کانادا: از سری مقالات انتخاب کشور برای تحصیل

دلایل محبوبیت کانادا برای دانشجویان بین المللی

با افزایش مقاصد تحصیلی ولی هنوز کانادا از محبوب‎‌ترین مقاصد تحصیلی‌ست. ما در این مقاله دلایلی را که دانشجویان بین‌المللی جذب کانادا می‌شوند بررسی می‌کنیم و مزایای آن را بر می‌شماریم.


گردآورنده: جابر جعفریان
215
ذخیره سازی
1399/04/24

مزایای کانادا برای تحصیل

کانادا همواره به عنوان یکی از برترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی انتخاب شده است. در واقع تحقیقات نشان می‌دهد که کانادا سومین کشور محبوب در این زمینه است. سؤال این است که چه چیزی باعث می‌شود کانادا تا این حد برای دانشجویان بین‌المللی جذاب باشد؟ در این مطلب با تکیه به اطلاعات CBIE (اداره‌ی تحصیلات بین‌المللی کانادا) به اختصار به بیان چند نکته‌ی ‌کلیدی در مورد مهاجرت تحصیلی دانشجویان بین‌المللی به کانادا می‌پردازیم.

سه دلیل عمده‌ی انتخاب کانادا به عنوان مقصد تحصیلی

دلایل محبوبیت کانادا

در سال 2018 بیش از 750.000 دانشجویان بین‌المللی از 186 کشور جهان در کانادا حضور داشته‌اند و این آمار نشان از شهرت کانادا به عنوان کشوری چندفرهنگی و متنوع دارد. این اطلاعات حاکی از این هستند که پنج کشور در صدر فهرست کشورهای مبدأ این دانشجویان هستند: هند (30%)، چین (25%)، کره جنوبی (4%)، ویتنام (4%) و فرانسه (4%). همچنین کانادا از سال 2010 شاهد 154% افزایش تعداد دانشجویان بین‌المللی بوده و در سال 2017-2018 هم 16% افزایش در این زمینه ثبت شده است. 
کانادا دقیقاً چرا چنین شهرت و محبوبیتی به دست آورده است؟ یک دلیل عمده‌ی این مطلب فرصتی است که این کشور برای اقامت پس از فارغ‌التحصیلی در اختیار دانشجویان بین‌المللی قرار می‌دهد. 

افزایش مهاجرت تحصیلی به کانادا

گزینه‌های اشتغال پس از فارغ‌التحصیلی

دانشجویان بین‌المللی می‌توانند درخواست اجازه‌ی کار پس از فارغ‌‌التحصیلی بدهند، که می‌تواند منتهی به مجوز اقامت برای سه سال دیگر به منظور یافتن شغل یا ادامه‌ی تحصیل شود. شما به محض پایان تحصیلات‌تان 6 ماه فرصت دارید تا از کشور خود یا کانادا درخواست اقامت در کانادا کنید. بنا به پژوهش CBIE در زمینه‌ی دانشجویان بین‌المللی، 60% از این دانشجویان پس از پایان تحصیلات‌شان برای اقامت دائم در کانادا برنامه‌ریزی می‌کنند. علاوه بر این گفته می‌شود که 75% از دانشجویان بین‌المللی در سال 2017 در پیِ ادامه‌ی تحصیلات خود در کانادا بوده‌اند. بنابراین به نظر می‌رسد که دانشجویان بین‌المللی کانادا را با مجموعه‌ای از دلایل برای تحصیل انتخاب می‌کنند، از جمله سهولت اقامت پس از پایان تحصیلات و کیفیت زندگی. 

محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی

سه زمینه‌ی تحصیلی زیر موضوعاتی هستند که در سال گذشته (2018-2019) بیش از هر زمینه‌ی تحصیلی دیگری در کانادا مورد جستجوی اینترنتی قرار گرفته‌اند. 

