استرالیا: از سری مقالات راهنمای جامع گرفتن پذیرش از دانشگاه

روند دریافت پذیرش دانشجویان ایرانی در دانشگاه های استرالیا

اگر برای ادامه تحصیل خود در خارج از کشور برنامه‌ریزی کرده‌ و استرالیا را به عنوان مقصد خود انتخاب نموده‌اید، با مطالعه این مقاله با روند دقیق دریافت پذیرش از دانشگاه‌های سیدنی و موناش به عنوان دو نمونه محبوب و معروف دانشگاه‌های استرالیا آشنا می‌شوید.


گردآورنده: علیرضا عبداللهی
345
ذخیره سازی
1399/04/01

دریافت پذیرش از دانشگاه های استرالیا


استرالیا با داشتن جغرافیایی بی‌نظیر، اقتصادی پویا و دانشگاه‌هایی با کیفیت بالا، یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای علاقه‌مندان به تحصیل در خارج از کشور است. دانشجویان در این کشور می‌توانند هم در کلاس و هم در خارج از محیط کلاس درس‌های بسیاری بیاموزند و آینده‌ای روشن را برای خود رقم بزنند.
اولین قدم برای ادامه تحصیل در استرالیا، دریافت پذیرش یکی از دانشگاه‌های این کشور است. روش پذیرش هر دانشگاه با دیگری متفاوت است، بنابراین توصیه می‌کنیم وب‌سایت دانشگاه را به خوبی بررسی کنید و در صورت نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر مستقیماً با مجریان دانشگاهی تماس بگیرید. همچنین شما می‌توانید با استفاده از پایگاه داده آرمان من به راحتی رشته و دانشگاه مورد نظر خود در استرالیا را بیابید.
ما روند درخواست پذیرش تحصیلی برای دو دانشگاه مختلف، دانشگاه سیدنی و دانشگاه موناش، را به صورت دقیق مورد بررسی قرار داده‌ایم. در این مقاله تلاش می‌کنیم با فراهم کردن یک راهنمای گام‌به‌گام برای این دو دانشگاه، شما را در فرآیند اخذ پذیرش برای تحصیل در استرالیا یاری کنیم.

دانشگاه سیدنی

دانشگاه سیدنی در میان برترین دانشگاه‌های جهان قرار دارد. نام این دانشگاه نه تنها به دلیل برتری علمی، بلکه بر اساس وب‌سایت این دانشگاه، به خاطر زیبایی پردیس اصلی «Camperdown / Darlington» که همواره به عنوان یکی از زیباترین پردیس‌های جهان شناخته می‌شود مطرح است.
این دانشگاه چندین برنامه‌ برای دانشجویان بین‌المللی، از جمله برنامه‌ی تبادل بین‌المللی، دارد که دانشجویان دانشگاه‌های همکار دانشگاه سیدنی می‌توانند برای یک ترم یا کمتر در دانشگاه سیدنی به صورت رایگان تحصیل کنند. برنامه‌ی «سیدنی ابراد» هم در این دانشگاه برقرار است که علاقه‌مندان می‌توانند از طریق آن به عنوان دانشجوی تمام وقت ثبت نام کرده و در دانشگاه تحصیل کنند. گزینه‌ی اول هزینه‌ی اضافه‌ای ندارد، اما برای مورد دوم باید شهریه پرداخت کرد. ما در این مقاله روی گزینه‌ی دوم متمرکز خواهیم شد، چون به احتمال زیاد شما به عنوان یک دانشجو در خارج از کشور تحصیل خواهید کرد و دانشجوی مبادله‌ای نیستید.
با توجه به لیست الزامات دانشگاه سیدنی که برای برنامه‌های تبادل دانشجویی سیدنی یا تحصیل خارج از کشور در نظر گرفته می‌شوند، به احتمال زیاد شما در کشور خود حداقل یک مقطع تحصیلی صرف دریافت مدرکی در یک مؤسسه‌ی شناخته شده کرده‌اید و به دنبال تحصیل در خارج از کشور هستید و یا در برخی موارد می‌توانید بلافاصله پس از اتمام دوره‌ی دبیرستان برای دریافت پذیرش اقدام کنید. در هر صورت، معدل GPA شما باید 3.0 یا بالاتر (از 4) باشد و همچنین شما باید بتوانید مهارت خود را در زبان انگلیسی ثابت کنید. این کار می‌تواند با ارائه‌ی نمره یکی از آزمون‌های زبان انگلیسی مثل TOEFL، IELTS و یا ارائه‌ی مدارک مربوط به تحصیلات در کلاس‌های انگلیسی معتبر انجام شود.
برای شروع روند درخواست وارد وب سایت دانشگاه سیدنی شده و روی صفحه‌ی «یافتن دوره» کلیک کنید تا به صفحه ثبت درخواست پذیرش انتقال داده شوید. هنگام ارائه‌ی درخواست پذیرش به یاد داشته باشید که تاریخ‌ها و مهلت‌های ارسال مدارک را به دقت به خاطر بسپارید و مدارک را به موقع ارسال کنید تا در کار شما تاخیر ایجاد نشود. برای آگاهی از مهلت ارسال درخواست پذیرش در دانشگاه سیدنی به این لینک مراجعه کنید. 

