کانادا: از سری مقالات راهنمای جامع گرفتن پذیرش از دانشگاه

حداقل نمره آیلتس برای پذیرش در دانشگاه های کانادا

برای اخذ پذیرش بعضی از دانشگاه‌ها علاوه بر حداقل نمره آیلتس باید حداقل نمره مهارت‌هایی را هم احراز کنید. در این مقاله ما لیستی از نمره‌های آیلتسی که مورد درخواست دانشگاه‌های کانادا هست آورده شده است.


گردآورنده: محمد زرقانی
16837
ذخیره سازی
1399/04/30

نمره-آیلتس-برای-کانادا

دانشگاه‌های کانادا به علت رتبۀ بالای خود، هر ساله درخواست‌های بسیاری برای اخذ پذیرش دارند. دانشجویانی که مدارک تحصیلی عالی و نمرۀ زبان قابل قبولی دارند، شانس بیشتری در ورود به این دانشگاه‌ها خواهند داشت. مؤسسه آرمان من  سعی می‌کند حداقل نمرۀ آیلتس برای دانشگاه‌‌های کانادا را بررسی کند.

آشنایی با کشور کانادا 

کشور گستردۀ کانادا با اقتصاد پویا و صنعت رو به رشد خود، توجه بسیاری از متقاضیان را جلب کرده است. این کشور منابع طبیعی فراوانی برای فعالیت‌های صنعتی و کشاورزی دارد. علاوه بر این، پیوند محکمی بین دانشگاه‌ها با صنایع، اقتصاد و سلامت برقرار است. به نحوی که مراکز پژوهشی و آزمایشگاه‌ها در جهت رشد صنعت، سلامت و اقتصاد گام بر می‌دارند. همین پیوند‌ها فرصت‌های شغلی متعددی برای فارغ‌التحصیلان ایجاد می‌کند. در ضمن کمک بسیاری به رتبۀ دانشگاه‌ها در رقابت جهانی دارند.

تحصیل در دانشگاه‌های کانادا

نمره-آیلتس-برای-کانادا

دانشگاه‌های کشور کانادا در رتبه‌های بالای جهانی قرار دارند. این دانشگاه‌ها از استانداردهای آموزشی با کیفیتی پیروی می‌کنند. علاوه بر این دانشجویان با رزومۀ تحصیلی عالی و پشتوانۀ پژوهشی قابل قبول اجازۀ تحصیل در دانشگاه‌های مختلف کانادا را دارند. دولت و مؤسسات بسیاری در کانادا دانشجویان را از نظر مالی حمایت می‌کنند. همین عامل می‌تواند بستر کاری مناسبی بعد از تحصیل برای دانشجویان به وجود بیاورد. بنابراین فرصت استفاده از مزایای متعدد بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویان ایجاد می‌شود. سؤال‌های خود درباره اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی را می‌توانید از مشاوران با تجربۀ مؤسسه آرمان پرشین خاورمیانه بپرسید.

مدرک آزمون بین‌المللی زبان انگلیسی در کانادا 

سیستم آموزشی دانشگاه‌های کانادا به دو زبان انگلیسی و فرانسوی است. اما به خاطر انگلیسی زبان بودن کانادا، داشتن مدرک بین‌المللی زبان اجباری است. این مدرک می‌تواند آیلتس (IELTS)، تافل (TOFEL) یا پی‌تی‌ای (PTE) باشد. آزمون PTE عمر کوتاهی نسبت به آزمون‌های تافل و آیلتس دارد و در همۀ دانشگاه‌ها پذیرفته نمی‌شود. در حالی که آزمون‌های آیلتس و تافل در تمام دانشگاه مورد قبول هستند، بنابراین داوطلبان بیشتری دارند. در ادامه، آزمون آیلتس را معرفی می‌کنیم و به حداقل نمرۀ آیلتس دانشگاه‌های کانادا می‌پردازیم.

