پذیرش تحصیلی کاناداکانادا

حداقل نمره تافل برای دانشگاه های کانادا

تعداد زیادی از دانشگاه‌های برتر جهان در کشور کانادا قرار دارند. اعتبار بالای دانشگاه‌ها و شرایط خوب زندگی در کانادا باعث مهاجرت افراد زیادی به این کشور شده است. دانشگاه‌های کانادا نسبت به دانشگاه‌های ایالت متحده شرایط آسان‌تری برای اپلای داشته و گزینه‌های تحصیلی ارزان‌تری را ارائه می‌دهند. یکی از مهم‌ترین مدارک لازم برای پذیرش در دانشگاه‌های کانادا «مدرک زبان» است. آزمون‌های تافل و آیلتس در اپلای نقش مهمی دارند. در ادامۀ این مقاله قصد داریم حداقل نمره تافل برای دانشگاه های کانادا را با یکدیگر بررسی کنیم. همراه ما باشید.

حداقل نمره تافل برای دانشگاه های کانادا 

نمره دهی آزمون تافل در مقیاس ۰ تا ۱۲۰ است. نمرۀ قابل قبول با توجه به نوع دانشگاه، رشتۀ درسی و مقطع تحصیلی متغیر است. حداقل نمرۀ قابل قبول برای تحصیل در مقطع کارشناسی خیلی بالا نیست اما در برخی از رشته‌های تحصیلی مانند روانشناسی، حقوق، پرستاری یا تدریس، به مهارت‌های بالای زبان انگلیسی در نوشتار و گفتار احتیاج دارند‌‌. در مقاطع تحصیلات تکمیلی، نمرات زبان باید بالاتر باشد. این نمره با توجه به نوع دانشگاه متفاوت بوده و اغلب دانشگاه‌ها حداقل نمرۀ مشخصی را در نظر می‌گیرند. در ادامه حداقل نمره تافل برای دانشگاه های کانادا را به تفکیک بررسی خواهیم کرد.

معرفی دانشگاه تورنتو

Toronto-TOEFL-canada-universities

دانشگاه تورنتو در سال ۱۸۲۷ تأسیس شد و جزء دانشگاه‌های دولتی کشور کاناداست. این دانشگاه که در سطح جهانی از اعتبار زیادی برخوردار است. در سال ۲۰۲۱ بر اساس رتبه بندی (QS) رتبۀ ۲۵ را در دنیا و رتبۀ ۱ را در دانشگاه‌های کانادا به خود اختصاص داد. اخذ حداقل نمره تافل برای دانشگاه های کانادا جزء شروط پذیرش است که شرایط آن در این دانشگاه به صورت زیر می‌باشد:
آزمون تافل: حداقل نمرۀ کلی ۱۰۰
حداقل نمرۀ ۲۲ برای مهارت رایتینگ
آزمون آیلتس: حداقل نمرۀ کلی 6.5
حداقل نمرۀ ۶ برای هر کدام از مهارت‌ها
یکی از فعال‌ترین دانشگاه‌ها در عرصۀ تحقیق و پژوهش «دانشگاه تورنتو» می‌باشد. اغلب فارغ‌التحصیلان این دانشگاه به دلیل اعتبار مدرک تحصیلیشان خیلی سریع به بازار کار وارد می‌شوند. این دانشگاه دارای دانشکده‌های مختلفی است که از مهم‌ترین‌های آن می‌توان به علوم مهندسی، هنر، موسیقی، معماری و طراحی، پزشکی، آی تی، داروسازی، دندانپزشکی، تربیت بدنی، پرستاری، حقوق، بهداشت، علوم سیاسی و مدیریت اشاره کرد. دانشگاه تورنتو حدود ۷۰۰ رشتۀ تحصیلی را در مقطع لیسانس ارائه می‌دهد که رشته‌های آمار، حسابداری، ریاضی، معماری، مدیریت، باستان شناسی، بیوشیمی، مهندسی شیمی، مهندسی کامپیوتر، مدیریت بازرگانی، مدیریت دیجیتال یا اقتصاد طرفداران زیادی دارد. دانشجویان موظفند علاوه بر شهریۀ دانشگاه مبلغی را برای زندگی، بیمه و تهیۀ وسایل آموزشی پرداخت کنند. شهر تورنتو به دلیل تنوع فرهنگی و مهاجرپذیری خود انتخاب مناسبی برای ادامۀ تحصیل و زندگی می‌باشد.

