فرانسه: از سری مقالات راهنمای انتخاب رشته تحصیلی - آنچه باید بدانید

رشته های تحصیلی مطرح در فرانسه

در این مقاله 3 رشته‌ی تحصیلی اصلی در کشور فرانسه مورد بررسی قرار گرفته است. به صورت اختصاصی وضعیت کاری و دانشگاه‌های ارائه دهنده‌ی این رشته‌ها مورد بررسی قرار گرفته شده است.


گردآورنده: جابر جعفریان
370
ذخیره سازی
1399/08/14

رشته های تحصیلی مطرح در فرانسه

آیا هنوز در خصوص ادامه تحصیل در فرانسه اطمینان ندارید؟ دانشگاه‌های فرانسه در بیشتر رشته‌های تحصیلی از توانایی بسیار بالایی بهره‌مند هستند، با این حال رشته‌های علوم اجتماعی و علوم انسانی در میان سایر رشته‌ها از کیفیت بالاتری برخوردار هستند.  با مطالعه اطلاعات مربوط به 3 رشته اصلی در فرانسه می‌توانید تصمیم خود درباره ادامه تحصیل در این کشور را قطعی کنید.

1. زبان شناسی

شاید شما فکر کنید که زبان شناسی صرفا یادگیری در خصوص زبان‌های مختلف است؛ اما این برداشت کاملا اشتباه است. در فرانسه، زبان شناسی و رشته‌های مربوط به آن، به ویژه زمانی که با زبان فرانسوی ترکیب شده باشند، شامل المان‌های فلسفی، تاریخی و زبانی مدرن می‌شود. با انتخاب این رشته شما می‌توانید به مطالعه در خصوص تکامل زبان در طول قرن‌های گذشته، دلایل روانشناسی معنای کلمات و یا روش استفاده زبان در موضوعات مختلف بپردازید. 

جست‌وجو دوره‌های زبان شناسی در فرانسه

2. فلسفه و سیاست 

آیا شما به فلسفه ذهن انسان علاقه‌مند هستید؟ شاید شما می‌خواهید پاسخ سوالات بنیادی و اصلی حیات را بیابید. مطالعه فلسفه و سیاست در فرانسه یک گزینه بسیار منعطف تحصیلی است که به شما اجازه می‌دهد تا پس از پایان دوره تحصیلی در مشاغل مختلفی مشغول به کار شوید. بعضی از رشته‌ها حتی این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا یک ترم از دوره تحصیلی خود را در یک کشور خارجی سپری کنید و با کسب تجربه‌های بیشتر، فرصت‌های آینده کاری خود را بهبود بخشید.  

برای یافتن رشته مناسب در زمینه فلسفه و سیاست از موتور جست‌و‌جوی وبسایت آرمان من استفاده کنید.

3. تجارت و بازرگانی

دانشگاه‌های مربوط به رشته تجارت و بازرگانی که در زبان فرانسوی ‘écoles de commerce’ خوانده می‌شوند، در میان بهترین دانشگاه‌های ارایه دهنده این رشته‌ها در اروپا هستند. یکی از بهترین ویژگی‌های تحصیل در فرانسه گزینه‌های بسیار زیاد قابل انتخاب است. دانشگاه‌های با کیفیت بالا در سراسر این کشور واقع شده‌اند و شما برای تحصیل در یک موسسه عالی رتبه نیازی ندارید تا حتما به پایتخت این کشور سفر کنید. اگر شما تصمیم بگیرید تا در فرانسه به تحصیل در رشته مدیریت، بازرگانی و تجارت بپردازید، می‌توانید از کیفیت بالای تدریس و نظام رقابتی در میان دانشگاه‌ها بهره ببرید و همچنین ارتباطات مناسبی جهت بهبود فرصت‌های کاری خود در آینده ایجاد کنید. به منظور پیدا کردن رشته‌های مربوط به تجارت و مدیریت می‌توانید از موتور جست‌و‌جوی وبسایت آرمان من بهره ببرید.

آیا هنوز از انتخاب رشته خود مطمین نیستید؟ با بررسی فهرست کامل رشته‌های موجود در فرانسه می‌توانید رشته‌ای را انتخاب کنید که بیشترین جذابیت را برای شما دارد.

برای راهنمایی بیشتر و استفاده از مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.
 


مشاوره رایگان