استرالیا: از سری مقالات انتخاب کشور برای تحصیل

راهنمای اولیه برای تحصیل در استرالیا

اسکان دانشجویی، ورزش، زندگی، خدمات ارایه شده برای دانشجویان بین‌المللی و به طور کلی شرایط تحصیل در استرالیا برای دانشجویانِ بین‌المللی، مواردی هستند که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است.


گردآورنده: علیرضا عبداللهی
345
ذخیره سازی
1399/04/01

راهنمای تحصیل در استرالیا

استرالیا سومین مقصد محبوب میان دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در کشورهای خارجی در سراسر جهان است. این کشور 24 میلیون نفری 7 دانشگاه از 100 دانشگاه برتر جهان را در خود جای داده است که با توجه به جمعیت آن دستاوردی بسیار پراهمیت است.
یکی دیگر از مهم‌ترین دلایل محبوبیت استرالیا برای دانشجویان بین‌المللی، سطح بالای اعتبار مدارک دانشگاهی این کشور در جهان است.
شهرهای زیبا، اقامتگاه‌های چشمگیر، سواحل بی‌شمار و وجود طیف گسترده‌ای از حیوانات وحشی تنها بخشی از جذابیت‌های استرالیا است. در این مقاله استرالیا را به عنوان مقصدی جهت تحصیل در خارج از کشور بررسی کرده‌ایم تا شما را با این کشور به عنوان مقصدی برای ادامه تحصیل آشنا کنیم.

برای رفتن سریع به بخش‌های مختلف این مقاله میتوانید بر روی لینک‌های زیر کلیک کنید:

آیا تحصیل در استرالیا به پیشرفت شغلی من کمک می‌کند؟

استرالیا با داشتن 8 دانشگاه در میان 150 دانشگاه برتر در رتبه‌بندی جهانی آموزش عالی 2018 موسسه تایمز، مقصدی بسیار مناسب برای تحصیل محسوب می‌شود. شما با تحصیل در این کشور نه تنها مدرکی با اعتبار عالی کسب می‌کنید، بلکه می‌توانید در طول مدت زمان تحصیلتان تجربه کاری مهم و کلیدی نیز به دست آورید.
در 35 دانشگاه استرالیا سرویسی به نام CareerHub وجود دارد که به کارفرمایان کمک می‌کند تا با فارغ‌التحصیلان واجد شرایط ارتباط برقرار کنند. اکثر دانشگاه‌های استرالیا برای دانشجویان خود سرویس‌های کاریابی ویژه با کادر مخصوص و متخصص فراهم کرده‌اند. شما می‌توانید با بهره‌بری از خدمات این بخش‌ها پس از پایان دوره تحصیلی خود برای اخذ ویزای کاری اقدام کنید.
فارغ‌التحصیلان بین المللی در استرالیا می‌توانند سه ماه پس از اتمام تحصیلاتشان در استرالیا بمانند. شما باید سعی کنید تا از این زمان بیشترین استفاده ممکن را ببرید. بهتر است از قبل رزومه‌ای حرفه‌ای بسازید و سعی کنید ضمن تحصیل‌تان، تجربه‌ی کاری هم به دست آورید تا اگر برای مصاحبه‌ی کاری دعوت شدید، فردی ارزشمند دیده شوید.
یک سیستم آموزشی خوب و منظم می‌تواند به دانشجویان کمک کند تا علاوه بر کسب نمراتی عالی، در پایان تحصیلات‌شان شغل خوبی هم پیدا کنند.
در صورتی  که به تحصیل در استرالیا علاقه‌مند شده‌اید، با مطالعه مقاله مربوط به 3 رشته برتر در استرالیا، اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید.

برای یادگیری کامل روش شرکت در مصاحبه کاری بر روی این لینک کلیک کنید.

انتخاب استرالیا به عنوان مقصد تحصیلی

زندگی در خوابگاه‌های دانشجویی استرالیا چگونه است؟

استرالیا به داشتن سطح بالایی از زندگی مشهور است و این کیفیت با داشتن سواحل زیبا، شهرهای متنوع و دستمزد بالا برای همه مشاغل چندان غیر قابل باور نیست.
در دانشگاه نیز استانداردهای زندگی شما همچنان بالا می‌ماند و گزینه‌های‌تان برای اسکان دانشجویی بسیار گسترده است. چه بخواهید در ملکی خصوصی اقامت کنید و چه در پردیس دانشگاه، گزینه‌های متعدد و جذابی وجود دارند.

