ایرلند: از سری مقالات انتخاب کشور برای تحصیل - آنچه باید بدانید

گردش در ایرلند

این مطلب راهنمای گردشگری در ایرلند و همچنین زیرساخت‌های حمل و نقل این کشور است.


گردآورنده: مهدی گلستانی
320
ذخیره سازی
1399/07/19

گردش در ایرلند

گردش در ایرلند به خاطر مساحت کم کاری نسبتاً راحت است، و در حال سفر هم با چشم‌اندازهایی فوق‌العاده زیبا مواجه خواهید شد. می‌توانید پیش از حرکت با استفاده از Transport for Ireland journey planner تمام برنامه‌ی سفر را از ابتدا تا انتها برنامه‌ریزی کنید. راه‌های زیادی برای گردش در ایرلند وجود دارد:

از طریق جاده و خطوط ریلی

دوبلین

شهرهای زیادی در ایرلند مثل دوبلین در حالی که مجهز به حمل و نقل عمومی از طریق اتوبوس هستند، از خطوط ریلی هم بهره‌مندند. در دوبلین می‌توانید یک Leap Card بخرید تا به تمام خدمات اتوبوس‌ها، خطوط ریلی، Bus Eireann و Luas services دسترسی داشته باشید. با Leap Card می‌توانید موارد مورد نیازتان را با هم بیامیزید و به چیزی که در ذهن‌تان دارید دسترسی پیدا کنید. همچنین این کارت تخفیفات دانشجویی هم در اختیارتان قرار می‌دهد. می‌توانید از اینجا به اطلاعات بیشتر در زمینه‌ی Leap Card دست پیدا کنید. 
همچنین دوبلین یک خط آهن رفت و برگشت به مناطق حومه‌ای هم دارد، که یکی از پنج خط آهن حومه‌ای در جزیره‌ی ایرلند است. چهار خط اصلی راه آهن وجود دارند، خط رفت و برگشت شمالی، خط رفت و برگشت غربی، خط رفت و برگشت جنوب شرق و خط رفت و برگشت جنوب غرب. این خطوط زیر نظر شرکت حمل و نقل ریلی Iarnród Éireann اداره می‌شوند. شبکه‌ی حمل و نقل حومه‌ی دوبلین یک خط الکترونیکی به نامDublin Area Rapid Transit  هم در اختیار دارد که نقش کمربندی خط رفت و برگشت خلیج دوبلین را بر عهده دارد. 
•    خط رفت و برگشت شمالی: ایستگاه راه‌آهنPearse  به دونداک
•    خط رفت و برگشت جنوب شرق: ایستگاه راه‌آهنConnolly  به ویکلو
•    خط رفت و برگشت جنوب غرب: ایستگاه راه‌آهنPearse  به کیلدیر
•    خط رفت و برگشت غرب: ایستگاه راه‌آهنPearse  به داک‌لندز و لانگفورد
•    خط Dublin Area Rapid Transit (DART): گری‌استونز به هاوث/مالاهاید
همچنین یک شبکه‌ی حمل و نقل از طریق تراموا هم به نام LUAS با دو خط اصلی وجود دارد: 
•    خط قرمز: از Tallaght به Connolly
•    خط سبز: ازSt. Stephen's Green  به Sandyford

شهر کورک (Cork)

در مجموع ۳۵ مسیر حرکت اتوبوس در ایرلند وجود دارند که از این بین ۱۸ خط اتوبوس در مسیرهای شهرهایی مثل Cork City، Knocknaheeny، Ballinlough، Cork، Mahon، Mayfield، Frankfield، Ballintemple و Farranree در حرکت‌اند. همچنین ۱۷ خط اتوبوس هم در بین شهرهایی مثل Glanmire، Ballincollig، Carrigaline، Douglas، Midleton، Mallow، Cobh و Goleen به ارائه‌ی خدمات می‌پردازند. 
3 قطار حومه‌ی شهر در خطوط راه‌آهن حومه‌ی شهر Cork:
•    Cork Kent به Blarney ED-Mallow
•    Cork Kent به Glanmire- Cobh
•    Cork Kent به Glanmire-Midleton
یک کشتی حمل خودرو هم بینRushbrooke  و Passage West در حرکت است. 

