استرالیا: از سری مقالات راهنمای انتخاب رشته تحصیلی

رشته های تحصیلی مطرح در کشور استرالیا

دانشگاه‌های مشهور پژوهش‌محور و کلان شهرهای پیشرفته، استرالیا را به عنوان یک اولویت برای دانشجویان بین‌المللی مطرح می‌کند. با توجه به استاندارد بالای آموزشی، تمام رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌های استرالیا با کیفیت هستند. در این مقاله در نظر داریم تا شما را با سه رشته برتر در این دانشگاه‌ها آشنا کنیم.


گردآورنده: علیرضا عبداللهی
395
ذخیره سازی
1399/04/01

رشته‌های تحصیلی برتر در استرالیا

زمین شناسی و علوم زیست‌محیطی

استرالیا با در اختیار داشتن منابع طبیعی فراوان، جغرافیای منحصر به فرد و دانش بی نظیر زیست‌محیطی یکی از بهترین گزینه‌ها برای علاقه‌مندان به تحصیل در رشته زمین‌شناسی یا علوم زیست‌محیطی است. استرالیا در مسائل زیست‌محیطی در جهان پیشرو است و از نظر عملکرد کلی محیط زیست در رتبه‌ی سوم جهان قرار دارد.
چهار دانشگاه استرالیا در رده‌ی 50 دانشگاه برتر جهان برای علوم زیست‌محیطی قرار دارند و پنج دانشگاه دیگر در زمینه جغرافیا و علوم زمین و دریا در همین محدوده قرار گرفته‌اند. استرالیا با در اختیار داشتن مناظر طبیعی بی‌نظیر و متنوع در سطح جهان، از بیابان‌های خشن و سرخ تا جنگل‌های بارانی و سواحل چند صد کیلومتری، به دانشجویان این رشته‌ها فرصتی بینظیر برای انجام تحقیقات خود می‌دهد.
فارغ‌التحصیلان در طیف وسیعی از رشته‌ها از جمله برنامه‌ریزی محیطی، طراحی محیط زیست، مدیریت و اشتغال در بخش معدن فعالیت می‌کنند. معادن، صنعتی کلیدی در استرالیا هستند و انتظار می‌روند میزان استخراج از آن‌ها طی چهار سال آینده 41% رشد کرده و 1.3 درصد رشد در تولید ناخالص داخلی برای استرالیا ایجاد کنند. تقاضا برای دانش و مهارت‌های خاص توسعه یافته توسط دانشجویان زمین‌شناسی، علوم زمین و مهندسی معدن در سال‌های آینده افزایش می‌یابد.

رشته های تحصیلی برتر در استرالیا

پزشکی و علوم زیستی

استرالیا که به کیفیت بالای تحقیقات پزشکی مشهور است، مدت‌ها است که در صدر پیشرفت‌های ‌پیشگامانه‌‌ی فناوری پزشکی قرار گرفته است.با داشتن مجموعه‌ای از مؤسسات، پژوهشگران و اکتشافات مشهور، دانشمندان این کشور مسئول تحولاتی مانند گوش بیونیک، «پوست مجدد» برای قربانیان سوختگی و تولید لنزهای چشمی ارزان قیمت هستند. استرالیا در زمینه‌ی سلول‌های بنیادی، سرطان، سیستم ایمنی بدن و واکسن‌ها نیز پیشرو است. در سال 1939 هوارد فلوری استرالیایی، برنده‌ی جایزه‌ی نوبل، پنی سیلین را تولید کرد.
پنج دانشگاه استرالیا در بین 50 دانشگاه برتر دنیا برای پزشکی و علوم زیستی قرار دارند و ورود به رشته‌های پزشکی در این کشور بسیار رقابتی است و دانشجویانی که وارد این رشته‌ها می‌شوند هم در زمینه‌های نظری و دانشگاهی و هم در کارهای گسترده‌ی آزمایشگاهی و بالینی باید منتظر دشواری باشند.
دانشگاه کوئینزلند با داشتن بزرگ‌ترین و رده‌بالاترین دانشکده‌ی پزشکی استرالیا، برنامه‌هایی را در تمام سطوح تحصیلاتی ارائه می‌دهد. دانشجویان به کالج‌های کلینیکی فراساحلی و مراکز دور در سراسر ایالت و همچنین به بیمارستان‌های آموزشی در داخل و خارج از دانشگاه دسترسی خواهند داشت.

رشته های تحصیلی برتر در استرالیا

رسانه و ارتباطات

جای تعجب نیست که استرالیا به عنوان کشوری پیشرفته با منابع بسیار، رسانه و صنایع ارتباطاتی پویایی داشته باشد. با افزایش میزان مصرف رسانه‌، به ویژه رسانه‌های دیجیتال، با ارائه محتوای اینترنتی سالانه رضایت مصرف کنندگان را فراهم می‌آورد که 24 میلیارد دلار ارزش دارد. استرالیا در حمایت از مالکیت معنوی در رتبه‌ی پنجم جهان قرار دارد و به دانشجویان این فرصت را می‌دهد تا با تعدادی از کانال‌های رسانه‌ای موجود همکاری و محتوای خود را ایجاد، توزیع و مدیریت کنند.
در دانشگاه‌های استرالیا با تشویق اندیشه و خلاقیت مستقل محیطی، به دانشجویان آموزش داده می‌شود که در عقایدشان قاطع باشند و هنگام مقابله با مشکلات، طیف گسترده‌ای از منابع را در نظر بگیرند. بخش خلاق استرالیا یکی از سریعترین بخش‌های رشد کشور است و شامل رشته‌هایی مانند تبلیغات و بازاریابی، روزنامه‌ها و رادیو، نشر، نرم افزار و محتوای دیجیتالی است. دانشجویان ارتباطات، تبلیغات، بازاریابی، روابط عمومی، روزنامه‌ نگاری و چندرسانه‌ای از این فرصت برای کسب تجربه استفاده می‌کنند و همزمان اعتماد ‌به ‌نفس خود را در تولید محتوا افزایش می‌دهند.

رشته های تحصیلی برتر در استرالیا

 

اگر به تحصیل در استرالیا علاقه‌مندید با استفاده از پایگاه داده آرمان من، دوره تحصیلی مناسب خود را جستجو کنید و یا با شماره گیری 02141276 از مشاوره رایگان آرمان من بهره گیرید.


مشاوره رایگان