اقامتگاه‌های دانشجویی

با اقامت در ساختمان فوق‌العاده‌ی ایگلو مرکزی، که در مرکز منطقه تجاری سیدنی واقع شده، یک حمام اختصاصی، آشپزخانه‌ی مشترک و فضای زیادی برای انبار در اختیار شما قرار می‌گیرد و در مجموعه‌ی آپارتمان دانشجویی UniResort در بریزبن می‌توانید از جکوزی، استخر شنا، زمین تنیس و یک اتاق سونا / بخار استفاده کنید.
دانشگاه‌ها اغلب اقامت دانشگاهی را توصیه می‌کنند، چون به این ترتیب شما بهترین فرصت را برای آشنا شدن با سایر دانشجویان خواهید داشت.
در دانشگاه مرداک اقامتگاهی دانشجویی با نام Village یا دهکده وجود دارد. دهکده دارای استخر، زمین بسکتبال / والیبال، میز بیلیارد، باربیکیو و حتی یک سینمای دوازده نفره مجهز به انواع کنسول‌های بازی است. یک سالن مطالعه‌ی گروهی، کتابخانه‌ی الکترونیکی، اتاقی برای جلسات گروهی و یک اتاق سمینار با پروژکتور و تخته سفید هم در دهکده وجود دارد. این مکان واقعاً هر چه را که برای بهترین تجربه‌ی ممکن در دوران تحصیل نیاز دارید، در اختیار شما قرار می‌دهد.
در صورتی که به اقامت در خوابگاه‌های عمومی علاقه‌ای ندارید، می‌توانید در خانه یا کالج‌های مسکونی هم اقامت کنید. پاتریشیا پترونیو، هماهنگ‌کننده‌ی خدمات اسکان در دانشگاه استرالیا جنوبی (UNISA) توضیح می‌دهد که این گزینه‌ها «در بین دانشجویان (و والدین) که می‌خواهند از همه چیز، از جمله وعده‌های غذایی مطمئن باشند، محبوب است.»
پاتریشیا می‌گوید: «آپارتمان‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی در میان دانشجویانی که علاقه‌مندِ زندگی در یک محیط دانشجویی هستند و دوست دارند مستقل باشند محبوب است... اقامتگاه‌های دانشجویی UniSA دارای حمام اختصاصی، یک سالن ورزشی کاملاً مجهز، فضاهای اجتماعی از جمله یک بالکن بزرگ با باربیکیو، یک اتاق بازی و تلویزیون صفحه‌ی نمایش بزرگ است.»

زندگی دانشگاهی

اما دانشگاه‌های استرالیا فقط باربیکیو و جکوزی ارائه نمی‌دهند. دانشگاه‌ها برای استقبال از دانشجویان بین‌المللی در مؤسسات خود، در طول هفته‌های آغازین سال تحصیلی میزبان برنامه‌های متفاوتی خواهند بود.
برخی دانشگاه‌ها علاوه بر تورهای معمول، رویدادهای منحصر‌ به فردی برگزار می‌کنند تا دانشجویان واقعاً در محیط جدید خود احساس راحتی کنند. ابی بارنت، هماهنگ‌کننده‌ی پشتیبانی دانشجویان دانشگاه مرداک، می‌گوید: «یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های دانشگاه مرداک شام استقبال است. این رویداد اکنون 15 سال سابقه دارد و همه‌ی دانشجویان بین‌المللی جدید را برای شام بزرگ گرد هم می‌آورد، جایی که داوطلبان دانشجویی و دانشگاهیان (از جمله معاون دانشگاه) از آنها پذیرایی می‌کنند. این رویداد برای آشنایی با سایر دانشجویان جدید در روزهای ابتدایی فوق‌العاده است.»

خوابگاه دانشجویی

چه خدماتی برای دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه‌های استرالیا وجود دارد؟