محبوب ترین رشته های تحصیلی کانادا

کانادا با اقتصادی قدرتمند و پایدار یکی از کشورهای پیشتاز در زمینه‌هایی مثل فناوری پیشرفته و مهندسی است. بنابراین اگر در حال برنامه‌ریزی برای اقامت در کانادا پس از پایان تحصیل‌تان هستید، فرصت کار در صنایع پیشرو جهانی را خواهید داشت. 

مؤسسات برتر آموزشی کانادا

در رده‌بندی سال 2020 دانشگاه‌های برتر تایمز سه دانشگاه کانادایی حضور دارند. دانشگاه تورنتو در رتبه‌ی 18، دانشگاه بریتیش کلمبیا در رده‌ی 34 و دانشگاه مک‌گیل در جایگاه 42. هر یک از این دانشگاه‌ها در مقایسه به سال قبل در رده‌بندی‌ها صعود کرده‌اند. هزینه‌های جاری در کانادا به طور کلی در مقایسه با کشورهای رقیبی مثل آمریکا و انگلیس منطقی‌تر هستند. دانشجویان بین‌المللی در کانادا به طور میانگین باید منتظر سالانه 20.600 دلار آمریکا هزینه برای تحصیلات (به استثنای پزشکی و مهندسی) باشند. در حالی که، برای مثال در آمریکا به طور تخمینی باید 26.290 دلار آمریکا به صورت سالانه برای تحصیل بپردازند. 

موسسات برتر آموزشی

چندزبانی

کانادا به عنوان کشوری دوزبانه مقصد تحصیلی جذابی برای آن دسته از دانشجویان بین‌المللی است که دوست دارند خود را به عنوان بخشی از یک جامعه‌ی پذیرا و مهمان‌دوست احساس کنند. انگلیسی و فرانسه دو زبان رسمی کانادا هستند، بنابراین هر کدام از این دو زبان را بلد باشید، با موانع زیادی در ارتباط با مردم برخورد نخواهید کرد. اگر در رابطه با مهارت‌های زبانی خود نگران هستید، کانادا به علت روحیه‌ی پذیرا و چندفرهنگی بهترین جا برای ادامه‌ی تحصیل‌تان است، حتی اگر در زمینه‌ی زبان هنوز به قدر کافی روان و مسلط نیستید.

چند زبانی کانادا

مناظر

کانادا به خاطر مناظر زیبایش هم مشهور است. هر چند که شما در کانادا باید بر تحصیلات خود متمرکز شوید، اما زمان‌هایی هم برای سفرهای جاده‌ای و کشف چشم‌اندازهای زیبا خواهید داشت. اندیشیدن به محیط محلی پیرامون‌تان در جایی که قرار است مشغول تحصیل شوید اهمیت زیادی دارد، چون به صورت کلی می‌تواند تأثیر چشمگیری بر حال عمومی و تجربه‌تان بگذارد. 
 

اگر به تحصیل در کانادا علاقه‌مند شدید، هم‌اکنون دوره‌های تحصیل در کانادا را مرور کنید و دوره مورد نظر خود را بیابید.

در هر مرحله از مهاجرت تحصیلی یا تصمیم برای مهاجرت که به سوال یا ابهامی برخوردید با ما تماس بگیرید. مشاوران ما آماده راهنمایی و پاسخ به سوالات شما هستند.


آنچه باید بدانید

راهنمای اولیه برای تحصیل در کانادا

راهنمای اولیه برای تحصیل در کانادا

از نگاهِ بسیاری از دانشجویانِ بین‌المللی کانادا بهترین کشور برای تحصیل در خارج از کشور است. تحصیل در کانادا مزایای بسیاری دارد که در این مقاله به برخی از آن‌ها اشاره شده است.
مزایای تحصیل در کانادا

مزایای تحصیل در کانادا

در این مقاله، دلایلِ دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در کانادا مورد بررسی قرار گرفته شده است. کیفیت بالای تحصیل، هزینه‌ی پایین تحصیل و آینده‌ی روشن پس از فارغ‌التحصیلی، دلایل اصلیِ انتخابِ این کشور به عنوان مقصد تحصیلی دانشجویانِ بین‌المللی است.
مشاوره رایگان