معرفی کامل دانشگاه بریتیش کلمبیا

حداقل نمره تافل برای دانشگاه های کانادا

رشته‌های علمی و پول ساز دانشگاه بریتیش کلمبیا در میان دانشجویان ایرانی محبوبیت زیادی دارد. این دانشگاه از قرن بیستم فعالیت خود را آغاز کرده و در شهر ونکوور کانادا واقع شده است. دانشگاه بریتیش کلمبیا یک دانشگاه دولتی بوده و افراد مشهور و معتبری از آن فارغ ‌التحصیل شده‌اند. یکی از شرایط مهم اپلای اخذ حداقل نمره تافل برای دانشگاه های کاناداست.
داوطلبان علاوه بر اینکه می‌توانند در چهار مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و پست دکتری این دانشگاه ادامۀ تحصیل دهند، می‌توانند از راه دور نیز مشغول به تحصیل شوند‌. این دانشگاه دوره‌هایی را برگزار می‌کند که مدرکی بابت آن اعطا نمی‌شود. معمولاً این دوره‌ها در میان داوطلبان ایرانی طرفدار ندارد. بیمۀ درمانی اجباری یکی از مهم‌ترین مزیت‌های ادامۀ تحصیل در این دانشگاه است که بعد از تأیید اپلای داوطلبان به آن‌ها تعلق می‌گیرد. این دانشگاه آپارتمان‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی با کیفیتی را در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهد. هزینۀ زندگی در خوابگاه‌ها با توجه به نوع آپارتمان و اتاق فرد متفاوت است. زندگی در شهر ونکوور نسبتاً گران هست. تحصیل در این دانشگاه در دو پردیس معتبر به نام‌های اوکاناگان و ونکوور انجام می‌شود‌. در ادامه دانشکده‌های این دو پردیس را بررسی خواهیم کرد.

دانشکده های دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشکده‌های پردیس اوکاگان شامل مطالعات خلاقانه و منتقدانه، هنر و علوم، مهندسی، آموزش، سلامت و توسعۀ اجتماعی، پزشکی، مدیریت و دانشکدۀ تحصیلات تکمیلی می‌شود.
دانشکده‌های پردیس ونکوور شامل هنر، علوم کاربردی، معماری، تجارت و اقتصاد، شنوایی شناسی و علوم گفتار، برنامه‌ریزی جامعه و منطقه‌ای، آموزش، دندانپزشکی، جنگلداری، آموزش گسترده، روزنامه نگاری، دانشکدۀ تحصیلات تکمیلی و پست دکتری، علوم حرکتی بدن، حقوق، دانشکدۀ علوم زمینی و غذایی، پزشکی، کتابخانه آرشیو و مطالعات اطلاعات، موسیقی، داروسازی، پرستاری، جمعیت و بهداشت عمومی، علوم پایه، خط مشی عمومی و امور جهانی، کالج موفقیت و برتری بریتیش کلمبیا، کار اجتماعی می‌شود.
برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اخذ ویزای تحصیلی می‌توانید با مؤسسۀ آرمان من تماس بگیرید.

شرایط پذیرش در دانشگاه مک گیل

Mcgill-TOEFL-canada-universities

یکی از شناخته شده‌ترین دانشگاه‌های کانادا «دانشگاه مک گیل» است. این دانشگاه ظرفیت بالایی برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی دارد. محبوبیت زیاد دانشگاه مک گیل به سبب برنامه‌های تحقیقاتی، کیفیت خوب آموزشی و پروژه‌های علمی‌اش است. اغلب دانشجویانی که از این دانشگاه پذیرش می‌گیرند نخبه و ممتاز هستند‌. دانشگاه مک گیل دارای سه پردیس است که پردیس اصلی آن در شهر مونترال واقع شده و پردیس دوم آن به نام مک دونالد در شهر (Sainte Anne de Bellevue) واقع شده است. اخذ حداقل نمره تافل برای دانشگاه های کانادا یکی از شروط اصلی اپلای است که شرایط آن در دانشگاه مک گیل به شرح زیر است:
آزمون تافل: نمرۀ ۸۶
حداقل نمرۀ ۲۰ در هر مهارت
آزمون آیلتس: نمرۀ حداقل ۶/۵
حداقل نمرۀ ۶ در هر مهارت
به جز دانشجویانی که به قصد تحصیل در یک زبان خاص به دانشگاه مک گیل می‌آیند مابقی دانشجویان تحصیل خود را به زبان فرانسوی یا انگلیسی ادامه می‌دهند. تحصیل به زبان فرانسوی برای اکثر دانشجویان راحت‌تر است زیرا زبان اصلی تعداد زیادی از ساکنان شهر تورنتو «فرانسوی» می‌باشد. دانشگاه مک گیل محبوبیت خود را مدیون فارغ‌ التحصیلان موفقش است. به دلیل رقابت زیاد داوطلبان برای اخذ پذیرش از این دانشگاه، شرایط اخذ بورسیه نیز دشوار هست. دانشگاه مک گیل رشته‌های تحصیلی متنوعی را در ۱۰ دانشکدۀ خود که شامل دندانپزشکی، علوم کشاورزی و محیط زیست، آموزش و پرورش، هنر، حقوق، مهندسی، پزشکی، مدیریت، علوم و موسیقی است، ارائه می‌دهد.

