ایرلند: از سری مقالات هزینه و بورسیه تحصیلی

هزینه های زندگی دانشجویی در ایرلند

بررسی هزینه‌های احتمالی تحصیل در خارج از کشور از مهم‌ترین عوامل برای تصمیم‌گیری است. شما با مطالعه این مطلب می‌توانید دیدی جامع از هزینه‌های زندگی و تحصیل در کشور ایرلند پیدا کنید.


گردآورنده: مهدی گلستانی
561
ذخیره سازی
1399/07/15

هزینه‌های زندگی دانشجویی در ایرلند

بر اساس بررسی‌های اخیر هزینه‌های ماهانه‌ی زندگی در دوبلین بدون احتساب اجاره به طور میانگین 863 یورو است. اگر امور مالی‌تان را به شکل صحیحی برنامه‌ریزی کنید، دلیلی ندارد که نتوانید از اوقات خود هنگام تحصیل در خارج از کشور در ایرلند لذت ببرید. این مطلب تلاش می‌کند تا با ارائه‌ی اطلاعاتی در مورد هزینه‌های زندگی در ایرلند برای شروع برنامه‌ریزی مهاجرت تحصیلی به ایرلند به شما کمک کند.

اقامت

هزینه‌ی تخمینیِ اجاره ماهانه برای یک اتاق با توجه موقعیت شهری و نوع تسهیلات اقامتی 541 یورو است. هزینه‌ها برای دانشجویانی که خارج از دوبلین زندگی می‌کنند معمولاً پایین‌تر هستند. هزینه‌ی سالانه‌ی اجاره برای یک سال آکادمیک چیزی حدود 4.869 یورو است. همچنین دانشجویان باید با توجه به نوع تسهیلات اقامتی هزینه‌ی افزوده‌ای را هم برای پرداخت قبض‌های امکانات اولیه‌ی زندگی و هزینه‌های دیگر کنار بگذارند. 
ایرلند در ماه‌های زمستانی کشوری سرد و مرطوب است و دانشجویان باید مبلغی حدود 164 یورو هم برای گرمایش و قبض‌های مربوط به آن در نظر داشته باشند. هزینه‌ی‌ روشنایی هم احتمالاً بیشتر از چیزی خواهد بود که معمولاً به آن عادت داریم، چون در طول زمستان خورشید در ساعت 8:30 صبح طلوع می‌کند و در ساعت 4:30 بعد از ظهر غروب می‌کند. 

هزینه‌های زندگی

زندگی در ایرلند مثل زندگی در هر جای دیگری همراه با هزینه‌هایی غیرقابل اجتناب است. این جدول، با توجه به نیازها و بودجه‌ی شما، می‌تواند تصویری کلی از هزینه‌های ماهانه به دست‌تان بدهد.

هزینه‌ی ماهانه‌ی اینترنت ۴۲ یورو
هزینه‌ی ماهانه‌ی تلفن همراه ۲۰ یورو

حمل و نقل و ایاب و ذهاب

هزینه‌های حمل و نقل تا حد زیادی به محل اقامت‌تان بستگی دارد، اما همیشه می‌توانید گزینه‌هایی مثل حمل و نقل عمومی یا دوچرخه‌سواری تا دانشگاه را مد نظر داشته باشید، چون در شهرهای ایرلند هم مثل بسیاری از شهرهای دیگر خطوط مخصوص دوچرخه‌سواری تعبیه شده است. باز هم تکرار می‌کنیم که قیمت‌ها در دوبلین کمی بالا هستند، اما شما همیشه می‌توانید با یک کارت دانشجویی Student TravelCard از تخفیفات دانشجویی بهره‌مند شوید.

کارت دانشجویی Student TravelCard ۱۰ یورو
کارت مترو بزرگسال روزانه ۵ یورو
کارت مترو دانشجویی هفتگی ۲۰ یورو
کارت مترو و اتوبوس دانشجویی ماهانه ۱۳۵ یورو

غذا

شما با در نظر گرفتن غذایی که در محوطه‌ی دانشگاه یا در رستوران‌های ارزان خریداری می‌کنید، احتمالاً باید هر هفته چیزی حدود 70 تا 100 یورو برای غذا خرج کنید. اما خرید عمده‌ی چیزهای مورد نیاز همیشه گزینه‌ی ارزان‌تری است. در جدول زیر قیمت (در سوپر مارکت‌ها) برخی از اقلام مورد نیاز برای کمک به برنامه‌ریزی‌تان آمده است.

شیر ۰/۹۸ یورو
یک قرص نان ۱/۳۳ یورو
فیله‌ی سینه‌ی مرغ ۴/۶۳ یورو
12 تخم‌مرغ بزرگ ۳/۴۳ یورو
کوکاکولا ۱/۷۰ یورو
پنیر ۵ یورو
یک کیلو برنج سفید  ۱/۵۴ یورو
بیگ مک ۸ یورو

بیمه‌ی سلامت دانشجویی

شما به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی از سوی اداره‌ی مهاجرت ایرلند موظف به استفاده از بیمه‌ی خصوصی سلامت برای تمام دوره‌ی تحصیلی خود در ایرلند خواهید شد. اما اگر حداقل به مدت یک سال در ایرلند اقامت داشته باشید، درست مثل تمام شهروندان ایرلند مجاز به استفاده از خدمات بیمارستان‌های عمومی خواهید بود. 
دانشجویان در صورتی که به ایرلند شمالی یا دیگر کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا سفر کنند تحت پوشش بیمه نخواهند بود. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد می‌توانید به سازمان محلی خدمات درمان (Health Service Executive) یا وب‌سایت‌شان مراجعه کنید. دانشجویانی که شهروند کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا نیستند و مدت اقامت‌شان در ایرلند کمتر از یک سال خواهد بود، تحت پوشش این بیمه قرار نخواهند گرفت.

سایر هزینه‌ها

دانشجویان تمام‌وقت می‌توانند از تخفیفات دانشجویی در مغازه‌ها و رستوران‌ها بهره‌مند شوند، و این کار با ارائه‌ی کارت دانشجویی یا کارت دانشجویی بین‌المللی امکان‌پذیر خواهد بود. در جدول زیر قیمت برخی از اقلامی که ممکن است هزینه‌های‌شان در زندگی اجتماعی دانشجویان تأثیر داشته باشد آمده است.

یک ظرف نوشیدنی ۵/۹۷ یورو
کاپوچینو ۳/۳۷ یورو
یک بطری آب ۱/۲۷ یورو
یک وعده غذا (پیش‌غذا، غذای اصلی، دسر) ۴۲ یورو
یک بطری نوشیدنی ۱۲ یورو
بلیت سینما ۱۱ یورو

فراموش نکنید که هزینه‌های زندگی در هر شهری به انتخاب‌های شخصی شما و توان پرداخت‌تان بستگی دارد. حالا که با هزینه‌های تحصیل ایرلند آشنا شدید فرصت را از دست ندهید و از میان دوره‌های ایرلند در پایگاه داده آرمان‌من دوره مناسب خود را پیدا کنید. همچنین برای راهنمایی بیشتر می‌توانید با شماره تلقن ۴۱۲۷۶-۰۲۱ با مشاوران آرمان‌من در تماس باشید.


آنچه باید بدانید

شهریه دانشگاه ها در ایرلند

شهریه دانشگاه ها در ایرلند

این مقاله راهنمای جامعی درباره شهریه دانشگاه‌های ایرلند برای دانشجویان بین‌المللی است. در این مطلب تفاوت شهریه در موسسات مختلف بر مبنای نوع دانشگاه و مقطع تحصیلی شرح داده شده است.
مشاوره رایگان