نیوزیلند: از سری مقالات راهنمای انتخاب رشته تحصیلی

بهترین رشته های تحصیلی در نیوزیلند

با توجه به شرایط اقتصادی و مخصوصاً شرایط طبیعی هرکشور بعضی از رشته‌های تحصیلی موقعیت ویژه‌ای پیدا می‌کنند. در این مقاله به این رشته‌ها و چرایی پیشرفتشان می‌پردازیم.


گردآورنده: جابر جعفریان
639
ذخیره سازی
1399/04/21

بهترین حوزه‌های تحصیلی نیوزیلند


نیوزلند یکی از معدود کشورهایی است که تاریخی طولانی در استقبال از خارجی‌ها و پذیرفتن آنها در خانه‌ی خود دارد. در مورد کشور کیوی‌ها (به نیوزلند و اهالی آن گفته می‌شود) با رویکردی دوستانه نسبت به مهاجران، اقتصادی پویا، جغرافیای طبیعی شگفت‌انگیز، آب‌و‌هوای عالی و نظام آموزشی قدرتمند، هر چه بگوییم باز هم کم است. علاوه بر اینها اقتصاد کشور باثبات است و شما با چنین مناظر چشم‌نواز طبیعی هیچ‌وقت از نیوزلند خسته نخواهید شد. بنابراین تعجبی ندارد که این کشور دانشجویانی از جاهای دوری مثل دوبی، آمریکا و اروپا را به خود جذب می‌کند.
در این مطلب به سه صنعت مهم و عمده‌ی کشور خواهیم پرداخت. این صنایع همواره در حال رشد بوده‌اند و برای حفظ جایگاه خود همیشه در پی جذب استعدادهای تازه هستند؛ پس چرا نباید مدرک خود را در کشوری بگیرید که به شما کمک می‌کند جای پای خود را برای ورود به این صنایع بزرگ محکم کنید؟

کشاورزی

بهترین رشته های نیوزیلند- کشاورزی

کشاورزی مهم‌ترین صنعت نیوزلند است و 70% از درآمد صادرات این کشور به این صنعت اختصاص دارد که 12% از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می‌دهد. اما نیوزلند واقعاً چه چیزهایی صادر می‌کند؟ البته لبنیات و گوشت. باغداری هم به عنوان یکی از زیرشاخه‌های کشاورزی نقش پررنگی در چرخه‌ی اقتصاد نیوزلند بر عهده دارد. نیوزلند با 5 میلیارد دلار فروش سالانه (داخلی و صادارت) شاهد حضور کوله‌گردهای بسیاری است که در جستجوی مشاغل فصلی مثل میوه‌چینی هستند. 
بسیاری از بخش‌های صنعت کشاورزی شاهد کمبود نیروی ماهر است، بخش‌هایی مثل زنبورداری، لبنیات، گوشت، قطع درختان، نگهداری از خوک، علوم کشاورزی، علوم حیوانات و بیوتکنولوژی.
دانشگاه مسی یک دوره‌ی کارشناسی در رشته‌ی علوم کشاورزی، با اساتید و کلاس‌های عالی، سفرهای علمی و کلاس‌های مشارکتی ارائه می‌کند. بسیار از دانشگاه‌های برتر، از جمله دانشگاه وایکاتو و دانشگاه آکلند برنامه‌هایی قدرتمند در زمینه‌‌ی بیوتکنولوژی ارائه می‌کنند. 

ساخت‌و‌ساز

بهترین رشته های نیوزیلند- ساخت و ساز

به علت فراوانی زمین در نیوزلند، ساخت‌‌و‌ساز یکی از صنایع عظیم این کشور است. تقاضای بسیاری هم برای نیروهای مختصص ماهر در زمینه‌هایی همچون داربست فلزی، سرکارگر، تکنیسین نقشه‌برداری، مهندس و مشاغل دیگر وجود دارد. دانشجویان علاقه‌مند به مشاغلی در این صنعت می‌توانند برای اخذ مدرک مدیریت ساخت‌و‌ساز، علوم ساختمان و ارزیابی کمّی مواد اقدام کنند. 
دانشگاه فناوری آکلند و دانشگاه مسی در مجموع 13 رشته‌ی تحصیلی در زمینه‌ی ساخت‌و‌ساز ارائه می‌کنند. 

گردشگری

بهترین کشورهای نیوزیلند- توریسم

نیوزلند یک مقصد بسیار محبوب گردشگری است و تعجبی ندارد که از هر 11 نفر از اهالی نیوزلند 1 نفر در مشاغل مربوط به گردشگری فعالیت می‌کند. این صنعت پس از لبنیات دومین محل درآمد نیوزلند است. این صنعت دربرگیرنده‌ی بخش‌های زیادی از جمله حمل‌و‌نقل، پذیرایی از مسافران و فراهم کردن امکانات اقامتی، غذا، نوشیدنی‌ها و سرگرمی است. فراوانی مشاغل این حوزه چندان است که می‌توانید به راحتی یکی از مشاغل این صنعتِ همواره در حال رشد را انتخاب کنید. فکر می‌کنید یک کار اداری با ساعت کاریِ ثابت 9 تا 5 با شخصیت شما سازگار نیست؟ در این صورت چرا به این فکر نمی‌کنید که مربی بانجی جامپینگ بشوید یا راهنمای تورهای ماجراجویانه؟ به این ترتیب بدن‌تان همیشه روی فرم خواهد بود، با آدم‌های تازه آشنا می‌شوید و از کسالتِ کشنده‌ی کارهای اداری راحت می‌شوید. دولت نیوزلند همواره تلاش می‌کند کشور را در بازار فوق‌العاده رقابتیِ گردشگری فعال نگه دارد. حتماً شغلی برای شما هم در این صنعت وجود دارد. 
دانشگاه‌هایی مثل دانشگاه اوتاگو و دانشگاه ویکتوریا دوره‌هایی را در رشته‌‌ی گردشگری در تمام مقاطع، از کارشناسی تا تحصیلات تکمیلی ارائه می‌کنند. دوره‌های تحصیلی در رشته‌هایی مثل مهمانداری، حمل‌و‌نقل، تدارکات، ارتباطات، غذا و نوشیدنی‌ها در بیشتر مؤسسات آموزشی نیوزلند نیز ارائه می‌شوند. 
همانطور که قبلاً گفتیم، برخورد گرم و دوستانه‌ی اهالی نیوزلند با مهاجران به این معنی است که دریافت یک ویزای کار و در ادامه‌ی آن گرفتن اقامت دائم در این کشور خیلی ساده‌تر از جاهای دیگر است. شما پس از فارغ‌التحصیلی تا مدت حداقل 12 ماه فرصت دارید که در کشور بمانید و کار کنید. اگر شغل‌تان با مدرکی که گرفته‌اید مرتبط باشد، می‌توانید برای اقامت دائم درخواست بدهید و شانس بالایی وجود دارد که درخواست‌تان در عرض 6 ماه از تاریخ ثبت آن مورد پذیرش قرار بگیرد. شاید به همین علت است که نیوزلند سالانه بیش از 100.000 دانشجوی بین‌المللی در خود می‌بینید.

 

حالا که با موقعیت‌های منحصر به فرد شغلی و تحصیلی نیوزیلند آشنا شدید دوره تحصیلی مورد نظر خود را در این صفحه بیابید.

در هر نقطه از مسیر مهاجرت تحصیلی خود که با مشکل،ابهام یا سوالی برخوردید با ما تماس بگیرید.


مشاوره رایگان