کانادا: از سری مقالات هزینه و بورسیه تحصیلی

رشته های بورسیه دار کانادا

یکی از مشکلات عدیده‌ی دانشجویان برای مهاجرت تحصیلی، مشکل هزینه‌های تحصیلی کشور مقصد است. دانشگاه‌های کانادا برای تسهیل این مشکل به بعضی رشته‌ها بورسیه تحصیلی اختصاص می‌دهند. در این مقاله این رشته‌ها را معرفی می‌کنیم.


گردآورنده: جابر جعفریان
536
ذخیره سازی
1399/05/02

رشته‌های بورسیه دار کانادا

کانادا همیشه از مقاصد محبوب تحصیلی دانشجویان‌ بین‌المللی بوده است. اما افزایش هزینه‌ها تاثیر منفی بر این محبوبیت گذاشته است.دانشگاه‌ها و دولت کانادا برای تسهیل تحصیل در کانادا و فائق آمدن دانشجویان بر هزینه‌های تحصیلی این کشور، تصمیم بر اعطای بورسیه‌های متنوع تحصیلی گرفته‌اند. بطور مثال دانشگاه تورنتو که از برترین دانشگاه‌های جهان است سالانه به تعداد زیادی از دانشجویان خود بورسیه‌ی تحصیلی 30-40 هزار دلاری در سال اعطا می‌کند. با تقریب خوبی در هر رشته‌ای اگر دارای مدارک تحصیلی معتبر و سابقه تحصیلی درخشانی باشید می‌توانید بورسیه تحصیلی و رشته مناسب خود را در دانشگاه‌های کانادا بیابید. 

معمولاً برای دریافت این بورسیه‌ها  مشخصات زیر الزامی‌ست:

•    مدرک دوره کارشناسی با ۴ سال تحصیل و با معدل حداقل 16
•    توصیه نامه از اساتید قبلی
•     Statement of nterest و یا Research Interest
•    مدرک زبان انگلیسی (IELTS 6.5) و یا (TOEFL, iBT: 100; CBT: 250; PBT: 600)
•    مدرک GRE برای رشته های فنی و مهندسی و علوم 
•    مدرک GMAT برای رشته های مالی و بیزنس

در این مقاله ما بعضی از این موقعیت‌های بورسیه را به شما معرفی می‌کنیم.

داروشناسی مولکولی

برای این رشته در مقطع پست دکترا معافیت از پرداخت شهریه تعلق می‌گیرد. در بسیاری از دانشگاه‌ها به مقطع پست دکترا به چشم شغل و موقعیت شغلی نگاه می‌کنند. چون در بسیاری از این دانشگاه‌ها همزمان با تحصیل حقوق ثابت نیز پرداخت می‌شود. برای اخذ این بورسیه تحصیلی باید دارای مدرک دکترا در رشته‌های بیوشیمی و مرتبط باشید.

سینما

برای کسانی که به دنیای هنر و مخصوصاً سینما علاقه‌مندند، مدرسه‌ی سینمایی ونکوور یک فرصت استثنایی است. کسانی که به فیلم‌نامه نویسی، گریم، انیمیشن، بازیگری و رشته‌های مرتبط باید هرچه زودتر برای دریافت این موقعیت اقدام کنند. 

الکتروفیزیولوژی و تصویربرداری دینامیک

در مقطع پست دکترا بورسیه معافیت از پرداخت شهریه را اعطا می‌کنند و برای اخذ این بورسیه باید به زمینه‌های پژوهشی دندریت، سیناپس، مدارهای عصبی و کاربرد تکنیک‌های فیزیولوژی برروی مسائل بیولوژیکی سلول در کارکرد سیناپتیک علاقه‌مند باشید.

مکانیزم مولکولی نشانه‌گذاری یاخته و نقش آن در سرطان

یکی از 5 موسسه برتر تحقیقات سرطان جهان به کسانی که علاقه‌مند به تحقیق در این زمینه هستند، به فارغ‌التحصیلان داری مدرک Phd و MD بورسیه معافیت پرداخت شهریه اعطا می‌شود. رشته‌ها و پژوهش‌هایی مثل علوم بیوشیمی، زیست شناسی سلولی و مولکولی، کار با موش‌های آزمایشگاهی و آشنایی با تومور انسانی در کسب این بورسیه راهگشاست.

زیست شناسی محاسباتی و بیوانفورماتیک

این بورسیه در مقطع پست دکترا به دانشجویانی که دارای مدرک دکترا هستند اعطا می‌شود. در  پروژه‌ی این بورسیه از پژوهش‌هایی در زمینه توسعه روش‌های محاسباتی جدید و تطبیقی موجود برای درک اساس اپی ژنتیک خون‌سازی و سرطان‌های خونی استفاده می‌شود و سابقه درخشان در زیست شناسی محاسباتی، بیوانفورماتیک یا آمارزیستی برای متقاضیان ضروری است.

