استرالیا: از سری مقالات هزینه و بورسیه تحصیلی

رشته های بورسیه دار استرالیا

در این مقاله رشته‌هایی که دانشگاه‌های استرالیا به آنها بورسیه تحصیلی اختصاص می‌دهند، معرفی می‌شود. دانشگاه‌های استرالیا برای جبران مشکل گرانی تحصیل در استرالیا بورسیه‌های متنوعی اعطا می‌کنند.


گردآورنده: جابر جعفریان
367
ذخیره سازی
1399/05/01

شهریه های تحصیلی استرالیا

یکی از مشکلات تحصیل در استرالیا هزینه‌ی بالای تحصیل در این کشور است. اما دولت استرالیا و دانشگاه‌های این کشور برای حل این مشکل به دانشجویان بین‌المللی بورسیه تحصیلی اعطا می‌کنند. استرالیا معمولاً برای اکثر دانشجویان نخبه با سابقه تحصیلی درخشان در هر رشته‌ای بورسیه و معافیت از پرداخت شهریه را اعطا می‌کند. اما در این مقاله سعی کرده‌ایم رشته‌هایی که به طور مشخص به آن‌ها بورسیه تعلق می‌گیرد را معرفی کنیم.

 کسب و کار و اقتصاد

دانشگاه ملی استرالیا در رشته کسب و کار و اقتصاد برای دانشجویان مقطع دکترای خود بورسیه‌ی 200هزاردلاری در نظر گرفته است. این دانشجویان می‌توانند در زمینه‌های:

 مطالعات آماری
 کسب و کار (از جمله بازاریابی، مدیریت و اطلاعات کسب و کار سیستم‌های بین المللی)
 بازرگانی (شامل حسابداری)
 اقتصاد
 امور مالی
 آمار

پژوهش کنند و بورسیه‌ی این رشته همراه با معافیت از تحصیل را دریافت کنند.

اقتصاد

استرالیا یکی از مناسب‌ترین کشورها برای تحصیلات بین‌المللی در رشته اقتصاد است. به همین خاطر دانشگاه‌های این کشور برای دانشجویان برتر فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی ارشد بورسیه تحصیلی 34هزار دلاری و معافیت از پرداخت شهریه در نظر گرفته‌اند. این دانشجویان باید در زمینه‌های:

  • پیش بینی و ارزیابی سیاست های اقتصادی
  • سیاست های اقتصاد منطقه ای
  • تجارت و اقتصاد صنعتی
  • کار، نیروی کار و بهره وری
  • رشد جمعیت و پویایی
  • درآمد، ثروت و مسکن
  • سلامت، رفاه و محرومیت
  •  

به تحقیق و پژوهش بپردازند تا مشمول استفاده از این بورسیه و معافیت از شهریه شوند.

معماری

استرالیا با سبک معماری خاص خود که پایی در سنت و حضور در دنیای مدرن دارد، تصمیم به اعطای بورسیه برای این رشته گرفته است. دانشگاه‌های برتر این کشور با کمک هزینه‌ای 15هزار دلاری و معافیت از پرداخت شهریه تحصیل در این رشته را برای دانشجویان بین‌المللی تسهیل کرده‌اند.

اقتصاد سلامت

در لیست 50 دانشگاه برتر جهان در رشته اقتصاد 5 دانشگاه از استرالیا وجود دارند. بالطبع استرالیا یکی از بهترین مقصدهای تحصیل رشته اقتصاد است. استرالیا همراه با پیشرفت‌های تکنولوژی و شهری دغدغه‌ی سلامت روانی و جسمی شهروندان خود را نیز دارد. و از طرفی برای سامان دادن به اقتصاد این دغدغه‌ها نیازمند تغذیه‌ی فکری در زمینه اقتصاد است. در راستای همین برنامه‌ها دانشگاه‌های این کشور به فارغ ‌التحصیلان مقطع ارشد رشته‌های ریاضی، اپیدمیولوژی، اقتصاد، آمار و روانشناسی که سابقه تحصیلی درخوشان داشته باشند برای مقطع دکترای اقتصاد سلامت سالانه 20 هزار دلار بروسیه و معافیت از شهریه اعطا می‌کند.

MBA

یکی از پرطرفدارترین رشته‌های حال حاضر ‌MBA است که از گرانترین رشته‌های تحصیلی استرالیا نیز می‌باشد. به طوری که شهریه‌ی یک سال تحصیلی آن بالغ بر 65هزار دلار است. اما در صورتی که دانشجویان متقاضی از مهارت بالا در زبان انگلیسی، سابقه کار و وضعیت تحصیلی درخشان برخوردار باشند، دانشگاه‌های برتر استرالیا کمک هزینه 65هزار دلاری برای تحصیل در این رشته را در نظر گرفته‌اند.

روابط بین‌الملل

دانشجویان علاقه‌مند به رشته روابط بین‌الملل که مایل به ادامه تحصیل در استرالیا هستند نگران هزینه 20هزار دلاری شهریه این رشته نباشند، این دانشجویان می‌توانند از بورسیه‌ی معافیت از پرداخت شهریه این رشته در استرالیا استفاده کنند. 

 

هرگونه سوال یا ابهامی در مورد بورسیه‌های تحصیلی، پذیرش دانشگاه و مهاجرت تحصیلی دارید، با ما تماس بگیرید.

اگر به تحصیل در استرالیا علاقه‌مندید، دوره تحصیلی مورد علاقه خود را در صفحه دوره‌های جامع تحصیلی استرالیا بیابید.


آنچه باید بدانید

شهریه دانشگاه های استرالیا

شهریه دانشگاه های استرالیا

مسائل مالی همیشه از مهمترین دغدغه‌های مهاجرت تحصیلی بوده است. اگر که کشور استرالیا را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب نموده‌اید، با مطالعه این مقاله اطلاعات کاملی در این زمینه کسب می‌کنید.
هزینه های زندگی دانشجویی در استرالیا

هزینه های زندگی دانشجویی در استرالیا

در صورتی که تصمیم دارید در استرالیا تحصیل کنید، باید قبل از هرچیز با هزینه‌های زندگی در این کشور آشنا شوید. در این یادداشت کوتاه، هزینه‌های اصلی زندگی در استرالیا را بررسی کرده‌ایم تا بتوانید در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهید.
مشاوره رایگان