کانادا: از سری مقالاتِ راهنمای اخذ ویزا - آنچه باید بدانید

اخذ ویزای کاری کانادا پس از فارغ التحصیلی

حالا که تحصیل‌تان به پایان رسیده، شاید دل‌تان بخواهد در کانادا بمانید و کار کنید و این کشور زیبا را کشف کنید. اما برای اقامت طولانی‌تر در کانادا به چه چیزی نیاز خواهید داشت؟ در این مقاله گزینه‌های موجود برای تمدید اقامت کانادا برای فارغ‌التحصیلان بین‌المللی مورد بررسی قرار گرفته شده است.


گردآورنده: زکریا قائمی
2081
ذخیره سازی
1399/03/15

اجازه ی کار پس از تحصیل در کانادا

پس از پایان تحصیل در کانادا این فرصت را دارید که درخواست اجازه‌ی کار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP) بدهید، که به شما اجازه می‌دهد در کانادا بمانید و بعد از پایان تحصیل‌تان کار کنید. البته باید ببینید برای چنین گزینه‌ای واجد شرایط هستید یا خیر. 

آیا می‌توانم بعد از فارغ‌التحصیلی در کانادا مشغول کار شوم؟

برای اینکه واجد شرایط دریافت اجازه‌ی کار پس از فارغ‌التحصیلی باشید باید موارد زیر را فراهم کنید: 

•    به صورت تمام‌وقت در رشته‌ای تحصیل کرده باشید که حداقل 8 ماه طول کشیده باشد.
•    در یکی از مؤسسات زیر مشغول تحصیل بوده باشید: یک مؤسسه‌ی تحصیلات عالی دولتی، مثل کالج، دانشکده‌ی فنی و بازرگانی، دانشگاه یا سیژپ (CEGEP، مجموعه‌ی کالج‌ها، مراکز پیش‌دانشگاهی و نیز مراکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان کبک) برای کبک، یا مؤسسه‌ی تحصیلات عالی خصوصی که در چارچوب مؤسسات فوق فعالیت می‌کند. 
•    تحصیلات خود را به پایان رسانده باشید و این مطلب به تأیید مؤسسه‌‌ی آموزشیِ مربوطه‌تان برسد. 
•    تا 180 روز بعد از دریافت نمرات نهایی تحصیلی‌ یا ثبت تأییدِ پایان تحصیلات درخواست اجازه‌ی کار پس از تحصیل کرده باشید.
•   در تاریخ مشخصی بین این 180 روز اجازه‌ی اقامت تحصیلی داشته باشید (دیگر هنگام درخواست ویزای پس از فارغ‌التحصیلی نیازی به اجازه‌ی اقامت تحصیلی نخواهید داشت).

برای کسب اطلاعاتِ بیشتر در رابطه با شرایط کسب ویزای کاری پس از تحصیل در کانادا به این لینک مراجعه کنید.

لیست موسساتی که پس از تحصیل در آن‌ها می‌‌‌‌توانید درخواست ویزای کاری پس از تحصیل دهید.

ویزای کاری کانادا

چطور برای درخواست ویزای کاری کانادا اقدام کنم؟

برای این کار هم، درست مثل درخواست اجازه‌ی اقامت تحصیلی، می‌توانید از طریق وب‌سایت CIC (سازمان مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا) اقدام کنید. به رمز عبور و حساب کاربری قبلی‌تان، که با آن درخواست اجازه‌ی اقامت تحصیلی داده بودید، نیاز خواهید داشت. باید مدارکی دال بر ثبت‌نام در مؤسسات آموزشیِ تعیین‌شده هم ارائه کنید.  
این کار طی فرایندی بسیار ساده انجام می‌شود. باید رمز عبورتان را وارد کنید، فرم درخواست را پر کنید، مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنید و هزینه‌های لازم را پیش از ثبت نهاییِ درخواست بپردازید. 
می‌توانید تا 6 ماه بعد از پایان تحصیل‌تان از کشور خود هم برای درخواست ویزای کاری پس از تحصیل در کانادا اقدام کنید. 

هزینه‌ی درخواست ویزای کاری پس از فارغ‌التحصیلی چقدر است؟

برای درخواست ویزای کاری کانادا پس از پایان تحصیلات باید تقریباً 255 دلار کانادا بپردازید، که می‌توانید با کارت اعتباری یا دبیت کارت از حساب بانکی خود پرداخت کنید. 