زیست شناسی سلولی و مولکولی

برای شرکت در پروژه‌ی سرطان‌های بدخیم در مقطع مدرک پست دکترا بورسیه‌ی معافیت از پرداخت شهریه پرداخت می‌شود. برای دریافت این بورسیه باید در زمینه‌های بیوانفورماتیک، زیست‌شناسی سلولی و مولکولی، متابولسم سرطان و یا کار با موش های آزمایشگاهی برای بررسی مکانیزم های جدید و درمان های بالقوه جدید سرطان سینه تخصص کافی داشته باشید.

ایمنی شناسی، زیست شناسی سلولی و فیزیولوژی

در مقطع پست دکترا برای پژوهش درباره‌ی بیماری‌های مزمن قلبی این بورسیه که معافیت از پرداخت شهریه و کمک هزینه است، اعطا می‌شود. اگر در زمینه‌های پژوهشی و تحقیقی زیست شناسی مولکولی، فیزیولوژی، بیماری‌های داخلی، رفتارشناسی درد و یا واکنش‌های واسطه سابقه فعالیت داشته باشید، برای دریافت این بورسیه در اولویت قرار می‌گیرید.

عمران

این بورسیه به دانشجویان مستعد در دوره کارشناسی ارشد عمران دانشگاه آلبرتا تعلق می‌گیرد. این بورسیه را سازمان امور عام‌المنفعه استان آلبرتا پرداخت می‌کند. دانشگاه آلبرتا در رده‌بندی QS رتبه‌ی 96 را به خود اختصاص داده است و از دانشگاه‌های معتبر کانادا است. تحصیل رایگان بدون پرداخت شهریه به همراه 1000دلار کمک هزینه تحصیلی در هر ماه مشخصات این بورسیه تحصیلی است.

ریاضی و فیزیک

علی رقم اینکه رشته‌های علوم پایه در ایران و در بازار کار ایران از اهمیت کمتری برخوردارند، در کشورهای پیشرفته بسیار مورد توجه هستند. در همین راستا دانشگاه‌های کانادا به فارغ‌التحصیلان دوره کارشناسی رشته‌های ریاضی فیزیک برای شرکت در دوره یک ساله‌ی فیزیک نظری بورسیه‌ی کامل تحصیلی اعطا می‌کنند. این بورسیه شامل معافیت از پرداخت شهریه و همچنین پوشش کامل هزینه‌های زندگی است. 

 

برای پیدا کردن دوره تحصیلی مورد علاقه خود به صفحه دوره‌های تحصیلی دانشگاه‌های کانادا مراجعه کنید.

در هر مرحله از اخذ پذیرش تحصیلی، ویزای تحصیلی و مهاجرت تحصیلی هستید با ما تماس بگیرید و از مشاوره تحصیلی رایگان آرمان من استفاده کنید.


آنچه باید بدانید

هزینه زندگی دانشجویی در کانادا

هزینه زندگی دانشجویی در کانادا

کانادا جزءِ گران‌ترین کشورهای دنیاست، اما اگر هزینه‌های روزمره‌ی زندگی در کانادا را با شهرهایی مثل لندن یا نیویورک مقایسه کنید، کانادا از بقیه مناسب‌تر به نظر می‌رسد. در این مقاله نگاهی به ریزِ هزینه‌های زندگی دانشجویی در کانادا خواهیم انداخت.
شهریه دانشگاه ها در کانادا

شهریه دانشگاه ها در کانادا

هزینه تحصیل، تاثیرگذارترین پارامترِ انتخاب کشور و دانشگاه برای تحصیل در خارج از کشور است. به صورت شگفت‌انگیزی دانشگاه‌های کانادا در مقایسه با سایر نقاط دارای شهریه‌های بسیار کم‌تری هستند. در این مقاله هزینه تحصیل در دانشگاه‌های مختلف کانادا مورد بررسی قرار گرفته شده است.
بورسیه های تحصیلی کانادا

بورسیه های تحصیلی کانادا

کانادا به جدید ترین و محبوب ترین مقصد چند سال اخیر ما ایرانیان تبدیل شده است. کانادا کشوری است در حال توسعه و از سیاست های اصلی این کشور جذب نیروی کار و دانشجو می باشد. یکی از راه های درآمد زایی کشور کانادا از طریق جذب دانشجو صورت می گیرد. کانادا با توجه به دانشگاه های برتر و مدارک معتبر تحصیلی با هزینه ی تحصیل کمتری نسبت به آمریکا، از گزینه های مناسب و خوب برای مهاجرت تحصیلی است.
مشاوره رایگان