجویان بین‌المللی که از دانشگاه یا کالج فارغ‌التحصیل می‌شوند می‌توانند پس از دریافت مدارک تحصیلی خود به مدت یک سال در کانادا مشغول جست‌وجوی کار باشند. همچنین، دانشجویان بین‌المللی در حین تحصیل اجازه‌ی کار دارند.
به‌علاوه، بر اساس آمار این کشور، 90٪ فارغ‌التحصیلان مؤسسات کانادایی ظرف مدت 6 ماه شغل پیدا می‌کنند. بهبود چشم انداز شغلی یکی از انگیزه‌های اصلی دانشجویان برای تحصیل در خارج از کشور است، از این‌رو تحصیل در کانادا می‌تواند گزینه‌ای بسیار مناسب باشد.


اگر به تحصیل در کشور کانادا علاقه‌مندید، می‌توانید با استفاده از پایگاه داده‌ی آرمان من، دوره‌ی تحصیلی مناسب خود را جست‌وجو کنید و یا با شماره‌گیری 41276-021  از مشاوره‌ی تلفنی رایگانِ آرمان من بهره گیرید.
 


آنچه باید بدانید

راهنمای اولیه برای تحصیل در کانادا

راهنمای اولیه برای تحصیل در کانادا

از نگاهِ بسیاری از دانشجویانِ بین‌المللی کانادا بهترین کشور برای تحصیل در خارج از کشور است. تحصیل در کانادا مزایای بسیاری دارد که در این مقاله به برخی از آن‌ها اشاره شده است.
مشاوره رایگان