دانشگاه آلبرتا

winter-TOEFL-canada-universities

شعار اصلی دانشگاه آلبرتا «هر چیزی واقعی است» می‌باشد. این دانشگاه در عرصۀ تحقیقات و تدریس اعتبار داشته و از شهرت زیادی در زمینۀ علوم پایه، علوم انسانی، تجارت، هنرهای خلاق، علوم بهداشت و مهندسی برخوردار است‌. دانشگاه آلبرتا حدود ۲۰۰ رشتۀ تخصصی در مقطع کارشناسی و ۵۰۰ رشتۀ تحصیلی در مقطع تحصیلات تکمیلی را در ۱۸ دانشکده ارائه می‌دهد. این دانشگاه به دلیل فضای سبز، دره‌ها، پارک‌ها و رودخانه‌های زیبایش محبوبیت زیادی در میان دانشجویان دارد. پردیس اصلی دانشگاه آلبرتا در مرکز شهر واقع شده است. داوطلبان ایرانی برای اخذ پذیرش از دانشگاه آلبرتا باید حداقل نمرات زبان را کسب کنند. حداقل نمره تافل برای دانشگاه های کانادا متغیر است. در ادامه این نمرات را برای پذیرش در دانشگاه آلبرتا بررسی می‌کنیم.
آزمون تافل: حداقل نمرۀ ۹۰
حداقل نمرۀ ۲۲ در هر مهارت
آزمون آیلتس: حداقل نمرۀ ۶/۵
نمرۀ ۶ در هر مهارت
معیارهای اصلی پذیرش در این دانشگاه مهارت‌های زبان، تکمیل موضوعات مورد نیاز و سوابق تحصیلی است. مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه آلبرتا عبارت است از:
ارائۀ مدارک تحصیلی سه سال دبیرستان
ارائۀ ریز نمرات مقطع متوسطه
ارائۀ مدرک زبان معتبر
مدرک دیپلم
ارائۀ سوابق تحصیلی دانشگاه در صورت لزوم
ریز نمرات دانشگاهی
آخرین مدرک دانشگاهی
انگیزه نامه
پرداخت هزینه‌های دانشگاه
ارائۀ تحقیقات، مقالات علمی و پژوهشی
اسکن پاسپورت
نامۀ تمکن مالی
برنامۀ تحصیلی
شناسنامه
کارت ملی
رزومۀ تحصیلی

دانشگاه مک مستر کانادا

pen-TOEFL-canada-universities

برای پذیرش در دانشگاه مک مستر، اهمیت مدارک تحصیلی از شرایط سنی بیشتر است. قبولی در مصاحبه یکی از شروط اصلی پذیرش داوطلبان می‌باشد. این دانشگاه برای پذیرش دانشجویان «ارزیابی هوش روانی» انجام می‌دهد. هدف اصلی دانشگاه از این کار، سنجش توانایی تحصیلی داوطلبان برای حضور در دانشگاه است. دروس دانشگاهی به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی تدریس می‌شود. اخذ حداقل نمره تافل برای دانشگاه های کانادا به ویژه دانشگاه مک مستر ضروری است. جزئیات این نمرات را در ادامه بررسی خواهیم کرد.
آزمون تافل: حداقل نمرۀ ۸۶
حداقل نمرۀ ۲۰ در هر مهارت
آزمون آیلتس: نمرۀ ۶/۵
حداقل نمرۀ ۶ در هر مهارت
تمکن مالی و توانایی پرداخت هزینه‌های جانبی برای تحصیل در این دانشگاه اهمیت زیادی دارد. دانشگاه مک مستر برای دانشجویان ممتاز خود کمک هزینه‌های تحصیلی و بورسیه‌های متنوعی را در نظر گرفته است. به دلیل اعتبار بالای دانشگاه‌های کانادا، دانشجویان مک مستر تلاش می‌کنند هر ساله رتبه‌ها و مقام‌های بالایی را از آن خود کنند.

