انگلستان: آخرین اخبار

شمارش معکوس تا 30 تیرماه-آخرین مهلت ثبت نام دانشگاه های انگلستان

تا سی‌ام تیرماه فرصت زیادی باقی نمانده، پس اگر ادامه‌ی تحصیل در خارج از کشور جزء برنامه‌های شما هم هست، چند دقیقه از وقت‌تان را صرف مطالعه‌ی پیشنهاد ما کنید.


گردآورنده: جابر جعفریان
16771
ذخیره سازی
1399/03/10

آخرین مهلت تحصیل در انگلستان

هم شما کشورها و دانشگاه‌های زیادی را به عنوان بهترین‌ها می‌شناسید، هم ما سال‌هاست که مشغول اعزام دانشجو به بسیاری از گزینه‌های مورد نظر شما هستیم. اما پیشنهادِ فعلیِ آرمان من با تکیه به این تجربه‌ی مؤثر، نمایندگیِ تعداد زیادی از مؤسسات آموزش عالی، روابطِ حرفه‌ای کارآمد و شناخت منطقی از شرایط، اقدامِ فوری برای ادامه‌ی تحصیل در انگستان است، پیشنهادی که با سه سؤال مهم روبه روست: چرا انگلستان؟ چرا فوری؟ چرا آرمان من؟

چرا تحصیل در انگلستان؟

مؤلفه‌های اولیه‌ای که در انتخاب مقصد تحصیلی باید در نظر داشت سطح علمی، کیفیت آموزش، خدمات دانشجویی، میزان استقبال از دانشجویان بین‌المللی و شانس پذیرفته شدنِ این دسته از متقاضیان در مؤسساتِ تحصیلات عالی کشور مورد نظر است. در این حوزه گفتنی در مورد انگلستان و دانشگاه‌های تاریخ‌سازش کم نیست. سه دانشگاه مشهور و بلندآوازه‌ی انگلیسی در رده‌بندی بهترین‌های جهان در سال 2020 به انتخاب تایمز بین ده دانشگاه اول قرار دارند. ورود به این سه دانشگاه افسانه‌ای، یعنی آکسفورد، کمبریج و ایمپریال کالج به‌هیچ‌وجه دور از ذهن و دور از دست نیست، اما حتی اگر این سه را هم از فهرست بهترین انتخاب‌های موجود در انگلیس خارج کنیم، باز هم مؤسسات آموزش عالی و دانشگاه‌های بسیاری هستند که به علت حضور در چرخه‌ی‌ رقابت با بهترین‌های جهان چاره‌ای جز اثبات خود به عنوان مدعیِ ارائه‌ی تحصیلات عالیِ بی‌نقص ندارند. از این رو انگلستان در همه حال یکی از بهترین مقاصد تحصیلی جهان بوده و هست. 
انگلستان همیشه به عنوان یکی از قطب‌های مهم سیاست، اقتصاد، روابط بین‌الملل، فرهنگ و هنر و دیگر حوزه‌های زیستیِ انسان‌ها مطرح بوده است. بنابراین جای تعجب ندارد که درهایش به روی افرادی از اقلیم‌ها و فرهنگ‌های مختلف گشوده باشد. سالها میزبانی انسان‌هایی از گوشه‌و‌کنار جهان با تمام تفاوت‌ها و ویژگی‌های خاص‌شان انگلیس را تبدیل به پازلی با قطعات بی‌شمار کرده که هر کس نقشی را در این تابلوی بزرگ بر عهده دارد. خیال‌تان راحت باشد که در این صحنه‌ی بزرگ جای شما هم محفوظ است.
جاذبه‌های گردشگری، خوراکی‌های اقوامی از اطراف‌و‌اکناف دنیا، حوادث بزرگِ عرصه‌ی فیلم و سینما، موسیقی و تئاتر، جشن‌های سالانه‌ای مثل Notting Hill Carnival و حوادث فرهنگی دیگری با رنگ‌و‌بوهای متنوع از جمله‌ی چیزهایی هستند که باید در تصمیم‌گیری نهایی خود در نظر بگیریم.   
نکته‌ی دیگری که باید در مورد مقصد تحصیل خود مورد توجه قرار دهیم هزینه‌های زندگی است. مقایسه‌ی هزینه‌های زندگی در مقایسه با کشورهای توسعه‌ی یافته‌ی هم‌سطح انگلیس حاکی از این است که انگلیس انتخابی منطقی‌تر و اقتصادی‌تر است. بد نیست سری به وب‌سایت آمارِ هزینه‌های زندگی در کشورهای مختلف بزنید تا از شاخص هزینه‌های زندگی در انگلستان مطلع شوید. این وب‌سایت به عنوان مرجع مستقل و غیردولتیِ آمارهای پژوهشی می‌تواند نقطه‌ی خوبی برای بررسی هزینه‌های جاری در مقصد تحصیلی مورد نظرتان باشد. 
اشتغال در کشور مقصد هم یکی دیگر از سؤال‌های مهمی است که باید پیش از اخذِ تصمیم قطعی پاسخی منطقی برایش یافت. بسیاری از کسانی که با ویزای تحصیلی وارد کشور مطلوب خود (در اینجا انگلستان) می‌شوند، مایل‌اند پس از فارغ‌التحصیلی در صورتی که موفق به اخذ اجازه‌ی اقامت شوند در آن کشور بمانند. در حال حاضر دولت انگلستان به شما اجازه می‌دهد که پس از پایان دوره‌ی تحصیل‌تان با ویزای اشتغال تا دو سال در انگلیس بمانید. اگر با توجه به دشواری‌های محتملِ یافتنِ شغل پس از فارغ‌التحصیلی اقامت در انگلستان در نظرتان کاری سخت است، بد نیست بدانید که در پایان آوریل 2020 نرخ بیکاری در آمریکا، که یکی از بهترین مقاصد تحصیلی است، 14.7% بوده و نرخ بیکاری تا پایان ماه مارس 2020 در انگلستان 3.9% بوده، که اختلافی قابل‌توجه است. پس انگلستان حتی در زمینه‌ی اشتغال پس از فارغ‌التحصیلی هم انتخاب منطقی‌تری است. 
علاوه بر این قبلاً دریافت پاسپورت انگلستان مستلزم 10 سال سابقه‌ی اقامت رسمی بود، اما اکنون با توجه به خروج انگلستان از اتحادیه‌ی اروپا و خارج‌شدن بسیاری از نیروهای کارِ شاغل در شرکت‌ها و مؤسسات، نیاز روزافزون بازار کار انگلستان به نیروی کار باعث شده این دوره به 5 سال کاهش یابد. پس می‌بینید که شهروند شدن در کشور محبوب‌تان هم چندان دور از دسترس نیست.

 دانشگاه آکسفورد

چرا فوری؟

شاید شما هم در جست‌وجوهای خود به تاریخ 30 ژوئن برخورده باشید. بنا به اعلام UCAS، که مسئول برگزاری فرایند پذیرش برای دانشگاه‌های انگلستان است، این تاریخ، یعنی 30 تیر، آخرین مهلت ثبت‌نام برای ترم پاییز است. اما سؤالی که ممکن است برای‌تان پیش بیاید این است که در این فاصله‌ی کوتاه، حتی اگر از آمادگی نسبی برای آزمون‌های سنجش سطح مهارت‌های زبان انگلیسی برخوردار باشید، چطور خواهید توانست مدرک آن را برای ارائه به همراه دیگر مدارک ضروری تهیه کنید. پیشنهاد ما این است که اولاً نگران نباشید و ضمن تکیه به قابلیت‌های زبانیِ خود در مهارت‌های چهارگانه‌تان مطالعه و تمرین‌تان را برای دوره‌ای کوتاه به شکلی متراکم‌تر پیش ببرید، ثانیاً خیال‌تان آسوده باشد که در صورتی که تصمیم به ارائه‌ی درخواست پذیرش گرفتید می‌توانید مدارک آزمونِ آنلاین زبان انگلیسیِ دولینگو و پسوورد را به عنوان جایگزین آیلتس در نظر داشته باشید. اگر می‌خواهید مطمئن شوید که مدارک این دو آزمون زبان مورد تأیید مؤسسه‌ی موردنظرتان هست یا نه، سری به این صفحات بزنید: 

دانشگاه‌های انگلستان که مدرک دولینگو را قبول دارند

مدارکِ مورد قبولِ دانشگاه‌ها و کالج‌های انگلستان

سؤال آخر: چرا آرمان من؟

اگر در شهری ناآشنا با فرصتی کم دنبال جایی، چیزی یا آدمی خاص باشید، بهتر نیست کسی که کمی بیشتر از شما در آن شهر نفس کشیده کمک‌تان کند؟ ما سالهاست که در این شهر زندگی می‌کنیم، بسیاری از دشواری‌هایی که شما برای اولین بار تجربه می‌کنید دغدغه‌ی هر روزه و تخصص چندساله‌ی ما هستند. ما طی سال‌ها علاقه‌ی علاقه‌مندان را از یک رؤیا تبدیل به یک واقعیت کرده‌ایم، نماینده‌ی رسمی مؤسسات آموزش عالی بسیاری هستیم و کوچه‌های پیچ‌در‌پیچ این شهر را بهتر از شما می‌شناسیم. در این فاصله‌ی کوتاه در تهیه‌ی مدارک و مستندات موردنیاز دانشگاه‌ها کنارتان هستیم و اعضای تیم مجرب و کارآزموده‌‌ی ما که یا بومیِ انگلستان هستند یا تجربه‌ی سال‌ها زندگی در انگلستان را دارند، در جلسات مشاوره شما را با ظرایف مصاحبه‌ی سفارت و نکات فنی و امور اداری اخذ پذیرش و گرفتن ویزا آشنا خواهند کرد.
ما امیدواریم که شما پاییز امسال را در انگلستان، با رضایت خاطر از نزدیک‌شدن به رؤیای‌تان در دانشگاه و رشته‌ی محبوب‌تان جشن بگیرید، بنابراین اگر این توضیحات برای تأکید ما بر پیشنهادمان در نظرتان کافی نیست با شماره گیریِ 02141276 با آرمان من تماس بگیرید تا از مشاوره‌ی رایگان بهره‌مند شوید و یا با پر کردنِ فرم مشاوره‌ی ما اجازه دهید تا کارشناسانِ ما با شما تماس گیرند تا در کنار مشاورین مجرب ما به برنامه‌ای کاربردی و عمل‌گرا برای اخذ پذیرش در یکی از دانشگاه‌های انگلستان برسید. 
 


آنچه باید بدانید

مقررات جدید اخذ ویزای کاری پس از تحصیل در انگلستان در سال 2020

مقررات جدید اخذ ویزای کاری پس از تحصیل در انگلستان در سال 2020

فرصت‌های کاری پس از تحصیل، یکی از فاکتورهای بسیار مهم در انتخاب کشور مقصد برای تحصیل است. طبق قوانین جدید کشور انگلستان، دانشجویان بین‌المللی می‌توانند از ویزای دو ساله برای یافتن کار پس از تحصیل استفاده کنند.
قوانین مهاجرتی جدید بریتانیا، به نفع یا ضرر دانشجویان؟

قوانین مهاجرتی جدید بریتانیا، به نفع یا ضرر دانشجویان؟

اخبار مهم خروج انگلستان از اتحادیه اروپا (BREXIT)، در سایه‌ی اخبار کرونا دیده نمی‌شود. اما انگلستان در حال وضع قوانین جدید مهاجرتی است که به تازگی بخشی از آن فاش شد. در این مطلب به ذکر آنها می‌پردازیم.
آغاز به کار مجدد سفارت انگلیس در تهران

آغاز به کار مجدد سفارت انگلیس در تهران

بر اساس اظهارات مقامات سفارت بریتانیا، که در سایت(VFSglobal) بازتاب یافته است، این سفارت از تاریخ 26 جولای «5 مرداد»، در تهران بازگشایی خواهد شد.
مشاوره رایگان