جا‌به‌جایی به یک کشور جدید به منظور ادامه تحصیل به هیچ عنوان آسان نیست؛ دانشگاه‌های استرالیا خود از این امر آگاه هستند و در همین راستا خدمات گسترده‌ای برای حمایت از دانشجویان بین‌المللی فراهم کرده‌اند. دانشگاه همیشه آماده‌ی کمک به شما است، بنابر این هر وقت احساس کردید که به راهنمایی نیاز دارید، حتما از خدمات دانشگاه خود استفاده کنید.
دانشگاه مرداک توجه ویژه‌ای به رفاه دانشجویان بین‌المللی و حمایت از شرایط منحصر به فرد آنها دارد. "ابی بارنت" از تیم پشتیبانی دانشجویی می‌گوید: «دانشجویان می‌توانند مسائل‌شان را با ما درمیان بگذارند و تیم پشتیبانی دانشجویی مستقیماً وارد عمل می‌شود و یا در صورت نیاز آنها را به بخشی مناسب‌تر ارجاع می‌دهد. مانند بخش خدمات بهداشتی دانشکده، که شامل پزشکان، روانشناسان و مشاوران، و مشاوران ویزا یا اشتغال است.»
دانشگاه کوئینزلند نیز (UQ) به شدت بر خدمات پشتیبانی دانشجویان متمرکز است. وقتی مشکلی دارید، مشاورین دانشجویی همیشه برای درخواست کمک در دسترس هستند و می‌توانند در ارائه‌ی اطلاعات در مورد اسکان در استرالیا، مسایل فرهنگی، آشنایی با دوستان جدید و سیاست‌های دانشگاه کمک کنند.
دیانا ارل، مشاور دانشجویی می‌گوید: «مشاورین دانشجویی برای پشتیبانی شخصی و عملی به خوبی آموزش دیده‌اند. اگر دانشجویان بخواهند نگرانی‌های روحی و روانی را مورد بررسی قرار دهند، خدمات مشاوره‌ی درمانی جلساتی را برای اطمینان از حفظ سطح سلامت آنان فراهم می‌کند.»

UQ Mates در کنار باشگاه‌ها و انجمن‌های دانشگاه کوئینزلند، اقدام نوآورانه‌ای است که در آشنا شدن با افراد جدید، آموختنِ مهارت‌های تازه و ارتباط با افراد هم‌فکر به دانشجویان کمک می‌کند. بیش از 35000 دانشجو در دانشگاه از این سرویس استفاده می‌کنند. دیانا می‌گوید: «UQ Mates و باشگاه و انجمن‌های UQU با دعوت از دانشجویان برای حضور در فضای اجتماعی دانشگاه آنها را با پشتیبانی اجتماعی و افراد همفکر آشنا می‌کنند و به این طریق از راحتی دانشجویان در دانشگاه اطمینان حاصل می‌کنند.»
بسیاری از دانشگاه‌های استرالیا، مثل UniSA و دانشگاه ملبورن، «برنامه‌ی ورود به مقصد» را ارائه می‌دهند که به دانشجویان بین‌المللی اجازه می‌دهد که در فرودگاه مورد استقبال قرار بگیرند و به صورت رایگان به محل اسکان منتقل شوند.
دکتر جین کروالد، مدیر واحد دانشجویی UniSA، همچنین توضیح می‌دهد که «بعضی از دانشکده‌ها یک برنامه‌ میزبانی از دانشجویان بین‌المللی دارند که در آن کارکنان دانشگاه با یک رویداد اجتماعی مثل یک مهمانی باربیکیو میزبان دانشجویان بین‌المللی هستند.»

خدمات دانشگاه‌ها به دانشجویان بین المللی

عضویت در باشگاه‌ها و تیم‌های ورزشی استرالیا

در فرهنگ مردم استرالیا، ورزش و فعالیت‌های ورزشی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. شما می‌توانید علاوه بر شرکت در تیم‌های ورزشی دانشگاه‌تان در فعالیت‌های ورزشی/اجتماعی نیز شرکت کنید.
اکثر دانشگاه‌های استرالیا، دپارتمانی مخصوص برای فعالیت‌های ورزشی دارند که هدفشان افزایش مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های ورزشی است. شما با شرکت در فعالیت‌های ورزشی دانشگاه علاوه بر آشنایی با نوعی ورزشی جدید، می‌توانید دوستان جدید بسیاری نیز پیدا کنید.
بر اساس تحقیق دانشگاه کویینزلند در سال 2017، در حدود 27 درصد از دانشجویان فعال در تیم‌ها و گروه‌های ورزشی، از دانشجویان خارجی بوده‌اند.
شما علاوه بر رقابت و ورزش در تیم‌های درون دانشگاهی، می‌توانید فرصت شرکت در تیم‌های رده بالاتر را نیز به دست آورید و در سطح کشوری با سایر دانشگاه‌های استرالیا رقابت کنید.

ورزش Cricket

 

 

اگر به ادامه تحصیل در استرالیا علاقه‌مند هستید، با جست‌وجو در پایگاه داده‌ی آرمان من دوره‌ی تحصیلی مناسب خود را بیابید و یا با شماره گیری 02141276 از آخرین فرصت‌های تحصیلی کشور استرالیا با خبر شوید.


مشاوره رایگان