کره‌ی جنوبی: از سری مقالات زندگی کاری پس از تحصیل

آینده ی کاری فارغ التحصیلان در کره ی جنوبی

به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی پس از فارغ‌التحصیلی چطور می‌توانید شغلی در کره‌ی جنوبی پیدا کنید؟ این مطلب پاسخی به سؤال‌های شما در این زمینه است.


گردآورنده: زکریا قائمی
626
ذخیره سازی
1399/05/28

آینده ‌ی کاری فارغ‌ التحصیلان در کره ‌ی جنوبی

به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی پس از فارغ‌التحصیلی چطور می‌توانید شغلی در کره‌ی جنوبی پیدا کنید؟ این مطلب پاسخی به سؤال‌های شما در این زمینه است. 

وضعیت بازار کار در کره‌ی جنوبی برای فارغ‌التحصیلان چطور است؟

در حال حاضر نرخ بیکاری در کره‌ی جنوبی بسیار پایین است و اقتصاد این کشور به شکلی پایدار در حال توسعه است و همین مسئله فرصت خوبی برای یافتن شغل در کشور فراهم آورده است. همچنین دولت کره‌ی جنوبی مشتاقِ به کار گرفتنِ دانشجویان خارجی است؛ البته یافتن شغل در برخی زمینه‌ها ساده‌تر از بقیه است، بنابراین انجام تحقیق پیش از اقامت در کشور برای یافتن شغل اهمیت زیادی دارد. 
اگر بخواهید با شهروندان بومی کره در یافتن شغل رقابت کنید، بازار کاری بسیار رقابتی پیش روی‌تان خواهد بود، اما اگر مدرکی مرتبط از یک دانشگاه کره‌ای در دست داشته باشید و بر زبان کره‌ای هم مسلط باشید، می‌توانید از پس‌زمینه‌ی بین‌المللی خود در یافتن شغل بیشترین استفاده را ببرید. 

آیا می‌توانم به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی در کره‌ی جنوبی مشغول کار شوم؟

اگر در جستجوی شغلی پاره‌وقت در حین تحصیل در کره‌ی جنوبی هستید، می‌توانید به این کار بپردازید و این خبر خوبی است. شما به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی با یک ویزای مرتبط تحصیلی واجد شرایط کار تا 20 ساعت در هفته در طول ترم هستید و در ایام تعطیل هم می‌توانید به صورت نامحدود به کار بپردازید. 

آیا می‌توانم پس از فارغ‌التحصیلی در کره‌ی جنوبی کار کنم؟

شما تنها در صورتی می‌توانید پس از فارغ‌التحصیلی در کره مشغول کار شوید که درخواست یک ویزای اساتید کنید، یا یک مدرک کارشناسی در رشته‌های علوم طبیعی یا مهندسی مهندسی داشته باشید یا صاحب یک مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌های علوم انسانی از یک دانشگاه کره‌ای باشید. اگر در هیچ کدام از این دسته‌ها قرار ندارید، پیدا کردن شغل برای‌تان کم سخت می‌شود و ما توصیه می‌کنیم که برای بررسی آینده‌ی شغلی‌تان با اداره‌ی امور بین‌الملل دانشگاه خود صحبت کنید. 

نکات راهنما:

•    از تمام فرصت‌های موجود برای کارآموزی در دوران تحصیل خود در کره‌ی جنوبی بهره بگیرید. 

•    سطح زبان خود را با ثبت‌نام در یک دوره‌ی آموزش زبان کره‌ای ارتقاء دهید. 
•    در مورد موقعیت‌های احتمالی تحقیق کنید. بسیاری از موقعیت‌های شغلی بر مبنای ارتباطات شخصی شکل می‌گیرند، بنابراین هر چه سریع‌تر شکل دادن به ارتباطات را شروع کنید. 
•    اگر گواهینامه‌های شغلی از کشورهای دیگری دارید، پیش از سفر به کره‌ی جنوبی از اعتبار داشتنِ آن در کره اطمینان حاصل کنید. 

وب‌سایت‌های مفید برای جستجوی شغل در کره‌ی جنوبی

HigherEd jobs: برای جستجوی موقعیت‌های شغل در زمینه‌های تدریس در دوره‌های PhD، پست دکتری و پژوهش‌ در دانشگاه‌های کره‌ی جنوبی 
Korean national job centre: که از سوی دولت کره‌ی جنوبی مورد پشتیبانی قرار دارد.
Work net: سامانه‌ی کاریابی

اگر علاقه‌مند تحصیل در کره‌ی جنوبی هستید، با جستجو در پایگاه داده‌های آرمان من دوره‌ی تحصیلی مناسب خود را بیابید.

برای اطلاع از شرایط دریافت پذیرش دانشگاه، اخذ ویزای تحصیلی و شرایط ویزای کار پس از تحصیل در کره‌ی جنوبی با شماره‌گیری 02141276 از مشاوره‌ی رایگان آرمان من بهره‌مند شوید.


مشاوره رایگان