آزمون آیلتس (IELTS)

نمره-آیلتس-برای-کانادا

آزمون آیلتس (International English Language Test System-IELTS) معیاری برای سنجش سطح زبان افرادی است که می‌خواهند برای تحصیل و زندگی به کشوری دیگر مهاجرت کنند. این آزمون با توجه به نوع مهاجرت به دو نوع آکادمیک (Academic) و جنرال (General Training) تقسیم می‌شود. دانشجویانی که قصد اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی دارند از نوع آکادمیک استفاده می‌کنند. در حالی که سایر ویزا‌ها به مدرک آیلتس جنرال نیاز دارند. جالب است بدانید که دانشگاه‌ها به هیچ عنوان مدرک آزمون آیلتس جنرال را نمی‌پذیرند. حداقل نمرۀ آیلتس آکادمیک نیز برای هر دانشگاه، مقطع تحصیلی و دورۀ آموزشی متفاوت است. برای مثال دانشگاه‌های انگلیسی زبان مانند کانادا، انگلستان و استرالیا نمرۀ زبان بیشتری از دانشجویان می‌خواهند. این نکته، نشانۀ توجه دانشگاه‌های این کشور به کیفیت بالاتر سطح زبان دانشجویان است.

آزمون آیلتس آکادمیک

مهارت‌های شنیداری (Listening)، گفتاری (Speaking)، نوشتن (Writing) و خواندن (Reading) برای هر دو آزمون جنرال و آکادمیک آیلتس سنجیده می‌شوند. با این وجود تفاوت‌هایی در سؤال‌های مهارت نوشتن و خواندن این دو آزمون وجود دارد. برای مثال بخش اول آزمون مهارت نوشتن جنرال نگارش یک نامه است در حالی که در آزمون آکادمیک این بخش تفسیر نمودار، جدول یا فرآیند است. 
آزمون آیلتس در دو مرحلۀ کتبی (165 دقیقه) و شفاهی (15-10 دقیقه) برگزار می‌شود و نمرات همۀ مهارت‌ها و نمرۀ کلی بین 0 تا 9 است. نمرۀ 9 به افرادی که تخصص کامل در زبان انگلیسی دارند داده می‌شود. نمرۀ 8 به افرادی که کاربران عالی زبان انگلیسی به حساب می‌آیند، تعلق می‌گیرد. به همین ترتیب هرچه تسلط داوطلب بر مهارت‌های مختلف زبان انگلیسی کمتر باشد، نمرۀ کمتری اخذ می‌کند. با توجه به اهمیت زبان انگلیسی برای زندگی و تحصیل، دانشگاه‌های مختلف نمرۀ متفاوتی برای آیلتس درخواست می‌کنند. علاوه بر این هر گروه تحصیلی نیز ممکن است نمرۀ آیلتسی بالاتر یا پایین‌تر از حد تعیین شدۀ کمیتۀ پذیرش آن دانشگاه در نظر داشته باشد. در ضمن با توجه به اهمیت هر کدام از مهارت‌ها در تحصیل و کار کردن درآن کشور، نمرۀ آن‌ها برای گروه‌های مختلف متفاوت است. برای مثال دانشجویان روزنامه‌نگاری، سلامت یا علوم اجتماعی به خاطر ارتباط بیشتری که با جامعه دارند، باید نمرۀ آیلتس بالاتری اخذ کنند. علاوه بر این باید در مهارت گفتاری نمرۀ بالاتری داشته باشند. 
با توجه به آنچه گفته شد چک کردن امور فارغ‌التحصیلان دانشگاه و گروه تحصیلی مورد نظر الزامی است.

نمرۀ آیلتس دانشگاه‌های کانادا 

بیشتر از 40 دانشگاه و کالج در کانادا امکانات لازم برای تحصیل دانشجویان را فراهم کرده اند. هر کدام از این دانشگاه‌ها سیستم آموزشی مشخصی دارند. نمرۀ آیلتس مورد نظر هر کدام نیز با توجه به استانداردهای تصویب شده فرق می‌کند. بنابراین لازم است که نمرۀ آیلتس هر دانشگاه را اطلاع داشته باشید و سپس برای اخذ پذیرش تصمیم بگیرید.

