نیوزیلند: از سری مقالات زندگی کاری پس از تحصیل - آنچه باید بدانید

آینده کاری فارغ التحصیلان نیوزیلند

تحصیل بدون امید به آینده کاری معمولاً خسته کننده به‌نظر می‌رسد. در این مقاله ما به آینده کاری فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های نیوزیلند می‌پردازیم که فارغ‌التحصیلان نیوزیلند چه آینده کاری در انتظار است.


گردآورنده: جابر جعفریان
140
ذخیره سازی
1399/04/18

آینده کاری فارغ التحصیلان نیوزیلند

حالا تحصیلات‌تان را در نیوزلند به پایان رسانده‌اید و در فکر سفر طولانی بازگشت به خانه هستید. مجهز به قابلیت‌های حرفه‌ای روزآمد و رؤیاهای بزرگ هستید و به هیچ وجه میل ندارید این تپه‌های سرسبز بی‌پایان را پشت سر بگذارید. دلیلی هم وجود ندارد که نتوانید در نیوزلند بمانید و حرفه‌ی خود را شروع کنید. اقتصاد مدرن و رقابتی نیوزلند فرصت‌های اشتغال بسیاری را پیش روی فارغ‌التحصیلان قرار می‌دهد که مهارت‌های اصلی و جانبی کسب‌شده در دوران تحصیل را به هم پیوند می‌زند. در این مطلب سعی می‌کنیم دوره‌ی انتقال پس از فارغ‌التحصیلی تا اشتغال در نیوزلند را برای‌تان روشن کنیم. 

وضعیت بازار کار برای فارغ‌التحصیلان چطور است؟

در سال 2014 یک سوم کارفرمایان در نیوزلند اعلام کردند که قصد به‌کار‌گیری نیروهای جدید را دارند. امنیت شغلی تا 20 سال و نرخ بیکاری 6.2% است. 
در وب‌سایت اداره‌ی مهاجرت نیوزلند فهرستی از موقعیت‌های شغلی مورد نیاز در دست است. چنین فهرستی برای مشاغل مورد نیاز در آکلند، پس از زلزله‌ی کرایست چرچ، هم موجود است. برخی از این مشاغل مستقیماً به فارغ‌التحصیلان آموزش، تکنولوژی ارتباطات و فناوری اطلاعات، الکترونیک، ساخت‌و‌ساز، کشاورزی و جنگلداری، علوم و ارتباطات مربوط‌اند. مناطق کانتربری (3.4%) و اوتاگو (4.2%) کمترین میزان نیاز به نیروی کار را دارند. 
نیوزلند با ثبت رشد اقتصادی به میزان 2.7% در سال 2013 صاحب یکی از سریع‌ترین اقتصادها در زمینه‌ی رشد در میان کشورهای توسعه‌یافته است. در نیوزلند با بخش صنعتی شکوفا، صنایع کشاورزی قدرتمند و صنعت روبه‌رشد گردشگری، انبوه موقعیت‌های شغلی که می‌توانند مهارت‌های قابل‌انتقال فارغ‌التحصیلان را تقریباً از هر رشته‌ای به ‌کار بگیرند، وجود دارد. 

آیا می‌توانم در نیوزلند بمانم؟

تمام دانشجویان بین‌المللی، به استثنای شهروندان استرالیا، برای اقامت در نیوزلند باید ویزای تحصیلی داشته باشند. اگر می‌خواهید پس از فارغ‌التحصیلی در نیوزلند بمانید و مشغول کار شوید، باید درخواست ویزای پس از فارغ‌التحصیلی بدهید. این ویزا دو نوع دارد: ویزای پس از فارغ‌التحصیلی برای کار (باز) و ویزای پس از فارغ‌التحصیلی (با اعلام کارفرما)
ویزای پس از فارغ‌التحصیلی برای کار (باز) مختص دانشجویانی است که در حال حاضر شغلی ندارند، اما در جستجوی کاری هستند که مستقیماً با رشته‌ی تحصیلی‌شان مرتبط باشد. می‌توانید حین جستجو برای کار تا یک سال در نیوزلند بمانید، و اجازه دارید در این مدت برای تأمین هزینه‌های‌تان مشغول هر نوع کاری بشوید. 
به محض اینکه شغلی پیدا کردید، باید برای ویزای پس از فارغ‌التحصیلی(با اعلام کارفرما) درخواست بدهید. با این ویزا می‌توانید تا دو سال دیگر هم در نیوزلند بمانید، و اگر شغل‌تان نیازمند کسب برخی تجارب به عنوان بخشی از قرارداد شغلی‌تان باشد، می‌توانید تا سه سال پس از دریافت این ویزا در نیوزلند بمانید. دانشجویانی که پیش از فارغ‌التحصیلی شغلی پیدا کرده باشند، می‌توانند مستقیماً برای دریافت این ویزا درخواست بدهند. 
برای درخواست ویزا باید فرم‌های مربوطه را از وب‌سایت اداره‌ی مهاجرت نیوزلند دانلود کنید، آنها را پر کنید و پیش از ارسال فرم تکمیل‌شده به اداره‌ی مهاجرت مربوطه در کشور خودتان، مدارک پشتیبان را آماده کنید و هزینه‌ها را هم بپردازید. می‌توانید این فرم‌ها، جزئیات خاص، شرایط و توصیه‌های مربوطه را از وب‌سایت اداره‌ی مهاجرت نیوزلند دریافت کنید. 

