ایرلند: از سری مقالات مدیریت زندگی دانشجویی

راه اندازی تلفن و اینترنت در ایرلند

در این مقاله نکاتی ساده برای شما گردآوری شده تا بتوانید در ایرلند به راحتی خط تلفن و اینترنت مناسب خود را تهیه کنید.


گردآورنده: مهدی گلستانی
85
ذخیره سازی
1399/07/19

تلفن و اینترنت در ایرلند

چه نزدیک خیابان پرازدحام Temple Bar در دوبلین زندگی کنید که خیابان محبوب گردشگران است، و چه نزدیک میدان‌ اسبدوانی کورک باشید که بتوانید صدای هیاهوی شادمانه‌ی مردم را بشنوید، و چه تا حالا توانسته باشید بلارنی استون (بلوکی از سنگ آهک کربونیفر، در روستای بلارنی در هشت کیلومتری شهر کورک که بر اساس افسانه‌ بوسیدن سنگ به فرد موهبت فصاحت کلام می‌بخشد) را هم ببوسید، وقتی برای تحصیل و زندگی در ایرلند هستید چیزهایی زیادی را تجربه خواهید کرد. 
هر جا باشید و مشغول انجام هر کاری باشید، حتماً دوست دارید ارتباط‌تان را با خانواده و دوستان در کشور خودتان حفظ کنید و شاید دل‌تان بخواهد خط اینترنت پرسرعت خودتان را راه بیندازید. به همین علت در این مطلب به شکلی سرراست به بیان نکاتی در مورد راه‌انداختن اینترنت پرسرعت و خدمات تلفن در ایرلند پرداخته‌ایم که کار را تا حد امکان برای‌تان ساده کنیم.

در ایرلند چطور یک خط تلفن همراه، تلفن ثابت یا اینترنت پرسرعت تهیه کنیم؟

کسانی که در ایرلند زندگی می‌کنند و می‌خواهند برای دریافت خدمات بر اساس اعتبار مالی خود اقدام کنند باید ابتدا اعتبار خود را به تأیید کمیته‌ی بررسی اعتبار ایرلند برسانند. این فرایند بسیار شبیه روشی است که طی آن مشتریان در انگلیس کسب اعتبار می‌کنند و سابقه‌ی اعتباری خود را شکل می‌دهند. 
شما هم به عنوان یک بازدیدکننده در ایرلند باید مرحله‌ی تأیید اعتبار را پشت سر بگذارید، هرچندکه ارائه‌دهندگان این خدمات و آژانس‌های اعتباری وضعیت شما را به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی در نظر می‌گیرند و متوجه این موضوع هستند که شما هنوز فرصتی برای شکل دادن به یک تاریخچه‌ی اعتباری طولانی نداشته‌اید. برای کمک به شروع این فرایند ابتدا باید یک حساب بانکی ایرلندی باز کنید (چند بانک در ایرلند وجود دارند که به دانشجویان غیرایرلندی اجازه‌ی باز کردن حساب می‌دهند). داشتنِ تأییدیه‌ی آدرس محل اقامت‌تان در ایرلند و ارائه‌ی مدارکی در رابطه با وضعیت دانشجویی‌تان برای انجام این کار مفید خواهد بود. 

در ایرلند از چه شرکتی می‌توانم خدمات اینترنت پرسرعت خریداری کنم؟

احتمالاً وقتی وارد ایرلند شده‌اید با نام‌های بسیاری از ارائه‌دهندگان معتبر و موفق اینترنت پرسرعت برخورد کرده‌اید. شرکت‌هایی مثل Sky وVodafone  در ایرلند مشغول فعالیت هستند و همین می‌تواند برای دانشجویانی که از قبل با این برندهای معروف آشنا هستند وسوسه‌کننده باشد. اما اگر می‌خواهید خود را کاملاً در تجربه‌ی ایرلندی غرق کنید، می‌توانیم به چند نام دیگر در زمینه‌ی این خدمات که منحصراً ایرلندی هستند اشاره کنیم. 
برای مثال می‌توانیم از Eircom یاد کنیم که ارائه‌دهنده‌ی اینترنت پرسرعت فیبر نوری است و سرعت دانلود بسته‌هایش به 100 مگابایت در ثانیه هم می‌رسد که در رقابت با رقیب کاری خود، Magnet Broadband است. علاوه بر این Digiweb هم که خدمات اینترنت پرسرعت فیبر نوری تا سرعت 70 مگابایت در ثانیه ارائه می‌دهد، امکان استفاده از اینترنت ماهواره‌ای (در صورتی که خارج از حوزه‌ی تحت پوشش فیبر نوری باشید) و مترو (دسترسی به اینترنت از طریق امواج مایکرویو) را فراهم می‌کند. همچنین این شرکت مدعی است که خدماتش تمام ایرلند را تحت پوشش خود دارد، بنابراین در صورتی که در یکی از بخش‌های حومه‌ای و روستایی جزیره‌ی زمردین قرار بگیرید، می‌توان این شرکت و خدماتش را گزینه‌ای امن در نظر گرفت. 

