آلمان : از سری مقالات راهنمای انتخاب رشته تحصیلی - آنچه باید بدانید

رشته های تحصیلی مطرح در آلمان

برای تحصیل در آلمان چه رشته‌هایی بهترین گزینه‌اند؟ در این مقاله در می‌یابید که چرا این کشور برای دانشجویان رشته‌های مهندسی، علوم و فناوری اطلاعات کشور ایده‌آلی است.


گردآورنده: جابر جعفریان
205
ذخیره سازی
1399/04/04

آلمان زادگاه BMW، فولکس واگن، آئودی، آدیداس و مرسدس بنز است. این کشور یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان و همچنین یکی از بهترین کشورهای جهان برای مطالعه رشته‌های مهندسی و علوم است. پس از انگلستان، آلمان بالاترین رتبه رده‌بندی‌های بین المللی اروپا را دارد، مانند رده‌بندی Times Higher Education World University Rankings و رده‌بندی QS Rankings.

مهندسی عمران

مدرک مهندسی عمران از یک دانشگاه برتر آلمان، شما را برای ادامه تحصیل یا ورود به بازار کار، در موقعیتی جدی قرار خواهد داد. چه جایی بهتر از دانشگاه تکنیکال مونیخ (TUM)؟ این دانشگاه بالاترین رتبه در رشته‌های مهندسی آلمان و رتبه ۵۳ در جهان را بر اساس رتبه بندی Times Higher Education دارد. TUM در خصوص دانشجوهای دو مدرکی، با 20 دانشگاه دیگر توافق دارد و از سراسر دنیا با 170 دانشگاه دیگر شراکت دارد، در نتیجه به شکل فوق‌العاده‌ای ارتباطش با دیگر موسسات آموزشی قوی است.

فیزیک و نجوم

یکی دیگر از رشته‌های مناسب تحصیل در آلمان فیزیک و نجوم است، که از امتیاز حمایت مالی دولت آلمان برای تحقیقات برخوردار است. چه بخواهید به عنوان یک پژوهشگر در زمینه فیزیک کار کنید، و یا بخواهید متخصص بعدی در حوزه سیاه چاله‌ها و جهان باشید، آینده شما برای مطالعه فیزیک در آلمان بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود. طبق رتبه‌بندی QS Rankings، دانشگاه Ludwig Maximilian مونیخ برترین رتبه را در این رشته دارد، و بعد از TUM، دانشگاه Heidelberg  و دانشگاه Karlsruhe Institute of Technology (KIT) قرار دارند.

فناوری اطلاعات

مطالعه فناوری اطلاعات درواقع سرمایه‌گذاری برای آینده شما تلقی می‌شود. با پیشرفت‌های تکنولوژیک در هر صنعت، همیشه تعداد زیادی مشاغل فناوری اطلاعات ایجاد می‌شود که بلافاصله بعد از فارغ‌التحصیلی می‌توانید آنها را انتخاب کنید و آلمان کشوری عالی برای دریافت این مدرک است. شگفت‌انگیز نیست که TUM در این زمینه نقش مهمی را ایفا می‌کند، چرا که رتبه32 جهان را در علوم کامپیوتری و سیستم‌های اطلاعاتی داد. دانشگاه Humboldt برلین،  دانشگاه KIT و همچنین دانشگاه Ludwig Maximilian نیز از رتبه‌های بالایی برخوردار هستند. همچنین می توانید داشگاه RWTH Aachen را در نظر بگیرید، زیرا بزرگترین دانشگاه تکنولوژی در آلمان است.
اکنون که در مورد برخی از بهترین رشته‌ها برای تحصیل در آلمان مطلع شدیم، چرا دوره‌های خاص موجود را بررسی نکنیم؟ اگر مهندسی، فیزیک و فناوری اطلاعات مورد علاقه شما نیستند، چرا تمام دوره‌های موجود در آلمان را از نظر نگذرانیم؟

برای کسب این اطلاعات و پیدا کردن جواب سوالات خود در رابطه با تحصیل در آلمان با ما تماس بگیرید. یا به صفحه‌ی دوره‌های تحصیلی آلمان در  سایت آرمان‌من سر بزنید.


مشاوره رایگان