چه زمانی برای دریافت ویزای پس از فارغ‌التحصیلی اقدام کنم؟

باید تا 180 روز بعد از فارغ‌التحصیلی برای دریافت ویزای کار پس از فارغ‌التحصیلی اقدام کنید. در این بازه‌ی زمانی نیازی به پیش‌نهاد کاریندارید. به محض دریافت تأییدیه‌ی نهاییِ تاریخ پایان تحصیل‌تان، یادداشتی برای خود تنظیم کنید که آخرین مهلت درخواست ویزای پس از فارغ‌التحصیلی را فراموش نکنید.

ویزای کاری پس از فارغ‌التحصیلی تا چه مدتی معتبر است؟

اجازه‌ی کار شما تا زمان پایان کارتان در کانادا معتبر است، هرچندکه یک سقفِ سه ساله برای این موضوع در نظر گرفته شده است. اگر تحصیل‌تان بیش از دو سال طول بکشد، به صورت خودکار برای دریافت ویزای کاری پس از فارغ‌التحصیلی واجد شرایط خواهید شد که به شما اجازه می‌دهد تا سه سال در کانادا بمانید. بنابراین اگر در طول 4 سال در دوره‌ی کارشناسی مشغول تحصیل بوده باشید، می‌توانید بعد از پایان تحصیلاتِ تا سه سال در کانادا بمانید. برای دریافت اجازه‌ی کار پس از فارغ‌التحصیلی در کانادا، باید حداقل به مدت 8 ماه مشغول تحصیل در کانادا بوده باشید. 
اگر درخواست‌تان مورد موافقت قرار بگیرد باید موارد زیر را فراهم کنید: 

•    بیمه‌ی سلامت‌تان را تمدید کنید تا شرایط مورد نیاز دریافت ویزای کاری پس از تحصیل را برآورده کنید. 
•    درخواست شماره‌ی بیمه‌ی اجتماعی بدهید یا دوره‌‌اش را تمدید کنید. 
•   درخواست ویزای اقامت موقت بدهید، که به شما اجازه می‌دهد وارد مرزهای کشور بشوید (بر خلاف اجازه‌ی اقامت تحصیلی یا شغلی، که به شما اجازه‌ی ماندن در کشور را می‌دهد)، تا بتوانید در صورت نیاز از مرز عبور کنید و وارد کشور شوید. در واقع هر وقت کشور را ترک کنید و بخواهید دوباره وارد شوید، باید آماده‌ی پاسخوگویی به مأمورین کنترل مرزی باشید، تا ثابت کنید که برای حضور در کشور از شرایطِ مهاجرتیِ قانونی برخوردار هستید.

مطالعه بیشتر

درخواست ویزای تحصیلی کانادا

 

اگر به تحصیل در کانادا علاقه‌مندید با جست‌وجو در پایگاه داده آرمان من، دوره‌ی تحصیلی مناسب خود را بیابید. برای اطلاع از شرایط اخذ ویزای کاری پس از تحصیل در کانادا از مشاوره تلفنی رایگان آرمان من استفاده کنید.


آنچه باید بدانید

درخواست ویزای تحصیلی کانادا

درخواست ویزای تحصیلی کانادا

درخواست ویزای دانشجویی بهترین قسمت تحصیل در خارج از کشور نیست. اما، کاملاً ضروری است. در این مقاله نکات لازم برای اخذ ویزای دانشجویی کانادا گردآوری شده است.
کار دانشجویی در پردیس دانشگاه در کانادا

کار دانشجویی در پردیس دانشگاه در کانادا

بسیاری از دانشجویان بین‌المللی برای تامین هزینه‌های تحصیل در خارج از کشور روی کارهای دانشجویی حساب می‌کنند. در این مقاله شرایط کار دانشجویی در داخل پردیس دانشگاه در کانادا به طور کامل شرح داده شده است.
کار دانشجویی در خارج از دانشگاه در کانادا

کار دانشجویی در خارج از دانشگاه در کانادا

کانادا از گزینه های مناسب برای مهاجرت تحصیلی است. امروزه میزان درخواست برای مهاجرت تحصیلی به کانادا رو به افزایش می باشد. کانادا از کشورهای در حال پیشرفت بوده و با فرصت های شغلی و تحصیلی در این کشور بهترین آینده را می توانید برای خود رقم بزنید.
مشاوره رایگان