معرفی دانشگاه وسترن کانادا

در شهر لندن و در استان انتاریو «دانشگاه وسترن» واقع شده است. این دانشگاه قدیمی در سال ۲۰۲۰ بر اساس رتبه بندی (QS) رتبۀ ۲۱۱ را در جهان به خود اختصاص داد. دانشگاه وسترن که دارای محوطۀ بسیار زیبایی است، محل انجام پروژه‌های مهم تحقیقاتی و پژوهشی می‌باشد. تحقیقات این دانشگاه روی موضوعات فرهنگ، علوم پایه، روابط اجتماعی و محیط زیست متمرکز است. بخش زیادی از بودجۀ تحقیقاتی دانشگاه توسط منابع دولتی تأمین می شود. این دانشگاه بورسیه‌های متنوعی دارد که اکثراً «شایسته محور» هستند.
داوطلبانی که قصد اپلای در دانشگاه‌های کانادا را دارند علاوه بر پذیرش از دانشگاه مقصد باید حداقل نمره تافل برای دانشگاه های کانادا را اخذ کرده باشند. نمرات لازم برای پذیرش در دانشگاه وسترن انتاریو عبارت است از:
آزمون تافل: حداقل نمرۀ 83
حداقل نمرۀ ۲۰ در هر مهارت
آزمون آیلتس: حداقل نمرۀ ۶

دانشگاه کلگری

preparation-TOEFL-canada-universities

دانشگاه کلگری که هر ساله از نقاط مختلف جهان دانشجو می‌پذیرد در یکی از فرهنگی‌ترین، تمیزترین و ایمن‌ترین شهرهای کانادا به نام «کلگری» واقع شده است. دانشگاه کلگری حدوداً دارای ۱۴ دانشکده، ۵۵ بخش و ۸۵ پژوهشکده می‌باشد. این دانشگاه دارای یک سالن بزرگ و مجهز است که تعداد زیادی از مباحثات سیاسی و کنفرانس‌ها در آن برگزار می‌شود. دانشجویان موظفند علاوه بر شهریۀ دانشگاه هزینه‌های مختلفی را بابت ورزش، انجمن‌های دانشجویی، بهداشت، کالاها و خدمات دیگر پرداخت کنند.
اخذ حداقل نمره تافل برای دانشگاه های کانادا به ویژه دانشگاه کلگری اهمیت زیادی دارد. شرایط کسب حداقل نمرۀ لازم در آزمون آیلتس و تافل به شرح زیر است:
آزمون تافل: حداقل نمرۀ 86
کسب نمرۀ ۲۰ در هر مهارت
آزمون آیلتس: نمرۀ ۶/۵
حداقل نمرۀ ۶ در هر مهارت

جمع بندی

هدف اصلی اغلب دانشگاه‌های کانادا از پذیرش دانشجویان بین‌المللی «دستیابی به چشم‌اندازهای جهانی و بزرگ» است. هزینۀ مقرون به‌صرفۀ تحصیل در کانادا، شهریۀ مناسب دانشگاه‌ها، بهره‌مندی از بهترین امکانات و شرایط تحصیل یا زندگی، ورود به بازار کار، امکان همراهی خانواده با دانشجویان از مهم‌ترین مزایای مهاجرت تحصیلی به کانادا می‌باشد. شهریۀ تحصیل دانشجویان با توجه به نوع دانشگاه، نوع شهر، رشتۀ تحصیلی و مقطع دانشگاهی متفاوت است. شرایط مختلفی برای اپلای و اخذ پذیرش از دانشگاه‌های این کشور وجود دارد که «اخذ حداقل نمره تافل برای دانشگاه های کانادا» بسیار حائز اهمیت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت تحصیلی و اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کانادا می‌توانید از طریق شمارۀ تماس 41276-021 یا صفحۀ فرم مشاوره با مؤسسۀ آرمان من تماس بگیرید.

به این مقاله رتبه دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا