انگلستان: از سری مقالات انتخاب کشور برای تحصیل - آنچه باید بدانید

راهنمای اولیه برای تحصیل در انگلستان

اسکان دانشجویی، ورزش، زندگیِ شهری، یافتن شغل پس از تحصیل و به طور کلی شرایط تحصیل در انگلستان برای دانشجویانِ بین‌المللی، مواردی هستند که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است.


گردآورنده: علی رضا رضایی کلات
5217
ذخیره سازی
1399/02/31

شهر ادینبرو

وجود برخی از بهترین دانشگاه‌های جهان، شهرهایی فراموش نشدنی، زندگی شبانه‌ی درخشان و وجود محیطی دلنواز برای دانشجویان، مواردی هستند که زندگی، کار و تحصیل در انگلستان را به گزینه‌ای قابل توجه برای مهاجرت تحصیلی دانشجویان تبدیل می‌کند.  
مواردی که ذکر شد، تنها برخی از دلایل ممکن برای انتخابِ انگلستان برای تحصیل در خارج از کشور هستند. اگر به دنبال یافتن راهنمایِ کامل و اولیه برای تحصیل در انگلستان، پیدا کردن شغل پس از تحصیل در انگلستان و زندگی در انگلستان هستید، در این مقاله با ما همراه باشید. 
شما می‌توانید با استفاده از لینک‌های زیر بخش‌های مورد نظر خود در این مقاله را بیابید:

کلاس دانشگاه در انگلستان

آیا تحصیل در انگلستان به آینده کاری من کمک می‌کند؟

اگر به دنبال ارتقا سطح شغلی خود در آینده هستید، در دنیا کمتر کشوری به اندازه‌ی انگلستان می‌تواند سطح تحصیلی و شغلی شما را بالا ببرد. کشور انگلستان، پس از آمریکا بیشترین تعداد دانشجویان بین‌المللی را دارد. همچنین، برخی از معتبرترین دانشگاه‌های جهان در این کشور قرار دارد. 
در رتبه‌بندی جهانیِ دانشگاه‌های برتر QS در سال 2020، انگلستان دارای 23 دانشگاه در میان 150 دانشگاه برتر جهان است که از این حیث پس از ایالات متحده آمریکا در رتبه دوم قرار می‌گیرد، از این رو تحصیل در انگلستان می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی رزومه‌ی کاری شما داشته باشد.
بسیاری از موسسات آموزشی در انگلستان دارای مرکز کاریابی هستند که در مورد نحوه ورود به بازار کار به دانشجویان مشاوره و راهنمایی ارائه می‌دهند. عموماً این اطلاعات از مشاورانی دریافت می‌شود که با کارفرمایانِ سرتاسر کشور در ارتباطند و این ارتباط می‌تواند عامل دستیابی دانشجویان به شغل مورد نظرشان گردد. بسیاری از دانشگاه‌ها نیز منحصراً برای دانشجویان بین‌المللی مشاوره شغلی ارائه می‌دهند و آن‌ها را در دریافت ویزای کاری و بهبود رزومه شغلی پس از تحصیل یاری می‌کنند.
اگر به دنبال آگاهی از فرصت‌های شغلی پس از تحصیل در انگلستان هستید، برای کسب اطلاعات بیشتر به این مقاله رجوع کنید.
 پس از تحصیل در انگلستان یافتن شغل در این کشور دشوار نخواهد بود.
در زبان انگلیسی ضرب‌المثلی با عنوان "your reputation precedes you" وجود دارد که بر اهمیت شهرت یک فرد تاکید دارد. در واقع مدرک تحصیلی شما از دانشگاه‌های انگلستان می‌تواند در نقش شهرت شما ظاهر گردد و شما را به شغل مورد نظرتان برساند.
با تحصیل در دانشگاه‌های برتر انگلستان کارفرمایان از شما انتظار بالایی خواهند داشت که این موضوع نشاندهنده‌ی مهارت‌های فوق العاده‌ایست که شما در طول تحصیل در این کشور بدست میاورید.
Career opportunities

