نیوزیلند: از سری مقالات راهنمای انتخاب رشته تحصیلی

گسترش حوزه بهداشت و درمان در نیوزیلند

در پیشرفت‌های اخیر نیوزیلند و اختصاصات بودجه به بخش آموزش عالی در نیوزیلند، بخش بهداشت و درمان و بطور مشخص رشته‌های پزشکی سهم بیشتری داشته‌اند و به شدت در حال پیشرفت هستند.


گردآورنده: جابر جعفریان
40
ذخیره سازی
1399/04/21

گسترش حوزه پزشکی در نیوزیلند

با سرعت گرفتنِ فرایند صدور ویزا و اختصاص بودجه‌های بیشتر به بخش آموزش عالی در نیوزیلند، این کشور در حال تبدیل شدن به کشوری جذاب و پذیرا به عنوان یک مقصد تحصیلی است. این بدان معناست که تسهیلاتی که در دانشگاه‌ها ارائه می‌شوند از استاندارد بالایی برخوردارند، از جمله امکانات پژوهشی، هیئت علمی، خدمات شغلی و محوطه‌ی دانشگاه.
مشاغل حوزه‌ی سلامت و درمان در شمار مطلوب‌ترین، پردرآمدترین و مورد نیازترین مشاغل در نیوزلند هستند. شان برنر، رئیس اداره‌ی کاریابی رابرت والتر در ولینگتون بر نیاز شدید به متخصصین حوزه‌ی سلامت و درمان در نیوزیلند تأکید می‌کند و می‌گوید «حوزه‌ی سلامت نیازمند افرادی با مهارت در زمینه‌ی تغییر مدیریت، رهبری، همراه کردن دیگران با تغییر، ایجاد تغییرات مؤثر در مشاغل و بهبود فرایند تدارکات است». 
با کمبود نیروی متخصص در حوزه‌ی سلامت و درمان، تبلیغ و معرفی موقعیت‌های شغلی این بخش در سطح کشور در دستور کار قرار گرفته است. از جمله‌‌ی این برنامه‌ها می‌توان «به گسترش شغل خودت فکر کن» (Grow Your Own Workforce Programme) و «سلامت مال شما هم هست» (Health Could B 4 U) اشاره کرد. این برنامه‌ها دانشجویان را برای تحصیل علم و انتخاب رشته‌هایی که به آموزش مهارت‌های عملی و فنی مهارت‌های پزشکی می‌پردازند، ترغیب می‌کند. 
مؤسسات آموزش عالی نیوزیلند هم از دانشجویان بین‌المللی با روی خوش استقبال می‌کنند تا به توسعه‌ی حرفه‌ی خود در این کشور بپردازند. با توجه به اینکه مشاغل این حوزه در حال حاضر در نیوزلند بسیار مورد نیاز هستند و از درآمد بالایی هم برخوردارند، این کشور برای دانشجویان به مقصدی جذاب تبدیل شده است.
دانشگاه‌های بسیاری، از جمله دانشگاه وایکاتو، دانشگاه اوتاگو و دانشگاه ویکتوریای ولینگتون برنامه‌هایی عالی برای رشته‌های حوزه‌ی سلامت و درمان دارند که دانشجویان می‌توانند یکی از آنها را انتخاب کنند. در این زمینه امکان کارهای پژوهشی هم بسیار زیاد است. 
پروفسور دس گُرمن، رئیس سازمان نیروی کار پزشکی نیوزلند می‌گوید که تمام دانشجویان حوزه‌ی سلامت و درمان موقعیت شغلی مطمئنی در نیوزیلند خواهند داشت و دولت تا پایان دوره‌ی تخصص‌ این دسته از دانشجویان به طور میانگین 1 میلیون دلار برای آموزش و کارآموزی آنها هزینه می‌کند. 
متخصصین حوزه‌ی سلامت و درمان نیروهای ارزشمندی برای کشور به شمار می‌آیند. چشم‌انداز آینده‌ی تحصیل و کار در نیوزیلند هرگز تا این حد سودآور و مورد تقاضا نبوده است، پس چرا نباید نیوزیلند را به عنوان یک مقصد تحصیلی در نظر بگیرید و همین حالا جستجوی دوره‌های تحصیلی نیوزیلند را شروع کنید؟

مقالات مرتبط:

مزایای تحصیل در نیوزیلند

 

در مسیر مهاجرت تحصیلی به هرگونه سوال یا ابهامی برخورد کردید با ما تماس بگیرید.


مشاوره رایگان