دانشگاه تورنتو (Toronto University)

دانشگاه تورنتو در نزدیکی پارک کویین در ایالت اونتاریو واقع شده است. این دانشگاه در آموزش و پژوهش پیشگام است. برای مثال اولین انتشارات دانشگاهی کانادا را تأسیس کرده است. علاوه بر این اولین پژوهش‌ها در زمینۀ سلول‌های بنیادی و علوم کامپیوتر در دانشگاه تورنتو انجام شده است. نظام آموزشی 700 رشته در مقطع کارشناسی و 200 رشته در مقطع تحصیلات تکمیلی را پشتیبانی می‌کند. بنابراین دانشجویان فرصت تحصیل در رشته‌های تحصیلی و موضوع‌های پژوهشی مختلفی در دانشگاه تورنتو دارند. آن‌ها باید علاوه بر مدارک تحصیلی و پشتوانۀ پژوهشی عالی، حداقل نمرۀ آیلتس مورد نظر دانشگاه را داشته باشند.
کمیتۀ پذیرش دانشگاه تورنتو نمرۀ 6.5 را به عنوان حداقل نمرۀ آیلتس معرفی کرده است. این در حالی است که نمرۀ هیچ مهارتی نباید کمتر از 6.0 باشد.

دانشگاه بریتیش کلمبیا (British Columbia University)

نمره-آیلتس-برای-کانادا

دانشگاه بریتیش کلمبیا دو دانشکدۀ اصلی در ونکوور و کلونا دارد. این دانشگاه  به عنوان رقابتی‌ترین دانشگاه ونکوور شناخته شده است. در ضمن رتبۀ دوم در میان دانشگاه‌های کانادایی را به دست آورده است. مراکز پژوهشی و آزمایشگاه‌های دانشگاه بریتیش کلمبیا در کانادا اهمیت بالایی دارند. همین نکته باعث سخت‌گیری و دقت زیاد در جذب دانشجویان مخصوصاً در مقطع تحصیلی شده است. برای مثال آزمایشگاه TRIUMF به عنوان آزمایشگاه ملی کشور در زمینه فیزیک ذرات و فیزیک هسته‌ای فعالیت می‌کند. در حدود 50 هزار دانشجو در دانشگاه بریتیش کلمبیا تحصیل می‌کنند که یک چهارم آن‌ها دانشجویان بین‌المللی هستند.
کمیتۀ پذیرش دانشگاه بریتیش کلمبیا نمرۀ 6.5 را به عنوان حداقل نمرۀ آیلتس معرفی کرده است. این در حالی است که نمرۀ هیچ مهارتی نباید کمتر از 6.0 باشد.

دانشگاه مک‌گیل  (McGill University)

دانشگاه مک گیل در مرکز شهر مونترال واقع شده است. این دانشگاه تنها مؤسسۀ کانادایی است که در مجمع جهانی رهبران دانشگاهی، نماینده دارد. این دانشگاه در عرصه‌های آموزشی و پژوهشی فعالیت قابل توجهی دارد. برای اینکه دانشجویان با تمرکز بیشتری روی موضوع خود کار کنند، بورسیه‌های تحصیلی زیادی را برای آن‌ها فراهم کرده است. در حدود 40 هزار دانشجو از 150 کشور مختلف در بیش از 300 رشتۀ تحصیلی در دانشگاه مک‌گیل تحصیل می‌کنند. جالب است بدانید که دانشگاه مک‌گیل در رشتۀ پزشکی رتبۀ بالایی در جهان دارد و اولین دانشکدۀ پزشکی کانادا را تأسیس کرده است.
کمیتۀ پذیرش دانشگاه مک‌گیل نمرۀ  6.5 را به عنوان حداقل نمرۀ آیلتس تحصیلات تکمیلی معرفی کرده است. در حالی که در مقطع کارشناسی علاوه بر نمرۀ 6.5 نمرۀ هیچ مهارتی نباید کمتر از 6.0 باشد.

دانشگاه آلبرتا (Alberta University)

نمره-آیلتس-برای-کانادا

دانشگاه آلبرتا دانشگاهی پژوهش محور در ادمونتون کاناداست که مشارکت قابل توجهی در اجرای طرح‌های پژوهشی دارد. علاوه بر این دانشگاه پنجم در مقایسه با سایر دانشگاه‌های کانادایی است. در 18 دانشکدۀ دانشگاه آلبرتا 400 رشتۀ تحصیلی در تمام مقاطع تحصیلی آموزش داده می‌شود. این در حالی است که نزدیک به 40 هزار دانشجو در گروه‌های مختلف مشغول به آموزش و پژوهش هستند. 
کمیتۀ پذیرش دانشگاه آلبرتا برای سال تحصیلی 2021 نمرۀ 6.5 را به عنوان حداقل نمرۀ آیلتس معرفی کرده است. این در حالی است که نمرۀ هیچ مهارتی نباید کمتر از 6.0 باشد. البته ممکن است این نمره تحت نظارت هر گروه تحصیلی فرق کند.