کدام یک از شهرهای انگلستان برای تحصیل مناسب‌تر هستند؟

دشواری در پاسخ به این سؤال، گواهی بر این واقعیت است که انگلستان دارای شهرهای فوق‌العاده‌ی بسیاری برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی می‌باشد. از مسیرهای دیدنیِ ساحلی در اکستر، تا مسیرهای مشهور سنگفرشی گلاسکو، همگی گزینه‌هایی هستند که می‌توانید از بین آن‌ها برای تحصیل انتخاب کنید. در واقع، شما به دنبال هر ماجراجویی که باشید، می‌توانید شهر مناسب خود را برای ادامه تحصیل در انگلستان بیابید. 
شفیلد به عنوان سبزترین شهر اروپا انتخاب شده است. بریستول پس از تولد هنرمند مشهور جهانی، بَنکسی در این شهر، به داشتن خیابانِ هنرِ شگفت انگیزش شهرت دارد و لندن یکی از بزرگترین، قدیمی‌ترین و متنوع‌ترین شهرهای جهان است.
دانشگاه لافبورو که یکی از برترین دانشگاه‌های انگلستان است با پایتخت انگلستان فاصله چندانی ندارد. این دانشگاه دارای فضای سبز وسیع و امکانات تحصیلی و ورزشی فراوان است و جای تعجب نیست که بارها و بارها به عنوان دانشگاه سال انتخاب شده است.
 پورتسموث یکی دیگر از شهرهای انگلستان است که شهروندانش به دلیل عشق به فوتبال شهرت جهانی دارند. دانشگاه پورتسموث که در سواحل جنوبی انگلستان واقع شده است، در نزدیکی سایر شهرهای مهم انگلستان مانند برایتون و لندن قرار دارد. 
با این حال، شاید هیچ کدام از این شهرهای فوق العاده، توان رقابت با کیفیت زندگی دانشجویی در شهرِ اسکاتلندیِ ادینبرو را نداشته باشند. 
پائولا بلانکو بورنر آرژانتینی، سفیر دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه ادینبرو، می گوید: "هرکسی که برای بازدید از وی به این شهر آمده، عاشق این شهر شده است."
 "تمامی افراد که از این شهر بازدید می‌کنند، محو شگفت‌انگیزی آن می‌شوند. این شهر ترکیبی از مناظر، فعالیت‌های فرهنگی و همچنین زندگی شبانه است که در آن دانشجویان همیشه می‌توانند فعالیتی برای سرگرم کردن خود بیابند. کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانیم در ادینبرو انجام دهیم، از امتحان کردن هزاران کافه گرفته تا صعود به تخت پادشاهی آرتور در یک روز آفتابی و یا گذراندن تمام روز در موزه ملی این شهر.
شهر ادینبرو

پائولا همچنین اظهار داشت که این شهر مکان خوبی برای حضور یک دانشجوی بین‌المللی است. در دانشگاه ادینبرو دانشجویانی از بیش از 140 کشور مختلف وجود دارند. بنابراین حتی اگر شخصی از کشوری با فاصله بسیار زیاد به ادینبرو مهاجرت کند، احتمال یافتن هموطنانش در این شهر زیاد است، این موضوع می‌تواند نقش شایانی در لذت بخش کردن زندگی تحصیلی در ادینبرو ایفا کند. اهالی ادینبرو نیز بسیار دوست داشتنی هستند، اولین باری که به این شهر قدم گذاشتم این نکته بسیار توجهم من را جلب کرد. "
مشخصاً دانشگاه ادینبرو و زندگی در کنار مردمانِ مهمان‌نواز این شهر می تواند گزینه‌ای بسیار مناسب برای دانشجویانی بین‌المللی باشد .هرچند، در حین تحقیق برای یافتن بهترین مقصد برای تحصیل در خارج کشور، شما به زودی در خواهید یافت که بسیاری از شهرهای انگلستان شرایطی مشابهِ شهر ادینبرو دارند.

زندگی در خوابگاه‌های دانشجویی در انگلستان چگونه است؟

در انگلستان تفاوتی میان اسکان دانشجویان بین‌الملی و سایر دانشجویان وجود ندارد. هفته معارفه برای دانشجویان بین‌الملی می‌تواند تجربه‌ای فوق العاده باشد و شما را در خوشی سفر به کشوری خارجی، ثبت نام در برنامه‌های متنوع آموزشی و تفریحی و ملاقات با افراد جدید غرق کند.
با این حال، دانشگاه‌های انگلستان برای انتقال هر چه سریع‌تر دانشجویان بین‌المللی تلاش بسیاری می‌کنند. دانشگاه‌های انگلستان با برگزاری انجمن‌های دانشجویی، همایش‌های فرهنگی و ورزشی تلاش می‌کنند تا دانشجویان را به حضور در این اجتماعات ترغیب کنند. بنابراین، نگران پیدا کردن رابطه‌ی دوستی در محل اسکان خود نباشید. در صورتی که در هفته اول نتوانستید حس خوبی نسبت به ورودتان به یک دانشگاه بین‌المللی پیدا کنید، در ادامه می‌توانید به همه‌ی آرزوها و خواسته‌های دانشجویی خود دست یابید.
یافتن دوستانی بسیار خوب در محل اقامت دانشجویی‌‌تان به راحتی امکان پذیر است. احتمالاً شما هم جمله "نگران نباشید، همه افراد در وضعیت مشابه شما قرار دارند" را بارها شنیده‌اید، و ما نیز دوباره آن را تکرار می‌کنیم: نگران نباشید همه دانشجویانی که به تازگی وارد دانشگاه شده‌اند در وضعیتی مشابه شما قرار دارند.
بیشتر دانشجویان بین‌المللی در سال اول ورود به دانشگاه در خوابگاه‌های دانشگاه می‌مانند. این به معنای به اشتراک گذاشتن آشپزخانه و اتاق نشیمن و داشتن اتاق‌های خصوصی در طول یک راهرو است. تعداد افرادی که در یک راهرو زندگی می‌کنند، می تواند شامل 2 تا 12 دانشجو باشد. بسیاری از اتاق‌های موجود حمام، توالت و سینک اختصاصی دارند. 
خوابگاه دانشجویی در انگلستان

