هلند: از سری مقالاتِ مدیریت زندگی دانشجویی - آنچه باید بدانید

راه اندازی تلفن و اینترنت در هلند

در عصر ارتباطات، یکی از نخستین دغدغه‌های دانشجویانی که وارد یک کشور جدید می‌شوند، راه‌اندازی خط تلفن همراه، و اینترنت است. در این مقاله اطلاعاتی در رابطه با راه‌اندازی تلفن، تلفن همراه و اینترنت در کشور هلند برای دانشجویانی که مشغول تحصیل در هلند هستند، گردآوری شده است.


گردآورنده: علی رضا رضایی کلات
2141
ذخیره سازی
1399/03/10

broadband-phone-services-Netherlands

هلند آمارِ چشمگیری از لحاظ اتصالات اینترنتی دارد و دارای بیشترین تعدادِ مشترکان اینترنت خانگی با سرعت 50 مگابایت و یا بیشتر در اروپا است. بنابراین، اگر مشغول تحصیل در کشور هلند هستید، یافتنِ  ارایه دهنده سرویسِ مناسبِ اینترنت دشوار نخواهد بود.

در این نوشته، سعی شده است به سؤالات احتمالی شما در راه‌اندازی اینترنت و تلفن در کشور هلند پاسخ داده شود.

راه‌اندازی اینترنت در کشور هلند

با وجودِ بیش از ۱۰۰ شرکتِ ارایه‌دهنده خدمات اینترنت در کشور هلند، انتخابِ شرکتِ مناسب دشوار است. در کشور هلند دو نوع اینترنت موجود است: ADSL و اینترنت کابلی. دو شرکتِ KPN و Tele 2 ارائه‌دهندگان اصلیِ ADSL، در کشور هلند هستند و محصولات خود را تحت برندهای مختلف به بازار ارائه می‌دهند.

خدماتِ اینترنتِ کابلی توسط شرکت‌هایی نظیر UPC Netherlands ،Delta Kable و Ziggo و معمولاً در کنار بسته‌های تلویزیون و تلفن ارائه می‌شوند. معمولاً سرعت اینترنت در کشور هلند بسیار بالا است، به عنوان مثال شرکتِ UPC Netherlands بسته‌هایی با پهنای باند 50، 120 و 200 مگابایت ارائه می‌دهد. همچنین، شما می‌توانید برای انجام امور خود به کافه‌ها و اماکن عمومی بروید زیرا در بسیاری از این اماکن Wi-Fi رایگان در دسترس می‌باشد.

سرویس‌های تلفن اینترنتی VoIP، مانند Skype نیز می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. Skype به شما اجازه می‌دهد تا از طریق اینترنت، تماس صوتی و تصویری با فردی برقرار کنید که همین نرم افزار را دارد. اگر این فرد، سرویس VoIP نداشته باشد، با شارژ حساب Skype خود می‌توانید با تلفن ثابت یا همراه او تماس بگیرید. این روش احتمالا یکی از ارزان‌ترین راه‌های تماس گرفتن با خانه است که البته ممکن است برای همه مناسب نباشد.

راه‌اندازی تلفن ثابت در هلند

KPN Telecom شرکتِ اصلیِ ارائه دهنده‌ی خطوط ثابت تلفن در کشور هلند است. برای استفاده از خدماتِ این شرکت، دانشجویان باید اطلاعات و مدارکِ مشخصی ارائه دهند. آدرس، مدارک شناسایی و اجازه‌ی اقامت معتبر مدارک مورد نیاز برای دریافت خطِ ثابت تلفن است.

همچنین برخی از شرکت‌هایِ اپراتورِ خطوط ثابت تلفن، نظیر Tele2 ،Primus و OneTel از شبکه‌ی UPC Netherlands استفاده می‌کنند. این شرکت دو بسته‌ی متفاوت تلفن ارائه می‌‎دهد: یکی فقط خط تلفن است و دیگری که تقریبا دو برابر قیمت دارد، شاملِ تماس رایگان با شماره‌های ثابت و تلفن‌های همراه در داخل هلند و تماسِ نامحدود به تلفن‌های ثابت در اروپا و آمریکای شمالی می‌باشد.

راه‌اندازیِ تلفن همراه در هلند

در میان 17 میلیون جمعیتِ کشور هلند، 13 میلیون تلفن همراه وجود دارد. در صورتِ اقامت طولانی در کشور هلند، تهیه تلفنِ همراه از یکی از شرکت‌های هلندی نظیر Vodafone، Telfort و T-Mobile برای کاهش هزینه‌ها، عاقلانه است.

در صورتی که گوشی موبایل دارید، می‌توانید از این شرکت‌ها تنها سیم کارت تهیه کنید و اگر احتیاج به گوشی موبایل دارید، می‌توانید با بستن قراردادهای طولانی مدت، صاحب گوشی موبایل و سیم کارت شوید.

گزینه‌یِ دیگر، انتخاب سیم کارت هیبریدی است. در این نوع از سیم کارت‌، مصرف کننده، می‌تواند قرارداد خود را ماه به ماه تغییر دهید. این نوع از سیم کارت‌، برای کسانی که به برنامه‌های متنوع در بازه‌های زمانی مختلف احتیاج دارند، مناسب است.

حقوق مصرف کنندگان در کشور هلند

اگر به فکر تهیه تلفن و اینترنت در کشور هلند هستید، دانستن حقوق مصرف کنندگان در این کشور، می‌تواند بسیار مفید باشد. به طور مثال اگر کالای خرابی تهیه کنید، شما می‌توانید آن را پس دهید و یا تعویض کنید. اگر احساس می‌کنید با شما عادلانه برخورد نشده است، باید ابتدا، موضوع  را برای فروشنده توضیح دهید. در صورتی که مشکل شما حل نشود، باید به صورت کتبی به فروشنده نامه بنویسید و مجدداً مشکل خود را توضیح دهید و منتظر پاسخ فروشنده بمانید. اگر پس از چهار هفته همچنان مشکل شما پا برجا باشد، در این صورت، می‌توانید شکایت خود را به “de geschillencommissionie” ارائه دهید، مهم‌ترین عامل در ارائه شکایت به این سازمان، وجود نامه‌های کتبی شما به فروشنده است. بنابراین، نوشتن نامه و ثبت درخواست به صورت کتبی الزامی است.

 

در صورتی که به تحصیل در کشور هلند علاقه‌مندید، از پایگاه داده‌ی آرمان من برای جست‌وجوی دوره‌ی مناسب خود استفاده کنید و یا از مشاوره تلفنی رایگان آرمان من بهره گیرید.


مشاوره رایگان