ایتالیا: از سری مقالات انتخاب کشور برای تحصیل - آنچه باید بدانید

مزایای تحصیل در ایتالیا

تاریخی شکوهمند، فرهنگ مدرنِ غذایی و مردمانی خوش‌مشرب تنها فاکتورهایی نیستند که ایتالیا را به مقصدی جذاب برای ادامه‌ی تحصیل تبدیل کرده‌اند. در این مقاله مزایای تحصیل در ایتالیا گردآوری شده است.


گردآورنده: نیما شکرائی
1034
ذخیره سازی
1399/03/13

تحصیل در ایتالیا

در ادامه ۵ دلیلِ اصلی برای تحصیل در ایتالیا آورده شده است:

دانشگاه‌های ایتالیا

طبق رتبه‌بندی دانشگاهی ‌QS، تعدادی از دانشگاه‌های ایتالیا از نظر دستاوردهای علمی ممتاز به‌شمار می‌آیند. دانشگاه پلی‌تکنیک میلان (Politecnico di Milano) و دانشگاه بولونیا (Universita di Bologno) در میان ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا هستند. دانشگاه پلی‌تکنیک میلان در رشته‌های مهندسی و هنر، دانشگاهی شناخته شده است و دانشکده‌ی مهندسی و فناوری آن رتبه‌‌ای مشابه دانشگاه پرینستون (رتبهٔ ۲۴ در جهان) دارد. دانشگاه بولونیا نیز از قدیمی‌ترین مراکز آموزشی جهان محسوب می‌شود که برای پیشرفت سطح آموزش عالی در اروپا نقشی پررنگ ایفا کرده است. از دیگر دانشگاه‌های ممتاز در ایتالیا دانشگاه ساپینزای رم (Sapienza University of Rome) و دانشگاه میلان (Universita degli Studi di Milano) هستند. رشته‌های متنوعی در دانشگاه میلان به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند.

رشته‌های بین‌المللی

ارائه‌ی رشته‌ها و مدارک به زبان انگلیسی روز به روز در ایتالیا فراگیرتر می‌شود. مؤسساتی خلاق مانند دانشگاه آمریکایی جان کابوت (John Cabot University) در رم، دوره‌هایی برای تحصیل در خارج از کشور و دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. دانشگاه‌های دیگر مانند دانشگاه میلان و دانشگاه کاتولیک ساکرو کوره (Universita Cattolica del Sacro Cuore) کل دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد و یا بخشی از آن‌ها را به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند. ایتالیا همیشه مقصدی محبوب برای ادامه تحصیل بوده و این امر حتی برای کسانی که زبان ایتالیایی را بلد نیستند هم بسیار تسهیل شده است.

زبان ایتالیایی

با این حال یاد گرفتن زبان ایتالیایی نه تنها برای انجام امور روزمره مفید خواهد بود بلکه در پیدا کردن شغل، پس از اتمام تحصیل هم به شما کمک خواهد کرد. بر کسی پوشیده نیست که اشخاص چند‌ زبانه برای کارفرمایان در حوزه‌های تجارت، امور مالی و آموزشی ارزش مضاعفی دارند. برخی دانشگاه‌ها مانند دانشگاه بوکانی میلان (University Bocconi Milan) برای شروع یا تقویت زبان شما دوره‌های فشرده‌ی زبان ایتالیایی برگزار می‌کنند.

فرهنگ و غذا

مردم ایتالیا در درست کردن پاستا‌های گوناگون و اسپرسو تبحر بالایی دارند. غذا در ایتالیا نقشی مهم در زندگی مردم دارد و به عنوان هنر و لذتی فرازمینی به آن نگاه می‌شود که در نوع خود در جهان بی‌همتاست. فوتبال، مد و امور دینی از دیگر مواردی هستند که مردم ایتالیا بواسطه‌ی آن‌ها شناخته می‌شوند. دانشجویان بین‌المللی می‌توانند با طراحان مشهور و متعددی در میلان آشنا شوند و دانش خود را از صنعت مد با سر زدن به مغازه‌های بی‌شمار و یا حتی شرکت در شوهای لباس در پایتخت مد جهان به‌روزرسانی کنند. دانشجویان می‌توانند از زیبا‌ترین کلیساهای کاتولیک در جهان مانند کلیسای سن پیترو در شهر واتیکان بازدید کنند. صرف نظر از علایق شخصی شما، تماشای یک مسابقهٔ فوتبال برای دانشجویانی که سعی در درک فرهنگ ایتالیایی دارند ضروری است. به هزاران طرفدار پرهیجان ملحق شوید تا در خنده‌ها، فریاد‌ها و گریه‌های آنها برای تیم محبوبشان شریک باشید و شدت عشق و علاقه نسبت به این ورزش محبوب در ایتالیا را تجربه کنید.

تاریخ و جغرافیا

از کنستانتین کبیر تا لئوناردو داوینچی، ایتالیا تاریخی شکوه‌مند در نبوغ و نوآوری دارد. دانشجویانی که در ایتالیا تحصیل می‌کنند فرصت خواهند داشت تا با بازدید از موزه‌ها، بناهای مشهور و آثار هنری، درباره‌ی این تاریخِ متمایز بیاموزند. علاوه بر این، سفر به شهرهای بزرگ بواسطه‌ی سیستم پیشرفته‌ی قطار (درون شهری و بین شهری) در ایتالیا بسیار آسان است و به دانشجویان امکان می‌دهد تا در تعطیلات آخر هفته‌ی خود از ساحل‌های توسکانی، کلوسیوم در رم، سالن اپرای ونیز و یا هزاران مکان دیدنی دیگر بازدید کنند.
می‌توان از قطار برای گشت و گذار در طبیعت زیبای ایتالیا نیز استفاده کرد. سواحل سیسیلی و ساردینیا در جنوب ایتالیا از زیباترین سواحل جهان هستند اما شمال این کشور که با رشته کوه‌ها از اروپا جدا شده، کوهستانی است. در هر نقطه از این کشور که باشید، از پستی بلندی‌های روستاها تا شهر پرهیاهوی رم، آب و هوای معتدل و فهرست بی پایان کارهایی که می‌توانید انجام دهید شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

 

بیشتر از این معطل نکنین! همین الان با شماره گیریِ 02141276 از شرایط تحصیل در ایتالیا مطلع شوید.              
      


مشاوره رایگان