لیمریک (Limerick)

در مجموع ۸ خط اتوبوس به مناطق و شهرهایی مثل Raheen، Dooradoyle، Ballycummin، دانشگاه لیمریک، O’Malley، Caherdavin و Castletroy خدمات‌رسانی می‌کنند. خطوط رفت و برگشت راه‌آهن هم به طور مرتب در این مناطق در حرکت‌اند و سه قطار در شبکه‌ی حمل و نقل ریلی حومه‌ی شهر لیمریک وجود دارد: 
•    ایستگاه راه‌آهن لیمریک به Ennis
•    ایستگاه راه‌آهن لیمریک به Nenagh
•    ایستگاه راه‌آهن لیمریک به Tipperary

شهر دری (Derry)

در مجموع ۱۵ خط اتوبوس در مناطق مختلف این شهر در حرکت هستند. اتوبوس‌های Ulsterbus هم برای مناطق حومه‌ای و روستاهای اطراف وجود دارند که به مقصد مرکز شهر به جابه‌جایی مسافران می‌پردازند. 
این شهر از خدمات ایستگاه راه‌آهنLondonderry ، در مسیر خط بلفاست-دری بهره‌مند است که مرکز بلفاست و خیابان ویکتوریا را در بلفاست تحت پوشش قرار می‌دهد. 

گالوی (Galeway)

در مجموع ۱۶ خط اتوبوس در مناطق مختلف این شهر و حومه‌ی آن در حرکت هستند. که ۱۱ مسیر را اتوبوس‌های شرکت Éireann و ۵ مسیر را اتوبوس‌های Galway City Direct پوشش می‌دهند. 

سفرهای هوایی

دسترسی به انگلیس، اروپای بزرگ و بقیه‌ی نقاط جهان از ایرلند کاری نسبتاً ساده است. فرودگاه‌های اصلی کشور در شهرهای دوبلین، شنون، کورک و بلفاست قرار دارند، اما تعدادی فرودگاه محلی هم وجود دارند. تمام این فرودگاه‌ها سفرهایی مرتب به لندن و از لندن (فاصله‌ی پروازی این دو شهر یک ساعت است) و پروازهای مستقیم بسیاری به پایتخت‌های مهم اروپایی و آمریکا ارائه می‌کنند. کشتی‌های حمل خودرو هم در چند اسکله در شرق و جنوب به مقصد انگلیس، اسکاتلند، ولز و فرانسه به عرضه‌ی خدمات می‌پردازند. 

تخفیفات سفر برای دانشجویان

دانشجویان تمام‌وقت می‌توانند کارت سفر Travelcard تهیه کنند، که از سوی بسیاری از ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل به رسمیت شناخته می‌شود. تنها چیزی که لازم دارید کارت شناسایی دانشجویی، فرم درخواست تکمیل‌شده‌ی کارت Travelcard و پرداخت ۱۵ یورو (۱۲ یورو برای کارت و ۳ یورو برای عکس) است. می‌توانید فرم درخواست آنلاین را از وب‌سایت Student Travelcard دانلود کنید و پس از تکمیل کردن آن درخواست خود را به جریان بیندازید.

اگر به تحصیل در ایرلند علاقه‌مندید دوره‌های کنونی ایرلند را در پایگاه داده آرمان‌من جستجو کنید. همچنین با شماره‌گیری ۴۱۲۷۶-۰۲۱ می‌توانید از مشاوره رایگان آرمان‌من بهره‌مند شوید.


آنچه باید بدانید

سوءتفاهم های فرهنگی رایج در مورد ایرلند

سوءتفاهم های فرهنگی رایج در مورد ایرلند

مردم ایرلند که به شادی و موهای قرمزشان معروف هستند، همواره در معرض برخی عقاید منفی و البته اشتباه قرار گرفته‌اند. در این مطلب با چند مورد از این عقاید غلط آشنا خواهید شد.
مزایای تحصیل در ایرلند

مزایای تحصیل در ایرلند

در این مقاله با مزیت‌های تحصیل در ایرلند از تنوع فضاهای دانشگاهی، که نقطه قوت این کشور است، گرفته تا تفریحات جانبی و ... آشنا خواهیدشد.
مشاوره رایگان