فرانسه: از سری مقالات انتخاب کشور برای تحصیل - آنچه باید بدانید

مزایای تحصیل در فرانسه

هر کشور مزایای دارد که از دیگر کشورها متمایزش می‌کند. انتخاب مقصد تحصیلی در واقع انتخاب این مزایا برای ادامه تحصیل است. در این مقاله مزایای تحصیلی فرانسه را برمی‌شماریم.


گردآورنده: جابر جعفریان
468
ذخیره سازی
1399/08/14

تحصیل در فرانسه

چرا باید در فرانسه تحصیل کنیم؟

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که می‌توانید در دانشگاه‌های فرانسه به تحصیل بپردازید؟ در این مقاله به دلایل انتخاب فرانسه به عنوان مقصد تحصیلی دانشجویان می‌پردازیم.

فرانسه با در اختیار داشتن تاریخی غنی، منظره‌هایی زیبا و روش زندگی بسیار مدرن، یکی از پرطرفدارترین مقاصد تحصیلی در میان دانشجویان علاقه‌مند به ادامه تحصیل در خارج از کشور است. سالانه هزاران دانشجوی بین‌المللی به دنبال یافتن" روش زیبای زندگی" به این کشور سفر می‌کنند. اگر غذا، نوشیدنی‌ها، موزه‌ها و یا کافه‌های معروف فرانسه هنوز شما را ترقیب نکرده‌اند، با ما همراه شوید تا دلایل بیشتری را برای انتخاب فرانسه به عنوان مقصد تحصیلی در اختیار شما قرار دهیم.

1.    اعتبار آکادمیک

فرانسوی‌ها به سطح کیفی تحصیلات عالی کشور خود اهمیت بسیاری می‌دهند و به همین دلیل در انجام تحقیقات آکادمیک سرمایه‌گذاری بسیاری کرده‌اند، دانشگاه‌های فرانسوی نیز در همین راستا در رده‌بندی کیفیت جهانی در جایگاه بسیار بالایی قرار گرفته‌اند. رده‌بندی جهانی QS شامل 41 دانشگاه فرانسوی می‌شود که در میان آن‌ها می‌توان به دو دانشگاه "Ecole Normale Superieure" و "Ecole Polytechnique" با رتبه‌های 23 و 40 در جهان اشاره کرد. دانشگاه‌های مربوط به رشته‌های بیزنس در فرانسه نیز با در اختیار داشتن کیفیت تدریس بالا و فراهم کردن محیطی رقابتی برای دانشجویان توانسته‌اند اعتبار بالایی در سطح جهان کسب کنند. دانشگاه‌های فرانسوی در رشته‌های علوم انسانی و هنری نیز در جایگاه بالایی از اعتبار جهانی قرار گرفته‌اند.

2.    فرهنگ غنی فرانسه

زندگی در فرانسه به معنای یادگیری فرهنگ غنی این کشور است. چه در حال صرف غذای محلی باشید و چه در حال مطالعه کتاب‌های تاریخی، در حال یادگیری فرهنگ این کشور هستید و از آن درس‌های بسیاری یاد می‌گیرید.

یکی از ویژگی‌های جذاب فرانسه قرارگیری دو فرهنگ سنتی و مدرن این کشور در کنار یکدیگر است. شما می‌توانید کل روز را در یک موزه سپری کنید و بعد از ظهر همان روز به یک کنسرت بروید. چه به موسیقی تاریخی و سنتی علاقه‌مند باشید و چه به موسیقی مدرن و الکترونیک، در فرانسه همیشه کنسرتی در حال برگذار شدن هست که با سلیقه شما کاملا متقارن باشد. شما با زندگی در فرانسه از فرهنگ غذایی لذیذ این کشور نیز بهره‌مند می‌شوید و می‌توانید انواع غذاهای معروف و جهانی آن‌ها را تجربه کنید. شهر پاریس به تنهایی بیش از 70 رستوران با ستاره معروف "میشلن" را در خود جای داده است.

3.    فرصتی برای یادگیری زبان فرانسوی

زبان فرانسوی یکی از معروف ترین زبان‌های جهان محسوب می‌شود. زبانی که به عشق، دیپلماسی و زیبایی گفتار معروف است. با تحصیل و زندگی در این کشور شما هم می‌توانید از زیبایی‌ها و کاربردهای این زبان بهره‌مند شوید. حتی اگر دوره آموزشی شما به زبان انگلیسی تدریس می‌شود، با زندگی در فرانسه فرصت دارید تا همزمان به یادگیری زبان این کشور بپردازید. بسیاری از مردم باور دارند که شما تنها زمانی به صورت کامل به یک زبان مسلط می‌شوید که در کشور مادری آن زندگی کرده باشید. در طول روز شما می‌توانید با استفاده از زبان فرانسوی به غذا سفارش دهید، تلویزیون تماشا کنید، به رادیو گوش دهید و با دوستان فرانسوی زبان خود به راحتی ارتباط برقرار کنید. وقتی که گرامر خود را به سطح پیشرفته برسانید، تسلط پیدا کردن و روان شدن در زبان فرانسوی بسیار آسان خواهد بود. یادگیری این زبان نه تنها دست آوردی بسیار قابل توجه برای شخص شما خواهد بود، بلکه می‌توانید پس از پایان دوره تحصیلی‌تان از آن در بهبود شرایط و آینده کاری خود استفاده کنید.