دانشگاه سیدنی

دانشگاه موناش

دانشگاه موناش در ویکتوریا یکی دیگر از پردیس‌های زیبای دانشگاهی استرالیا است. این دانشگاه در میان 1 درصد دانشگاه‌های برتر جهان قرار دارد. شما برای ارائه‌ی درخواست پذیرش به این دانشگاه باید حداقل 17 سال سن داشته باشید و به زبان انگلیسی مسلط باشید، بعضی از دوره‌ها سطح بالاتری از تسلط به زبان انگلیسی را نیاز دارند، بنابراین باید سطح زبان مربوط به دوره مورد نظر خود را بررسی کنید. الزامات دروس را نیز بررسی کرده تا مطمئن شوید که تمام پیش‌نیازهای لازم برای آن دوره را گذرانده‌اید.
شما به عنوان یک دانشجوی ایرانی باید گواهینامه‌ی پیش‌دانشگاهی یا کلاس دوازدهم خود را دریافت کرده باشید. وب‌سایت دانشگاه موناش ابزاری بسیار مفید در یافتن الزامات خاص دوره‌های تحصیلی در اختیار شما قرار می‌دهد. در صورت ورود به بخش اطلاعات رشته، می‌توانید رشته مورد نظر خود را انتخاب ، اطلاعات مدارکی را که پیش‌تر آماده کرده‌اید وارد و بر روی گزینه «ارسال» کلیک کنید. الزامات دقیق مورد ‌نیاز در یک کادر سبز در سمت راست بالای صفحه نمایش داده می‌شود. شرایط مورد نیاز برای هر فرد متقاضی متفاوت است، بنابر این مطمئن شوید که اطلاعات صحیح را وارد کرده‌اید و تحقیقات کامل در این زمینه را انجام داده‌اید.

دانشگاه موناش

نکات نهایی

هنگام درخواست پذیرش و ثبت‌نام در دانشگاه‌های استرالیا، بهتر است به صورت دقیق در خصوص تمام واحدهای درسی خود و جزییات آن‌ها تحقیق کنید. بعضی از دوره‌ها نسبت به سایر گزینه‌های مشابه شرایط متفاوتی دارند و ممکن است واحدهای متفاوتی را در اختیار شما قرار دهند. اگر فکر می‌کنید که در زبان انگلیسی به حد کافی تسلط ندارید، بسیاری از دانشگاه‌های استرالیا (مانند موناش) یک دوره‌ی انگلیسی قبل از شروع ترم اصلی ارائه می‌دهند که به شما در رسیدن به سطح مورد نیاز کمک می‌کند. اگر از برخی جنبه‌های مراحل درخواست اطمینان ندارید می‌توانید از طریق ایمیل با بخش پذیرش دانشگاه تماس بگیرید.
به یاد داشته باشید که شرایط و فرآیند پذیرش دانشگاه‌ها با یکدیگر متفاوت بوده و دو مورد ذکر شده در این مقاله به عنوان نمونه‌هایی برای کمک به آشنایی با روند اخذ پذیرش از دانشگاه‌های استرالیا در اختیار شما قرار گرفته است.

 

اگر نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، مشاوران آرمان من همیشه منتظر تماس شما هستند. برای یافتن رشته و دانشگاه مورد علاقه‌ی خود در استرالیا، به صفحه‌ی تحصیل در استرالیا سر بزنید.

 


آنچه باید بدانید

ساختار آموزش عالی در استرالیا به زبان ساده

ساختار آموزش عالی در استرالیا به زبان ساده

هر کشور نظام آموزشی خاص خود را دارد و برای بدست آوردن نتیجه بهتر ، نیاز به شناخت این نظام داریم. در این سری مقالات به چگونگی برگزاری ترم‌ها، فرهنگ دانشگاهی و دیگر مشخصات مخصوص نظام آموزشی هر کشور می‌پردازیم.
مشاوره رایگان