انگلستان: از سری مقالات هزینه و بورسیه تحصیلی - آنچه باید بدانید

شهریه دانشگاه ها در انگلستان

انگلستان با در اختیار داشتن بیشترین تعداد دانشگاه‌های معتبر در سطح جهان، یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای افراد علاقه‌مند به ادامه تحصیل است. در این مقاله به بررسی شهریه دانشگاه‌های این کشور برای دانشجویان بین المللی پرداخته‌ایم.


گردآورنده: مهدی گلستانی
4053
ذخیره سازی
1399/03/25

شهریه دانشگاه در انگلستان

بی‌شک انگلستان جزو محبوب‌ترین مقاصد دانشجویان بین‌المللی است. انگلستان با در اختیار داشتن آموزش عالی‌ای پویا، قوی و درجه ‌یک، گزینه‌های بسیاری برای تحصیل در دسترس شما قرار می‌دهد. تجربه تحصیل در انگلستان از لحاظ دوره‌ها، مدارک و مدارج تا تمام تجارب دانشجویی، می‌تواند در صدر لیست شما قرار گیرد. البته مسئله هزینه‌های تحصیل مناسب در این کشور نیز برای دانشجویان از اولویت بالایی برخوردار است. وقتی به محاسبه بودجه مورد نیازتان برای ادامه تحصیل در انگلستان می‌پردازید، عوامل بسیاری را باید در نظر داشته باشید. این عوامل شامل شهر محل تحصیل، مؤسسه یا دانشگاه، اسکان، مدت زمان تحصیل و شهریه دوره تحصیلی است. محاسبه دقیق هزینه‌ها ممکن است گیج‌کننده، سخت و حتی خسته‌کننده باشد. در موسسه "آرمان من" تمام تلاشمان را برای جستجو در منابع انجام داده‌ایم، تا بتوانیم اطلاعات مربوط به مسایل مالی در انگلستان را به ساده‌ترین روش ممکن در اختیار شما قرار دهیم.
با این حال، توجه داشته باشید اطلاعات و ارقام این مقاله به ‌صورت عمومی و میانگین‌ است. ضروری است که برای اطمینان نهایی در خصوص اطلاعات به صورت مستقیم از وبسایت دانشگاه مورد نظر بازدید کنید و یا با شماره گیری 02141276 از مشاوره رایگان آرمان من استفاده کنید.

دوره کارشناسی

هزینه‌های تحصیل در مقطع کارشناسی در انگلستان بسیار متغیر است و تحت تأثیر عوامل بسیاری، از رشته و دانشگاه مورد نظر تا کشور مبدأ، قرار دارد. میانگین هزینه دوره کارشناسی سالانه 12000 پوند (15720 دلار) و حداقل شهریه نیز در حدود 9000 پوند (11790 دلار) است. هرچند شهریه برخی دوره‌های خاص مانند پزشکی می‌تواند تا حدود 38000 پوند (49780 دلار) نیز افزایش یابد. علاوه بر شهریه شما باید مدارکی در مورد وضعیت مالی خود نیز ارائه دهید. جهت واجد شرایط بودن برای اخذ ویزای دانشجویی باید به ازای هر ماه که در انگلستان خواهید بود، 1015 پوند (1329 دلار) در حساب بانکی‌تان داشته باشید. اگر قصد تحصیل در لندن را دارید این رقم به ۱۲۶۵ پوند (1657 دلار) افزایش می‌یابد. فراموش نکنید که همچنین هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی مهاجرین به میزان 300 پوند (393 دلار) در سال برای اقامت بیشتر از شش ماه و 150 پوند (196 دلار) برای شش ماه یا کمتر وجود دارد.

هزینه تحصیل در انگلستان

دوره تحصیلات تکمیلی

دوره‌های کارشناسی‌ ارشد در انگلستان، به ‌طور متوسط هزینه کمتری نسبت به دوره‌های کارشناسی دارند. هر چند این موضوع در مورد همه‌ی دوره‌ها صدق نمی‌کند. میانگین شهریه دوره‌های تحصیلات تکمیلی برای دانشجویان بین‌المللی در حدود 12000 پوند (15720 دلار) است و می‌تواند برای برخی دوره‌های خاص تا 35000 پوند (45850 دلار) نیز افزایش یابد.
در بعضی موارد، تفاوتی بین شهریه‌های پرداخت‌شده توسط دانشجویان اهل اتحادیه اروپا و دانشجویان بین‌المللی وجود ندارد؛ اما به ‌طور معمول شما به ‌عنوان یک دانشجوی بین‌المللی باید شهریه بیشتری بپردازید. به یاد داشته باشید که شما برای تأمین بودجه تحصیلتان می‌توانید گزینه‌های متفاوتی مانند بورسیه تحصیلی، کمک‌ هزینه تحصیلی، وام و سازمان‌های حامی مالی را در نظر داشته باشید. اگر به فکر درخواست کمک مالی هستید بهتر است در اسرع وقت اقدام کنید تا شانس خود را افزایش دهید. به‌ هر حال چه زودتر درخواست پذیرش خود را ارسال کنید، شانس بیشتری برای گرفتن بورسیه تحصیلی خواهید داشت.

هزینه تحصیل در انگلستان

هزینه زندگی

عامل دیگری که باید قبل از ثبت درخواست خود در نظر بگیرید، هزینه واقعی زندگی به ‌عنوان دانشجو در انگلستان است. با احتساب شهریه میانگین، هزینه شما سالانه حدود 25000 پوند (32750 دلار) خواهد بود که البته این رقم بسیار وابسته به محل تحصیل و درجه تحصیلی شما است. هزینه‌های زندگی متشکل از عناصری چون اسکان، غذا، سفر و هزینه‌های جانبی تحصیل است.
 

در محاسبه‌ی هزینه‌های خود مدت زمان تحصیل را فراموش نکنید. کوتاه بودن دوره‌های تحصیلی در انگلستان (کارشناسی سه ساله و کارشناسی ارشد یک ساله) می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های شما گردد.

هزینه تحصیل در انگلستان

 

 

اگر به ادامه تحصیل در انگلستان علاقه‌مندید، با جست‌وجو در پایگاه داده‌ی آرمان من دوره‌ی تحصیلی مناسب خود را بیابید و یا با شماره گیری 02141276 از آخرین فرصت‌های تحصیلی کشور انگلستان با خبر شوید.


آنچه باید بدانید

هزینه های زندگی دانشجویی در انگلستان

هزینه های زندگی دانشجویی در انگلستان

انگلستان به دلیل داشتن برخی از برترین دانشگاه‌های جهان، جاذبه‌های فرهنگی فراوان، سرگرمی و فرصت‌های شغلی بسیاری که در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد، در لیست انتخابی بسیاری از دانشجویان بین‌المللی قرار دارد. اما، هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی در انگلستان چقدر است؟
بورسیه تحصیلی در انگلستان

بورسیه تحصیلی در انگلستان

برای دانشجویان بین‌المللی که قصد تحصیل در انگلستان را دارند، بورسیه‌های تحصیلی بسیار متنوعی وجود دارد. در این مطلب ما پیشنهاد، فرآیند ثبت‌نام و شرایط مورد نیاز چند بورسیه مختلف را بررسی کرده‌ایم.
نکات کلیدی برای مدیریت هزینه های زندگی دانشجویی در انگلستان

نکات کلیدی برای مدیریت هزینه های زندگی دانشجویی در انگلستان

در این مطلب یک دانشجوی بین‌المللی در انگلستان، تجربیاتش در باره هزینه‌های زندگی را در قالب نکاتی آموزنده برای شما بیان کرده است.
مشاوره رایگان