آلمان: از سری مقالات هزینه و بورسیه تحصیلی - آنچه باید بدانید

بورسیه های تحصیلی آلمان

در این مقاله با 7 نوع بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی آشنا می‌شوید. و خواهید خواند چه نهادی، چه بورسیه‌ای اعطا می‌کند و شرایط اخذ آن کدام است.


گردآورنده: جابر جعفریان
509
ذخیره سازی
1399/04/04

در آلمان فقط دوره کارشناسی دانشگاه‌های دولتی رایگان است و اگر در مقاطع کارشناسی ارشد یا دکترا تحصیل کنید، باید هزینه‌های آن را بپردازید. برخی از دانشگاه‌های خصوصی نیز ممکن است هزینه‌های مازاد بر شهریه داشته باشند. با این حال، برای دانشجویان بین‌المللی علاقه‌مند به تحصیلات عالی در آلمان، بورسیه‌های تحصیلی وجود دارند. بورسیه‌ها با توجه به نوع موسسه که دولتی باشد یا خصوصی و سطح موسسه متفاوت هستند.

بورس‌های دولتی

هر ساله دولت برای ورود دانشجویان بین‌المللی بودجه‌ای مشخص اختصاص می‌دهد.

بورسیه DAAD

موسسه خدمات تبادل دانشگاهی آلمان (DAAD) در مقاطع مختلف وسیع‌ترین بورس‌های تحصیلی با هزینه‌های دولتی را ارائه می‌دهد. همچنین این موسسه بانک اطلاعاتی بورسیه تحصیلی با کاربری آسان دارد که شما را در مسیر درست قرار می‌دهد.

بورسیه‌های غیردولتی

تعدادی بورس تحصیلی با بودجه غیردولتی نیز برای دانشجویان بین‌المللی در دسترس است. اینها به صورت رشته‌های مختلف پژوهشی و دانشگاهی هستند و معمولاً براساس شایستگی دانشجو ارائه می‌شوند.

بورسیه‌های هاینریش‌بل برای دانشجویان بین‌المللی

دانشجویان داخلی و بین‌المللی هر دو واجد شرایط دریافت کمک هزینه در مقطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکترا با بنیاد هاینریش‌بل هستند. در طول سال، در دو تاریخ امکان درخواست وجود دارد. برای درخواست این بورسیه اقدام کنید!

Deutschland Stipendium (بورسیه تحصیلی آلمان)

دانشجویان بسیار موفق بین‌المللی ممکن است واجد شرایط دریافت 300 یورو در ماه از طریق این برنامه باشند. این بورسیه تحصیلی یک مشارکت دولتی-خصوصی است. در آن سازمان‌ها و یا اشخاص خاص دانشجویان با استعداد را با هزینه 150یورو حمایت مالی می‌کنند و دولت نیز نیمه دیگر این مبلغ را متحمل می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

بورسیه‌های علوم پایه Kurt Hansen

دانشجویان بین‌المللی که قصد دارند در رشته‌های علوم پایه تحصیل کنند، می‌توانند برای این بورسیه تحصیلی که توسط بنیاد Bayer تأمین می‌شود، درخواست بدهند. زمینه‌های این بورس شامل پروژه‌های مطالعاتی، کارورزی، دوره‌های تابستانی، دوره‌های مطالعاتی مقدماتی و تکمیلی و آموزش معلمان علوم است. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

بورس‌های دانشگاه‌های خاص

تعدادی از دانشگاه‌های مشهور آلمان مانند اکثر مقصدهای مهم تحصیلی، بورسیه‌های خاص خود را دارند. برای شروع کار چند مورد را برای شما انتخاب کرده‌ایم.

 دانشگاه دارایی و مالی فرانکفورت: معافیت شهریه دوره دکترا

هر ساله دانشگاه فرانکفورت به 10 دانشجوی دکترا که در حال تحصیل یک برنامه آموزشی به زبان انگلیسی در مدارس مالی، حسابداری، ریاضی و مدیریت شغلی هستند، معافیت پرداخت شهریه اعطا می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

بورسیه‌های دانشگاه RWTH آخن

دانشگاه RWTH آخن درمیان 100دانشگاه برتر در رتبه‌بندی بین المللی Times Higher Education قرار دارد و همچنین در اعطای بورسیه‌های تحصیلی بسیار سخاوتمندانه است. در این دانشگاه فرصت‌های بورس فراوانی برای دانشجویان داخلی و بین‌المللی وجود دارد. برای جست‌وجو در میان این بورسیه‌ها کلیک کنید.

برنامه کمک هزینه FRIAS Cofund برای محققان بین المللی

دانشگاه فرایبورگ با توجه به نقاط قوت تحقیقاتی خود، برای دانشجویان بین المللی که در یک برنامه تحقیقاتی ثبت نام کرده‌اند، تعدادی از بورس‌های تحصیلی خود را اعطا می‌کند. بورس‌های تحصیلی معمولاً در ماه‌های تابستان اعلام می‌شوند.

 

اگر نیاز به اطلاعات بیشتری در مورد تحصیل در آلمان دارید؛ با ما تماس بگیرید یا به صفحه‌ی دوره‌های تحصیلی کشور آلمان در سایت آرمان من سر بزنید.


مشاوره رایگان