به عنوان مثال، دانشگاه Cardiff Met به عنوان دارنده بهترین خوابگاه‌های دانشجویی در تحقیق ملی مسکن انگلستان دانشجویان انتخاب گردید. این دانشگاه 1000 اتاق خواب و 600 سالن خصوصی دانشجویی را به دانشجویان ارائه می‌دهد. به طور مشابه، در دانشگاه ساوتهمپتون امکان انتخاب خوابگاه در نزدیکی پردیس دانشگاه، درون شهر و یا خارج از شهر برای دانشجویان وجود دارد.  
اگرچه سپری کردن سال اول دانشگاه در خوابگاه‌های دانشجویی به یک سنت تبدیل شده است، اما در سال‌های باقی مانده در انتخاب اقامتگاه خود، آزادی بیشتری خواهید داشت. بیشتر افراد، گروهی از دوستان خود را انتخاب و با آنها در خانه‌های دانشجویی مشترک زندگی می‌کنند. 

پیوستن به تیم‌های ورزشی در دانشگاه‌های انگلستان

ورزش دانشگاهی در انگلستان بسیار محبوب است. حرفه‌ای و یا تازه‌کار بودن در یکی از رشته‌های ورزشی تفاوتی ایجاد نمی‌کند، شما همواره می‌توانید در یکی از تیم‌های ورزشی دانشگاه عضو شوید.
در حقیقت، کمپین #WeAreInternational همیشه در تلاش است تا دانشجویان بین‌المللی بیشتری را به ورزش دانشگاهی در انگلستان ترغیب کند.
دانشگاه شفیلد، به عنوان آغازکننده کمپین #WeAreInternational همواره از پیشگامان استفاده از ورزش برای ادغام دانشجویان بین‌المللی در زندگی دانشگاهی بوده است. در واقع، در سال گذشته 5669 نفر از دانشجویان بین‌المللی در جلسات "ورزش اجتماعی" حضور داشته‌اند. این جلسات به دانشجویان این فرصت را می‌دهد که ورزش‌های مختلف را امتحان کنند و در دانشگاه فعال باشند. این جلسات معمولاً در وقت آزاد دانشجویان و توسط نمایندگان ورزش دانشجویی برگزار می‌شود. شرکت در این جلسات فرصتی مناسب برای آشنایی با دانشگاه و افراد جدید برای دانشجویان بین‌المللی ایجاد می‌کند.
کمپین we are international

بسیاری از افراد ورزش را به عنوان یک زبان جهانی می‌بینند و پیوستن به یک تیمِ ورزشیِ دانشگاهی می‌تواند به شما کمک کند تا هر چه بیشتر در کشور مقصد جا بیفتید. تیم‌هایِ ورزشیِ دانشگاه، جلسات اجتماعی ورزشی را به صورت ماهانه برگزار می‌کنند که راهی عالی برای آشنا شدن با دوستان جدید است. همچنین، هنگامی که شما از خانه دور هستید، عضویت در گروه بزرگی از دانشجویان که همراه شما هستند، می تواند برای تحصیل در خارج از کشور بسیار مفید باشد. 
 رقابت در ورزش دانشگاهی در مسابقات (BUCS) در انگلستان بسیار شدید است. در این لیگ بیش از 150 دانشگاه شرکت می‌کنند و شامل 47 ورزش مختلف می‌باشد. از فوتبال تا کریکت، هر تیم ورزشی می‌تواند برای دانشگاه خود امتیاز کسب کند. برخی از مسابقات BUCS در استادیوم‌های جهانی برگزار می‌شوند. برای مثال، فینال مسابقات قهرمانی راگبی، هر سال در ورزشگاه Twickenham برگزار می شود.
Twickenham stadium

