انگلستان: آخرین اخبار

مقررات جدید اخذ ویزای کاری پس از تحصیل در انگلستان در سال 2020

فرصت‌های کاری پس از تحصیل، یکی از فاکتورهای بسیار مهم در انتخاب کشور مقصد برای تحصیل است. طبق قوانین جدید کشور انگلستان، دانشجویان بین‌المللی می‌توانند از ویزای دو ساله برای یافتن کار پس از تحصیل استفاده کنند.


گردآورنده: علی رضا رضایی کلات
2431
ذخیره سازی
1399/03/07

قوانین جدید ویزای کاری پس از تحصیل در انگلستان

یكی از فاکتورهای اصلی دانشجویان برای ارزیابی مقاصد تحصیلی، وجود فرصت‌های مناسب پس از تحصیل است. یافتن شغل، شرایط زندگی مناسب و امکان اقامت در کشور مقصد، همه و همه عواملی هستند که می‌توانند نظر دانشجویان بین‌المللی را به خود جلب کنند. تصمیم به تحصیل در خارج از کشور، همواره همراه با برنامه‌ریزی دقیق، مشورت و اضطرابِ شروع زندگی جدید در یک محیط ناآشنا است. داشتن افقی روشن و دیدی واضح نسبت به فرصت‌های موجودِ پس از تحصیل، بسیاری از اضطراب‌ها و ترس‌های دانشجویان را کاهش می‌دهد. 
با اعلام خبر اخیر در رابطه با تغییر سیاست دولت انگلستان برای ارائه ویزای دوساله برای یافتن کار به دانشجویان بین‌المللی پس از تحصیل، تعداد دانشجویانی که برای مهاجرت تحصیلی کشور انگلستان را در نظر گرفته‌اند، افزایش چشمگیری داشته است.
قوانین ویزای تحصیلی انگلستان

طبق این قانون جدید، فرصتِ ویزایِ چهار ماه دانشجویان بین‌المللی به دو سال افزایش پیدا کرده است. در حال حاضر بیش از 450000 دانشجویی بین‌المللی در مؤسسات آموزشی انگلستان مشغول به تحصیل هستند و برنامه‌ریزی‌هایی لازم برای رشد این تعداد به 600000 نفر در یک دهه آینده صورت گرفته است. این قانون جدید نیز، در راستای سیاست‌ افزایش تعداد دانشجویان بین‌المللی و بهبود کیفیت زندگی آن‌هاست.

مشاهده دانشگاه‌ها و کالج‌‍‌های کشور انگلستان و دوره‌های موجود 

در این سیاست جدید، دولت هیچ‌گونه محدودیتی برای متقاضیان اعمال نکرده است و فارغ‌التحصیلانِ تمامی رشته‌ها می‌توانند از فرصتِ ویزایِ دو ساله‌ی خود پس از اتمام تحصیل استفاده کنند. با این وجود، تأکید بیشتری بر روی رشته‌هایِ تحصیلیِ علوم، علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات، مهندسی و ریاضیات وجود دارد. در حال حاضر بیش از نیمی از دانشجویانِ دانشگاه‌های کشورِ انگلستان، در رشته‌های ذکر شده را، دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند. این سیاست به دانشجویان بین‌المللی مسیری برای کار و مهاجرت احتمالی در دراز مدت ارائه می‌دهد و کشور انگلستان را در صدر مقاصد جذاب تحصیلی در خارج از کشور قرار می‌دهد.

 

 با توجه به این شرایط ویژه، چرا تحقیق در رابطه با تحصیل در کشور انگلستان را آغاز نمی‌کنید؟ 
 شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر، مقالات ما در ارتباط با هزینه‌های زندگی دانشجویی در انگلستان و شهریه دانشگاه‌های انگلستان مطالعه کنید.
همچنین، می‌توانید با استفاده از پایگاه داده‌ی آرمان من، دوره‌ی تحصیلی مناسب خود در انگلستان را بیابید و یا با شماره‌گیری 41276-021  از مشاوره‌ی تلفنی رایگانِ آرمان من بهره گیرید. 


آنچه باید بدانید

شمارش معکوس تا 30 تیرماه-آخرین مهلت ثبت نام دانشگاه های انگلستان

شمارش معکوس تا 30 تیرماه-آخرین مهلت ثبت نام دانشگاه های انگلستان

تا سی‌ام تیرماه فرصت زیادی باقی نمانده، پس اگر ادامه‌ی تحصیل در خارج از کشور جزء برنامه‌های شما هم هست، چند دقیقه از وقت‌تان را صرف مطالعه‌ی پیشنهاد ما کنید.
قوانین مهاجرتی جدید بریتانیا، به نفع یا ضرر دانشجویان؟

قوانین مهاجرتی جدید بریتانیا، به نفع یا ضرر دانشجویان؟

اخبار مهم خروج انگلستان از اتحادیه اروپا (BREXIT)، در سایه‌ی اخبار کرونا دیده نمی‌شود. اما انگلستان در حال وضع قوانین جدید مهاجرتی است که به تازگی بخشی از آن فاش شد. در این مطلب به ذکر آنها می‌پردازیم.
آغاز به کار مجدد سفارت انگلیس در تهران

آغاز به کار مجدد سفارت انگلیس در تهران

بر اساس اظهارات مقامات سفارت بریتانیا، که در سایت(VFSglobal) بازتاب یافته است، این سفارت از تاریخ 26 جولای «5 مرداد»، در تهران بازگشایی خواهد شد.
مشاوره رایگان