4.    هزینه‌های منطقی تحصیل

شاید برای شما تعجب برانگیز باشد که بدانید هزینه‌های تحصیل در فرانسه در مقایسه با بسیاری از دیگر کشور‌های اروپایی بسیار پایین‌تر است. دانشجویانی که از سایر کشورهای اروپایی به فرانسه می‌روند به میزان شهروندان فرانسوی برای تحصیل خود هزینه می‌کنند؛ اما سایر دانشجویان بین‌المللی باید هزینه بالاتری را پرداخت کنند. با این حال بورسیه و کمک هزینه‌های بسیاری از سوی وزارت خارجه فرانسه و اتحادیه اروپا برای دانشجویان ایجاد شده و سالانه هزاران دانشجو از امتیاز آن‌ها بهره‌مند می‌شوند. باید این نکته را بیان کنیم که هزینه زندگی در فرانسه نسبت به تعدادی دیگر از کشورهای اروپایی بالاتر است. شهری مثل پاریس به دلیل هزینه بالای اجاره و خوراک در میان گران‌ترین شهرهای جهان قرار دارد.

5.    پاریس

با وجود هزینه بالای زندگی در پاریس، باید اعتراف کنیم که این شهر همچنان یکی از بهترین شهرهای جهان برای زندگی است. همانطور که پیشتر گفتیم، پاریس به تنهایی بیش از 70 رستوران دارنده ستاره "میشلن" را در خود جای داده است؛ اما فقط مکان‌های معروف و لوکس این شهر نیستند که ارزش دیدن را دارند. شما می‌توانید روز خود را با سفارش صبحانه معروف پاریسی‌ها که شامل شیرینی‌های مخصوص این شهر می‌شود، آغاز کنید. اگر بعد از ظهر میلتان به عصرانه کشید می‌توانید از فروشندگان پنکیک فرانسوی که در خیابان‌های این شهر هستند، خرید کنید. اگر دوست دارید تا خودتان غذایتان را آماده کنید، با مراجعه به فروشگاه‌های محلی و خرید محصولات تازه انبار غذایی خانه خود را از با کیفیت ترین خوراکی‌ها و مواد اولیه پر کنید و سپس خودتان به پخت غذاهای معروف این کشور بپردازید. پاریس مملو از فروشگاه‌ها و مغازه‌هایی است که غذا، آثار هنری و تاریخی جذاب و مناسب به عنوان هدیه را به فروش می‌رسانند. شما می‌توانید با اجاره یک دوچرخه به راحتی در سطح شهر تردد و بعد از خرید هدیه مورد نظرتان به دیدن دوستانتان بروید.

موزه‌های تاریخی و هنری از دیگر زیبایی‌های پاریس هستند. حتما به یاد داشته باشید تا از موزه معروف لوور،"Musee d’Orsay" و "Musee Rodin" دیدن کنید.

پاریس لقب‌های بسیاری دارد؛ اما معروف ترین آن "شهر نور"، یا به زبان فرانسوی “La Ville Lumiere”، است. چراغ‌های برج ایفل با روشن شدن در شب دلیل وجود این لقب را اثبات می‌کنند. پاریس از زمان قدیم تا به امروز مرکزی برای تحصیل و ابداع شناخته شده و این روزها مرکز فعالیت تجارت‌های بین المللی مختلف است. مشاغل در پاریس بسیار رقابتی هستند؛ اما بسیاری از شرکت‌های حاضر در این شهر به دنبال جذب دانشجویان بین‌المللی مانند شما بوده و فرصت‌های بسیاری برای دانشجویان بین‌المللی فراهم آورده‌اند.

اگر پس از خو‌اندن این مقاله به ادامه تحصیل و زندگی در فرانسه علاقه‌مند شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم با مطالعه مقالات دیگر وبسایت ما اطلاعات خود در این زمینه را کامل نموده و با استفاده از ابزار جست و جوی آرمان من رشته مورد نظر خود در فرانسه را بیابید.

برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید


مشاوره رایگان