فنلاند: از سری مقالات راهنمای اخذ ویزا

درخواست ویزای تحصیلی فنلاند

دریافت ویزا از مهمترین دغدغه‌های دانشجویان برای مهاجرت تحصیلی است که ما در این مطلب شما را با تمام نکات لازم در مورد اخذ ویزای تحصیلی فنلاند آشنا خواهیم کرد.


گردآورنده: علی رضا رضایی کلات
241
ذخیره سازی
1399/06/12

درخواست ویزای تحصیلی فنلاند

در فنلاند چیزهای زیادی برای کشف کردن وجود دارد و این کشور را تبدیل به یکی از مقاصد برتر تحصیلی کرده است. اگر تصمیم گرفته‌اید در کشوری تحصیل کنید که برای تمام جمعیتش به قدر کافی حمام بخار وجود دارد، درک تفاوت‌های انواع ویزا و فرایند اخذ ویزا اهمیت زیادی دارد. 

اگر شهروند یکی از کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا هستید...

اگر شهروند یکی از کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا هستید نیازی به ویزا یا اجازه‌ی اقامت در فنلاند نخواهید داشت، اما اگر قصد دارید بیش از 90 روز در فنلاند بمانید، باید اقامت خود را از طریق Migri (اداره‌ی خدمات مهاجرت فنلاند) به ثبت برسانید. اگر قرار است اقامت‌تان بیش از یک سال به طول بینجامد، باید از در یک سامانه‌ی کامپیوتری ملی اقامت خود را از طریق سیستم جمعیت فنلاند به ثبت برسانید. 

اگر شهروند یکی از کشورهای نوردیک هستید...

شرایط معمول در مورد شهروندان کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا در مورد شهروندان کشورهای نوردیک هم صادق است، اما اگر قصد دارید بیش از 6 ماه در فنلاند بمانید، باید اقامت خود را از طریق اداره‌ی ثبت محلی به ثبت برسانید. و اگر قرار است این دوره بیش از یک سال به طول بینجامد، باید اقامت خود را از طریق سیستم جمعیت فنلاند به ثبت برسانید.

اگر شهروند یکی از کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا نیستید...

در این صورت باید درخواست ویزا یا اجازه‌ی اقامت تحصیلی بدهید. نوع ویزای مورد نیازتان بستگی به طول دوره‌ی اقامت‌تان در فنلاند خواهد داشت. 

ویزای ویژه‌ی اقامت کوتاه‌مدت

دوره‌ی اقامت کوتاه‌مدت 90 روز یا کمتر است و به این منظور باید ویزایی تهیه کنید که به کشورتان بستگی دارد. فنلاند با برخی از کشورهای قراردادهای همکاری در زمینه‌ی لغو ویزا دارد، بنابراین بررسی این مطلب به منظور اطلاع از اینکه کشورتان در این زمینه با فنلاند همکاری دارد یا نه خالی از لطف نخواهد بود. ویزای کوتاه‌مدت فنلاند به ویژه در مواردی مفید است که شما مجبورید برای شرکت در آزمون‌های ورودی یا حضور در دور‌ه‌هایی کمتر از 90 روز به فنلاند سفر کنید. 

اجازه‌ی اقامت تحصیلی

دانشجویان برای حضور در دوره‌های تبادل دانشجو که بیش از سه ماه طول می‌کشد، یا شرکت در دوره‌های تحصیلی کامل نیازمند ارائه‌ی اجازه‌ی اقامت تحصیلی هستند. برای اخذ چنین ویزایی باید یک پاسپورت معتبر و نامه‌ی پذیرش از UAS یا یک دانشگاه فنلاندی ارائه کنید. تأمین هزینه‌ها هم اهمیت زیادی دارد، به همین دلیل شما همچنین باید منابع مالی کافی برای تأمین هزینه‌های دوره‌ی تحصیلی و یک بیمه‌ی معتبر در اختیار داشته باشید.

هر چند که آغاز فرایند درخواست اجازه‌ی اقامت تحصیلی به صورت آنلاین هم امکان‌پذیر است، باید به یکی از سفارتخانه‌های فنلاند هم مراجعه کنید. کسانی که ساکن کشورهایی هستند که فنلاند در آنها سفارتخانه ندارد، باید یک سفر خارجی به مقصد فنلاند انجام دهند. 

این مجوز معمولاً هر بار برای یک سال تمدید می‌شود. شما باید پیش از آنکه اعتبار ویزای‌تان به پایان برسد، از طریق Migri برای طولانی‌تر کردنِ این دوره اقدام کنید. 
همچنین وقتی اعتبار ویزای‌تان به پایان می‌رسد، باید برای ارائه‌ی درخواستِ طولانی‌تر کردنِ دوره‌ی اقامت در فنلاند حضور داشته باشید. بر اساس آنچه که در وب‌سایت Migri آمده «اگر درخواست خود را از خارج از کشور به جریان بیندازید، با درخواست‌تان مثل درخواست اجازه‌ی اقامت برای اولین بار برخورد خواهد شد و به همین دلیل مشمول پرداخت هزینه‌هایی برای صدور اولین اجازه‌ی اقامت خواهد شد.»


اگر علاقه‌مند تحصیل در فنلاند هستید، با جستجو در پایگاه داده‌های آرمان من دوره‌ی تحصیلی مناسب خود را بیابید.

برای اطلاع از شرایط دریافت پذیرش دانشگاه، اخذ ویزای تحصیلی و شرایط ویزای کار پس از تحصیل در فنلاند با شماره‌گیری 02141276 از مشاوره‌ی رایگان آرمان من بهره‌مند شوید.


مشاوره رایگان