ایتالیا: از سری مقالاتِ راهنمای انتخاب رشته‌ی تحصیلی - آنچه باید بدانید

رشته های تحصیلی مطرح در ایتالیا

ایتالیا برای تحصیل در چه رشته‌هایی مناسب است؟ چرا این کشور بهترین مکان برای تحصیل در رشته‌های معماری، پزشکی و فیزیک و نجوم است؟


گردآورنده: نیما شکرائی
709
ذخیره سازی
1399/03/13

تحصیل در ایتالیا

اگر شما جزء دانشجویانی هستید که دقیقا می‌دانید در چه رشته‌ای ادامه تحصیل دهید، می‌توانید با کمک موتور جست‌وجوی ما مناسب‌ترین دوره را در ایتالیا برای خود بیابید. اما اگر شما هم مثل تعداد زیادی از دانشجویان بین‌المللی نسبت به رشته‌ی مورد نظر خود تردید دارید، باید بدانید که تنها نیستید! در واقع عدم اطمینان نسبت به مسیر پیش رو مشکل متداولی در میان دانشجویان است. برای شروع ما می‌توانیم خلاصه‌ای از بررسی‌هایمان درباره‌ی ۳ زمینهٔ تحصیلی مهیج را با شما شریک شویم تا قدم اول را با اطمینان بیشتری بردارید. بیشتر از این معطل نکنید!

معماری

انتخابِ رشته‌ی معماری در ایتالیا این فرصت را به شما می‌دهد تا این هنر/ حرفه را از خبره‌ترین معماران جهان بیاموزید. ایتالیا مملو از سازه‌هاییست که هزاران سال پابرجا مانده‌اند (فروم رم و کلوسیوم) و برخی از شگفت‌انگیزترین کلیساهای جهان در این کشور بنا شده‌اند. 
علاوه بر این مقطع کارشناسی رشته‌ی معماری در دانشگاه پلی‌تکنیک میلان (Politecnico di Milano) در رتبه‌بندیِ جهانی چهاردهم است. همچنین این دانشگاه ارائه دهنده‌ی بورسیه‌ بر مینای شایستگی (merit-based scholarship) به دانشجویان بین‌المللی است. اگر به رشته‌ی معماری علاقه‌مند هستید حتماً به وب‌سایت این دانشگاه سر بزنید!

پزشکی

در ایتالیا تعداد دانشگاه‌هایی که رشته‌ی پزشکی را به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند رو به افزایش است و این امر دانشجویان بین‌المللی را قادر می‌سازد که با سهولت بیشتری به تحصیل این رشته در ایتالیا بپردازند. مدرک پزشکی تعدادی از دانشگاه‌ها مانند دانشگاه میلان (Universita degli Studi di Milano) در تمام نقاط اروپا معتبر است و دارندگان آن مجاز به کار در کل این قاره هستند. 
هزینه‌ی تحصیل برای این رشته در ایتالیا نسبت به کشورهای دیگر مانند انگلستان و ایالات متحده کمتر است. حتی اگر پرداخت این هزینه برای شما دشوار است، می‌توانید برای دریافت کمک هزینه و بورسیه تحصیلی از دولت یا حامیان مالی اقدام کنید.

فیزیک و نجوم

ایتالیا یکی از ایده‌آل‌ترین نقاط برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد است. سابقه‌ی تاریخی این کشور در نوآوری‌های آموزشی سرآمد دیگر کشورهای قاره‌ی سبز است. شما با اخذ مدرک فیزیک و نجوم در محیط تاریخی این کشور قدم بزرگی در شکل‌گیری آینده‌ی شغلی خود برخواهید داشت. همچنین می‌توانید با تحصیل در دانشگاه رم (Sapienza University of Rome) که در رتبه‌بندی جهانی بیست و دوم است کارنامه‌ی پژوهشی خود را ارتقا دهید یا دانشگاه پیزا (University of Pisa) را برای تحصیل در رشته‌ی فیزیک و نجوم انتخاب کنید که رتبه‌ی سی‌ام را در جهان در اختیار دارد. 
 

 

اگر به تحصیل در ایتالیا علاقه‌مندید، با استفاده از مشاوره رایگان آرمان من، از شرایط تحصیل در این کشور با خبر شوید.


مشاوره رایگان