بخش بزرگ دیگری از ورزش دانشگاهی در انگلستان مسابقات وارسیتی (شهرآورد) است. اگرچه در همه‌ی دانشگاه‌ها مسابقات وارسیتی وجود ندارد، اما؛ در دانشگاه‌هایی که این مسابقه برگزار می‌گردد، این مسابقه به عنوان مهمترین بازی فصل در نظر گرفته می‌شود. وراسیتی رقابت دو دانشگاه همشهری، برای کسب دانشگاه برتر شهر است. هزاران نفر از دانشجویان در طول هفته به تماشای انواع مسابقات ورزشی می‌پردازند. به عنوان مثال، در شفیلد وارسیتی، فینال هاکی روی یخ هر سال در ورزشگاه شفیلد در مقابل 7000 تماشاگر برگزار می‌شود. این رقم بالاترین تعداد تماشاگر در یک مسابقه هاکی روی یخ در خارج از آمریکای شمالی است.

چه خدماتی برای دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه‌های انگلستان وجود دارد؟

در کنار مشاوران حرفه‌ایِ شغلی، جوامع و تیم‌های ورزشی، هر دانشگاه در انگلستان خدمات پشتیبانی بی‌نظیری به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد.
به عنوان مثال، همانطور که پائولا توضیح داد، در دانشگاه ادینبرو، مرکزی برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد که افراد شاغل در این مرکز فرصت تبادل زبان و سفر به نقاط مختلف اسکاتلند را برای دانشجویان بین‌المللی ترتیب می‌دهند و فضایی گرم برای ملاقاتِ دانشجویان بین‌المللی با یکدیگر فراهم می‌کنند. همچنین، برای دانش آموزانی که انگلیسی زبان مادری آنها نیست، خدمات اصلاح نوشتاری وجود دارد. ارائه این خدمات از سایر دوره‌های آموزش زبان انگلیسی متفاوت است. دانش‌آموزان می‌توانند دو هفته پیش از موعد تحویل تمرینات خود، از این بخش درخواست تصحیح نوشته‌های خود را داشته باشند.
خدمات دانشگاه های انگلستان

علاوه بر مواردی که ذکر شد، مراکز مشاوره‌ای مختلفی برای دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه‌های انگلستان وجود دارد. این مراکز به دانشجویان در مواردی نظیر: ساخت حساب بانکی، مدیریت خدمات درمانی خود، یافتن شغل پاره وقت و در بسیاری از مسائل دیگر کمک می‌کنند. 

امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای انتخاب انگلستان برای تحصیل شما کافی باشد. اما، اگر فکر می کنید به اطلاعات بیشتری احتیاج دارید، با شماره‌گیری 41276-021  از مشاوره‌ی تلفنی رایگانِ آرمان من بهره گیرید.
یا اگر فکر می‌کنید به اندازه کافی شنیده‌اید و آماده تحصیل در انگلستان هستید، با استفاده از پایگاه داده‌ی آرمان من، دوره‌ی تحصیلی مناسب خود را جست‌وجو کنید
 


آنچه باید بدانید

مزایای تحصیل در اسکاتلند

مزایای تحصیل در اسکاتلند

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که می‌توانید در دانشگاه‌های اسکاتلند به تحصیل بپردازید؟ در این مقاله به دلایلِ انتخابِ اسکاتلند به عنوانِ مقصدِ تحصیلیِ دانشجویان می‌پردازیم.
بهترین شهرهای انگلستان برای تحصیل به جز لندن

بهترین شهرهای انگلستان برای تحصیل به جز لندن

اگر به تحصیل در شهری به جز لندن علاقه‌مندید، این مقاله برای شما نوشته شده است. هزینه‌ها، شلوغی و ترافیک عوامل بازدارنده‌یِ تحصیل در لندن می‌باشند. در این مقاله، اطلاعاتِ مربوط به شهرهایِ مناسبِ تحصیل در انگلستان، شرایطِ پذیرشِ دانشگاه‌هایِ انگلستان و هزینه‌های تحصیل در شهرهایی به جز لندن آورده شده است.
سوءتفاهم های فرهنگی رایج در مورد انگلستان

سوءتفاهم های فرهنگی رایج در مورد انگلستان

هر چه قدر سعی کنیم، تا وقتی که خودمان از نزدیک مشاهده نکنیم نمی‌توانیم تصوراتی که از قبل درباره‌ی یک مکان و مردمان‌اش داریم را کنار بگذاریم. در این مطلب به سه مورد از رایج‌ترین تصورات نادرستی که درباره‌ی فرهنگ مردم انگلستان، رفتار و نحوه‌ی زندگی‌شان وجود دارد؛ اشاره خواهیم کرد.
مشاوره رایگان