دانشگاه کلگری (Calgary University) 

دانشگاه کلگری در شهر کلگری کانادا واقع شده است. اسم این دانشگاه از نظر پژوهشی در میان 8 دانشگاه برتر پژوهشی کانادا قرار دارد. از برتری‌های این دانشگاه ارتباط کاری و علمی آن با سایر دانشگاه‌های دنیاست. علاوه بر این نقش مهمی در اقتصاد و بازارهای مالی منطقه ایفا می‌کند. دانشجویان زیادی هر ساله برای اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه کلگری اقدام می‌کنند. آن‌ها علاوه بر مدارک علمی و رزومه پژوهشی باید نمرۀ آیلتس مورد تأیید گروه تحصیلی انتخابی را داشته باشند. 
برای ادامۀ تحصیل در دانشگاه کلگری نمرۀ آیلتس 7 لازم است. البته ممکن است این نمره تحت نظارت هر گروه تحصیلی فرق کند.

دانشگاه مونترال  (Montreal University)

نمره-آیلتس-برای-کانادا

دانشگاه مونترال هفتاد و سومین دانشگاه برتر دنیاست که در اونتاریو واقع شده است. این دانشگاه نیز مانند سایر دانشگاه‌های کانادایی تأکید بسیاری بر کار پژوهش دارد. به گونه‌ای که دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مونترال در زمینه انرژی هسته‌ای، ادراک بصری و رمزنگاری کوانتومی نقش مهمی ایفا می‌کنند. رشته‌های دانشگاه مونترال به زبان فرانسوی آموزش داده می‌شوند و مدرک B2 زبان فرانسه برای تحصیل در این دانشگاه لازم است. بنابراین باید هدف خود برای تحصیل در این دانشگاه را با توجه به مدارک زبان مورد نیاز بررسی کنید. 

دانشگاه اتاوا (Ottawa University) 

دانشگاه اتاوا در پایتخت کانادا واقع شده است. در آموزش رشتۀ پزشکی از رتبۀ بالایی برخوردار است و بیش از 450 رشتۀ تحصیلی در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی دارد. 35000 دانشجو نیز در این رشته‌ها مشغول به تحصیل هستند. بهتر است بدانید رشته‌های تحصیلی در دو زبان انگلیسی و فرانسه آموزش داده می‌شوند. بنابراین با توجه به مهارت در زبان انگلیسی و فرانسه می‌توانید دورۀ تحصیلی مورد نظر را انتخاب کنید. با وجود این، دورۀ‌های تحصیلی که در دانشگاه اتاوا به انگلیسی آموزش داده می‌شوند نمرۀ آیلتس 6.5 لازم دارند.

دانشگاه واترلو (Waterloo University) 

دانشگاه واترلو در شهر واترلوی کانادا واقع شده است. شهرت آن به خاطر دانشکدۀ مهندسی و کامپیوتر است . با این حال حدود 30000 دانشجو در رشته‌های مختلف آن در حال تحصیل هستند. رتبه‌های بالای دانشگاه درحوزه‌های مختلف را نباید نادیده گرفت. برای مثال در رشته‌های مهندسی رتبۀ 2 جهانی را دارد. این در حالی است که در گرایش مخابرات مهندسی برق رتبۀ 11 و در مهندسی کامپیوتر رتبۀ 22 را دارد. علاوه بر این  از نظر کیفیت آموزشی رتبۀ 3 را در رقابت جهانی بدست آورده است.
نمرۀ آیلتس برای ورود به دانشگاه واترلو 6.5 است. البته در مقطع کارشناسی نمرۀ مهارت‌ نوشتن نباید از 6.5 کمتر باشد.

دانشگاه وسترن (Western University)

نمره-آیلتس-برای-کانادا

دانشگاه وسترن یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کاناداست و دانشکده‌های پزشکی و اقتصاد آن شهرت جهانی دارند. دانشگاه وسترن از کیفیت آموزشی بالایی برخوردار است. این عامل باعث می‌شود که دانشجویان برای پست‌های مدیریتی در شهر لندن اونتاریو مشغول به کار شوند. علاوه بر این پژوهش از اهداف اصلی دانشگاه وسترن است و سالانه بیش از 200 میلیون دلار از این طریق درآمد کسب می‌کند. برای ادامه تحصیل در این دانشگاه نمرۀ آیلتس 6.5 لازم است.
هر داوطلب برای ثبت درخواست پذیرش تحصیلی خود در دانشگاه هدف باید نمرۀ آیلتس مورد تأیید آن دانشگاه را ارائه دهد. بنابراین لازم است که بخش نمرۀ زبان مورد تأیید (English Language Proficiency) هر دانشگاه بررسی شود. علاوه بر این می‌توانید جدول زیر را با دقت مطالعه کنید تا با حداقل نمرۀ آیلتس دانشگاه‌های کانادا آشنا شوید.