بهترین شیوه‌ی تماس با خانه از ایرلند چیست؟

در ایرلند گزینه‌ی «پرداخت ماهانه» را در قراردادهای تلفن همراه نخواهید دید، بلکه با عبارت «bill paid» در تبلیغات بازرگانی تلفن همراه مواجه می‌شوید. این عبارت دقیقاً به معنای پرداخت ماهانه است، اما یکی از تفاوت‌های کوچکی است که هنگام بررسی گزینه‌های مختلف برقراری تماس با خانه و کشور خود در ایرلند با آن آشنا خواهید شد. 
تقریباً 40% از مشتریان تلفن همراه در ایرلند فقط با یک شرکت ارائه‌دهنده‌ی چنین خدماتی قرارداد دارند: Vodafone. این شرکت گستره‌ی وسیعی از بسته‌ها و قراردادها را با دو تعرفه‌ی محبوب خود که دربردارنده‌ی حداقل 100 دقیقه تماس بین‌المللی و پیامک و تماس رایگان با تلفن ثابت یا همراه به سراسر جهان است در اختیارتان قرار می‌دهد. 
در کنار Vodafone نام‌های آشنایی مثل O2،Three ،eMobile  وMeteor  چهار شبکه‌ی اصلی تلفن همراه را در ایرلند تشکیل می‌دهند. علاوه بر این شبکه‌های مجازی کوچک‌تری را در زمینه‌ی خدمات تلفن همراه خواهید دید که از یکی از این چهار شرکت بزرگ برای برقراری تماس، ارسال پیامک و استفاده از خدمات دیتا بهره می‌گیرند. 
درست مثل بسیاری از نقاط جهان، تماس با کشور خودتان از ایرلند را می‌توانید با برخی از ارزان‌ترین روش‌ها به انجام برسانید که به هیچ وجه نیازی به استفاده از تلفن ندارد: استفاده از خدمات VoIP (صدا روی پروتکل اینترنت) از طریق گوشی تلفن یا کامپیوتر یکی از این روش‌هاست. شخصی که می‌خواهید با او تماس بگیرید باید همان نرم‌افزار VoIP مورد استفاده‌ی شما را به علاوه‌ی سخت‌افزار مناسب در اختیار داشته باشد و به طور همزمان با شما آنلاین باشد. به این ترتیب می‌توانید با خانه یا هر جایی که دل‌تان بخواهد به صورت رایگان تماس برقرار کنید. 

حقوق من به عنوان یک مشتری در ایرلند چیست؟ 

ایرلند تنها در زمینه‌ی استفاده از یورو شبیه بقیه‌ی کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا نیست: مصرف‌کنندگان در ایرلند تحت حمایت قانون ایرلند و اتحادیه‌ی اروپا هستند. قانون فروش کالا و خدمات سال 1980 به طور خاص این اطمینان را به مصرف‌کنندگان می‌دهد که هر نوع کالا یا خدماتی که به مشتری ارائه می‌شود باید کیفیتی منطقی داشته باشد، هدف مورد نظر را تأمین کند و مطابق شرحِ کالا یا خدمات ارائه‌شده عمل کند. این بدان معناست که هر نوع سرویس اینترنت پرسرعت یا بسته‌های تلفن که شما در ایرلند دریافت می‌کنید تحت پوشش این قانون هستند. 
اگر قرارداد خط تلفن همراه یا اینترنت پرسرعت‌ امضاء کرده‌اید و از آن راضی نیستید، با آژانس ملی مصرف‌کنندگان ایرلند (NCA) تماس بگیرید و موضوع را با آنها مطرح کنید. این گروه مسئول ارائه‌ی مشاوره‌ و اطلاعات به مشتریان و اجرای بسیاری از قوانین مصرف‌کنندگان در ایرلند است. هرچندکه NCA به طور مستقیم درگیر شکایت شما نخواهد شد، اما می‌تواند برای حل چنین مشکلاتی و رفع این دست از نگرانی‌های شما به عنوان مصرف‌کننده راهنمایی‌تان کند. 

مطلب دیگری هم هست که باید از آن اطلاع داشته باشم؟

اگر در جستجوی خدمات 4G در ایرلند هستید، در زمان نگارش این مطلب پنج شرکت ارائه‌ی دهنده‌ی این خدمات در ایرلند وجود دارند: O2،Three ،eMobile ،Meteor  و Vodafone. به طور کلی می‌توان گفت که پوشش 4G در ایرلند در اکثر مناطق پرجمعیت قوی‌تر است و در مناطق حومه‌ای و روستایی کشور این پوشش یا کم می‌شود یا به صفر می‌رسد. این مطلب به شکل خاص هنگام سفر به جزایر کوچک‌تر و دورافتاده‌تر ایرلند که گاهی حتی دریافت سیگنال مفید 2G هم سخت است به چشم می‌آید. 
به عنوان یادآوری ذکر این مطلب ضروری است که وقتی از کشورهای خارج از اتحادیه‌ی اروپا به ایرلند سفر می‌کنید و تصمیم دارید برای بیش از 90 روز در ایرلند بمانید، باید در اداره‌ی ملی مهاجرت (GNIB) ثبت‌نام کنید. این کار به شما کمک می‌کند که وضعیت دانشجوییِ خود را در ایرلند حفظ کنید.

در پایگاه داده آرمان‌من دوره‌های ایرلند را جستجو کنید.


مشاوره رایگان