پیدا کردن نزدیک‌ترین دفتر مهاجرتی نیوزیلند

چطور می‌توانم شغلی پیدا کنم؟

در نیوزلند بنگاه‌های کاریابی منابعی کلیدی برای کسب‌و‌کار و کارفرمایان به شمار می‌آیند. تست روانی متقاضیان کار هم یکی از بخش‌های معروف فرایند اشتغال است. هنگام جستجو برای شغل باید آپلود کردن رزومه و ثبت‌نام در چند بنگاه کاریابی را هم در نظر داشته باشید. اغلب اوقات این کار رایگان است، و شما به محض پیدا شدنِ یک موقعیت شغلی که با کلمات کلیدی روزمه‌تان هم‌خوانی داشته باشد، در جریان قرار خواهید گرفت. می‌توانید مستقیماً به صورت آنلاین در مورد بنگاه‌های کاریابی جستجو کنید، یا آگهی‌های ‌آنها را در تبلیغات مشاغل و نیازمندیها دنبال کنید. 
موتورهای جستجوی آنلاین بسیاری برای پیدا کردن شغل وجود دارند. Working in New Zealand، Seek.co.nz یا Job.co.nz برخی از این موارد هستند. همچنین وب‌سایت دولت نیوزلند هم می‌تواند در زمینه‌ی جستجوی کار مفید واقع شود؛ با وارد کردن نام شغل یا زمینه‌ی تحصیلی برای جستجوی موقعیت‌های شغلی موجود در صنایع اقدام کنید و کارتان را از اینجا شروع کنید. 
همچنین می‌توانید در بخش تبلیغات دسته‌بندی‌شده‌ی روزنامه‌ها، اعلانات مربوط به مشاغل، وب‌سایت‌ها و حساب‌های کاربری شرکت‌های مورد علاقه‌تان در شبکه‌های اجتماعی هم در جستجوی شغل برآیید. اغلب موقعیت‌های شغلی توسط خود کارفرمایان تبلیغ می‌شوند و به محض یافتنِ نیروی کار مناسب این تبلیغات پاک می‌شوند. توییتر به شکلی خاص پلتفرم خوبی برای یافتن موقعیت‌هایی از این دست است. 
دانشجویانِ رشته‌های آموزش باید حتماً وب‌سایت Edgazette را، که یک پایگاه داده‌های مربوط به مشاغل حوزه‌ی آموزش است و در هر لحظه 400 تا 1800 موقعیت شغلی را پیشنهاد می‌کند، زیر نظر داشته باشند. همچنین می‌توانید اخبار مربوط به صنایع را دنبال کنید، یک حساب کاربری بسازید و برای دریافت آخرین اخبار مربوط به مشاغل ثبت‌نام کنید. 

آیا دانشگاهم می‌تواند به من کمک کند؟

بله. اگر در جستجوی شغلی پس از فارغ‌التحصیلی باشید، دانشگاه‌تان همیشه می‌تواند به طریقی به شما کمک کند. میزان دقیق منابع موجود در دسترس دانشجویان با توجه به دانشگاه میزبان متفاوت است، اما در کمترین حالت هم شما باید با کمک دانشگاه به نقطه‌ای در مسیر درست تماس با کارفرمایان، جستجوی شغل در زمینه‌ی تحصیلی خودتان یا گرفتن مشاوره‌هایی برای بهبود دورنمای شغلی‌تان برسید. برای مثال دانشگاه آکلند یک موتور جستجوی شغل دارد که از طریق ارائه‌ی مشاوره، درخواست شغل و ارائه‌ی اطلاعات در زمینه‌ی رویدادهای مربوط به مشاغل به دانشجویان کمک می‌کند که با صنایع هدف‌، که قصد ورود به آنها را دارند، آشنا شوند. 
شما در جستجوی شغل، پیش از هر اقدامی باید به مرکز مشاغل یا خدمات دانشجویی دانشگاه‌تان مراجعه کنید تا ببینید که چه منابع و گزینه‌هایی پیش روی‌تان قرار دارند.

مقاله‌های مرتبط

رشته‌های مطرح تحصیلی در نیوزیلند

 اخذ ویزای کاری نیوزیلند پس از فارغ‌التحصیلی

بورسیه‌های تحصیلی نیوزیلند
 

حالا که از آینده‌ی شغلی در نیوزیلند باخبر شدید، جستجوی دوره‌های تحصیلی نیوزیلند را آغاز کنید.

اگر سوال یا ابهامی درمورد مهاجرت تحصیلی دارید با ما تماس بگیرید.


مشاوره رایگان