دانشگاه

نمره کلی

(Overall IELTS)

شنیدن

(Listening)

خواندن

(Reading)

نوشتن

(Writing)

صحبت کردن

(Speaking)

Trent 6.5 6 6 6 6
Alberta 6.5 6 6 6 6
British Columbia 6.5 6 6 6 6
Toronto 6.5 6 6 6 6
Thompson Rivers 6.5 6 6 6 6
Victoria 6.5 6 6 6 6
Lakehead 6.5 6 6 6 6
Concordia Alberta 6 5.5 5.5 5.5 5.5
Cape Breton 6.5 6 6 6 6
McMaster 6.5 6 6 6 6
Mount royal 6.5 5 5 5 5
St. Mary's 6.5 6 6 6 6
Guelph 6.5 6 6 6 6
Lethbridge 6.5 6 6 6 6
Northern British Columbia 6.5 6 6 6 6
Western Ontario 6.5 6 6 6 6
Regina 6.5 5 5 5 5
Vancouver Island 6 5.5 5.5 5.5 5.5
Athabasca 6.5 5 5 5 5
Emily Carr Art + Design 6.5 6 6 6 6
NSCAD 6.5 6 6 6 6
Mount Saint Vincent 6.5 6 6 6 6
OCAD 6.5 6 6 6 6
Charles Sturn 6 5.5 5.5 5.5 5.5
McGill 6.5 6 6 6 6
Saskatchewan 6.5 6 6 6 6
HCE Montreal 6        
Prince 6.5         
Wilfrid Laurier 6.5        
york 6.5        
Windsor 6.5        
St. Francis Xaviar 6.5        
Trinity Western 6.5        
Simon faster 6.5        
Mount Allison 6.5        
Acadia 6.5        
Ottawa 6.5        

در این مقاله با آیلتس، دانشگاه‌های کانادا و حداقل نمرۀ زیان انگلیسی مورد نظر آن‌ها آشنا شدید. مؤسسه آرمان من با سال‌ها تجربۀ مفید در حوزۀ مهاجرت و اخذ ویزا آمادۀ ارائۀ خدمات مشاوره به شما عزیزان است. شما می‌توانید با تماس به شماره 02141276 و یا با تکمیل فرم مشاوره رایگان با ما در ارتباط باشید و سوالات خود را بپرسید. در ضمن می‌توانید تازه‌ترین‌ها را در اینستاگرام آرمان من مشاهده کنید.


آنچه باید بدانید

ساختار آموزش عالی کانادا به زبان ساده

ساختار آموزش عالی کانادا به زبان ساده

ساختار تحصیلات عالی در کشورهای مختلف، با یکدیگر تفاوت دارند. آشنایی با این ساختار و نحوه‌ی مدیریتِ درخواست‌های دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا، می‌تواند در موفقیت درخواست پذیرش شما بسیار تاثیرگذار باشد. در این مقاله تمامی مطالب مورد نیاز در رابطه با تحصیلات عالی در کانادا گردآوری شده است.
اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا

اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا

کانادا با دانشگاه های برتر خود توانسته توجه خیلی از متقاضیان تحصیل را به خود جلب کند. کانادا می تواند بهشتی برای افراد جویای علم باشد. امکان ورود به بازار کار بعد از تحصیل و تحصیل در بهترین دانشگاه های دنیا از ویژگی هایی است که هر فردی به دنبال آن می باشد. موسسه اعزام دانشجو آرمان من فعال در زمینه اعزام دانشجو به کانادا، بهترین گزینه ها را به شما پیشنهاد می دهد. در این مطلب ازبلاگ آرمان من قصد داریم تا شما را با اخذ پذیرش تحصیلی کانادا آشنا کنیم.
مشاوره رایگان