کره ی جنوبی: از سری مقالات راهنمای جامع گرفتن پذیرش از دانشگاه

اخذ پذیرش از دانشگاه های کره ی جنوبی

در مورد فرایند اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کره‌ی جنوبی مطمئن نیستید؟ این مطلب را بخوانید تا با فرایند درخواست پذیرش از دانشگاه‌های کره‌ی جنوبی به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی آشنا شوید.


گردآورنده: علی رضا رضایی کلات
101
ذخیره سازی
1399/06/04

اخذ پذیرش از دانشگاه ‌های کره‌ ی جنوبی

فرایند درخواست پذیرش از دانشگاه‌های کره‌ی جنوبی کاری نسبتاً ساده و آسان است و اداره‌ی امور بین‌الملل دانشگاه‌ها آماده‌ی کمک به شما در جریان درخواست پذیرش هستند، بنابراین تا جایی که می‌توانید از کمک‌های آنها استفاده کنید. تقریباً تمام دانشگاه‌ها از شما می‌خواهند که درخواست پذیرش خود را، درست مثل دانشجویان بومی کره‌ی جنوبی، مستقیماً به صورت آنلاین به ثبت برسانید؛ بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر از وب‌سایت دانشگاه مورد نظر خود بازدید کنید. 
خوشبختانه دوره‌هایی که در دانشگاه‌های کره‌ی جنوبی به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند بسیار زیادند و به سرعت رو به گسترش هستند، بنابراین اگر نمی‌توانید به زبان کره‌ای به صورت روان صحبت کنید، در گرفتن پذیرش در دوره‌هایی که به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند مشکلی نخواهید داشت. البته ما توصیه می‌کنیم که به منظور سهولت امور و زندگی خود در کره‌ی جنوبی به سطحی حداقلی در زبان کره‌ای دست پیدا کنید. 

برای درخواست پذیرش به چه مدارکی نیاز خواهید داشت؟

•    توصیه‌نامه و معرفی‌نامه
•    فتوکپی پاسپورت
•    مدارکی مربوط به جزئیات تاریخ‌های مورد نظرتان برای ورود به کره‌ی جنوبی و خروج از کشور که توسط مقامات مسئول صادر شده باشند
•    مدارک معمولِ درخواست پذیرش از دانشگاه که معمولاً یک بیانیه‌ی شخصی را هم در بر می‌گیرد
•    مدارک مهارت‌های زبانی برای زبان کره‌ای یا انگلیسی؛ این موضوع به دوره‌ای بستگی دارد که برای آن درخواست پذیرش می‌دهید
برای ادامه‌ی تحصیل در کره‌ی جنوبی به یک ویزا نیاز خواهید داشت. صدور ویزا با توجه به کشور مبدأ ممکن است چند ماه طول بکشد، بنابراین باید هر چه سریع‌تر فرایند درخواست ویزا را شروع کنید. 

تاریخ ثبت درخواست پذیرش

دانشگاه‌های کره‌ای در مورد تاریخ‌ها و مهلت‌های تعیین‌شده خیلی جدی هستند، بنابراین وقت را از دست ندهید و هر چه زودتر این کار را شروع کنید.
مهلت ثبت درخواست‌های پذیرش معمولاً از ژانویه تا مارس است و تصمیم نهایی در مورد درخواست‌های رسیده در ماه آوریل اعلام می‌شود. برخی از دوره‌ها به آزمون‌‌های مهارت‌های زبانی نیاز دارند، که در ماه آگوست و پس از اعلام موافقت با درخواست پذیرشِ دانشجو برگزار می‌شوند. برای اطلاع از تاریخ‌های دقیق چنین مواردی با دانشگاه مورد نظر خود تماس حاصل نمایید. 

نکاتی در مورد درخواست پذیرش

•    تهیه‌ی و مرتب‌کردنِ مدارک مورد نیاز را همین حالا شروع کنید. اگر برای ادامه‌ی تحصیل در خارج از کشور تصمیم قطعی گرفته‌اید، صرف نظر از اینکه مقصدتان کجاست به مدارکی مثل پاسپورت نیاز خواهید داشت. منطقی نیست که تا آخرین لحظه برای آماده‌شدن مدارک‌تان صبر کنید. از شنیدن ماجرای دانشجویان بسیاری که اعتبار پاسپورت‌شان رو به اتمام است و بالاجبار در تحصیل‌شان تأخیر ایجاد می‌شود متعجب خواهید شد.
•    با اداره‌ی امور بین‌الملل دانشگاه مورد نظر خود تماس بگیرید. اگر سؤالی دارید، آنها می‌توانند کمک‌تان کنند. 
•    در مورد تاریخ‌ها و مهلت‌های تعیین‌شده اصلاع حاصل کنید. همانطور که قبلاً گفتیم، کره‌ای‌ها در مورد این تاریخ‌ها خیلی جدی هستند. از فراهم‌کردنِ تمام موارد مورد نیاز پیش از پایان مهلتِ تعیین‌شده اطمینان حاصل کنید. 
•    برای ثبت‌نام در بیش از یک دانشگاه درخواست پذیرش بدهید. این کار موجب افزایش شانس گرفتنِ پذیرش می‌شود و همینطور انتخاب‌های شما را هم بیشتر می‌کند.

 

اگر علاقه‌مند تحصیل در کره‌ی جنوبی هستید، با جستجو در پایگاه داده‌های آرمان من دوره‌ی تحصیلی مناسب خود را بیابید.

برای اطلاع از شرایط دریافت پذیرش دانشگاه، اخذ ویزای تحصیلی و شرایط ویزای کار پس از تحصیل در کره‌ی جنوبی با شماره‌گیری 02141276 از مشاوره‌ی رایگان آرمان من بهره‌مند شوید.


مشاوره رایگان