کره ی جنوبی: از سری مقالات اسکان دانشجویی

اسکان دانشجویی در کره ی جنوبی

هنوز در مورد جایی که در طول دوران تحصیل در خارج از کشور در آن ساکن خواهید شد تصمیم نگرفته‌اید؟ در این مطلب به نکاتی در مورد اسکان دانشجویان بین‌المللی در کره‌ی جنوبی پرداخته‌ایم.


گردآورنده: علی رضا رضایی کلات
260
ذخیره سازی
1399/06/04

اسکان دانشجویی در کره ‌ی جنوبی

تصمیم به ادامه‌ی تحصیلی در هر جایی که بگیرید، تهیه‌ی جایی برای سکونت می‌تواند کار دشواری باشد، اما دانشگاه‌تان حتماً منابعی برای کمک به دانشجویان بین‌المللی خواهد داشت. خجالت نکشید، با دانشگاه خود تماس بگیرید تا از منابعی که در اختیار دارند مطلع شوید. 
انواع امکانات اقامتی برای دانشجویان خارجی در کره‌ی جنوبی از این قرار هستند:

خوابگاه‌ها

تعداد کمی از دانشجویان خارج از محوطه‌ی دانشگاه و با خانواده‌ی خود زندگی می‌کنند، اما خوابگاه‌های دانشجویی کره‌ی جنوبی بسیار محبوب هستند. بسیاری از این خوابگاه‌ها هم در اتاق در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند و هم غذا، به این ترتیب دانشجویان نیازی به آشپزی نخواهند داشت. معمولاً دانشجویان در خوابگاه‌ها همراه با یک تا سه نفر دیگر زندگی می‌کنند و اتاق‌ها هم مبلمان‌شده هستند. سرویس‌های بهداشتی، با توجه به آنچه که دانشگاه برای ارائه دارد، به صورت مشترک مورد استفاده‌ی یک طبقه قرار می‌گیرند یا متصل به اتاق هستند.
این خوابگاه‌ها معمولاً در نزدیکی محوطه‌ی دانشگاه قرار دارند و حضور در کلاس‌ها را برای دانشجویان سریع‌تر و ساده‌تر می‌کنند. البته خوابگاه‌ها معمولاً از قوانینی تبعیت می‌کنند که باید آنها را محترم بشمارید، بنابراین پیش از تصمیم‌گیری نهایی برای زندگی در خوابگاه سعی کنید آگاهی کاملی نسبت به سیاست‌های دانشگاه کسب کنید. 
هزینه‌ی زندگی در این خوابگاه‌ها با توجه به تعداد وعده‌های غذایی، موقعیت خوابگاه و دانشگاه با هم فرق دارند، اما هزینه‌ی هر ترم چیزی حدود 200 تا 600 پوند خواهد بود. 

زندگی در Goshiwon

این اتاق‌ها بسیار ارزان هستند، اما خیلی کوچک‌اند. می‌توانید به صورت خصوصی یا از طریق دانشگاه (در صورتی که چنین خدماتی ارائه می‌کنند) یک Goshiwon اجاره کنید. معمولاً این اتاق‌ها مبلمان‌شده هستند، اما امکانات و تسهیلات زندگی در این اتاق‌ها با هم فرق دارند. احتمالاً باید سرویس بهداشتی خود را به صورت مشترک با همسایگان استفاده کنید و قوانینی در مورد ساعات ورود و خروج و خاموشی و دعوت دوستان به اتاق‌تان وجود دارند که باید از آنها تبعیت کنید. 
اجاره‌ی این اتاق‌ها هم مثل خوابگاه‌های دانشجویی با توجه به شهری که در آن مشغول تحصیل هستید با هم فرق دارند. هزینه‌های اسکان در سئول بالاتر از شهرهای کوچک است، اما این اتاق‌ها (goshiwon) معمولاً زیاد گران نیستند. اجاره‌ی این اتاق‌ها را می‌توان چیزی حدود ماهانه 115 پوند در نظر گرفت. 

زندگی در Hasukjib 

این اتاق‌های کوچک که در کره‌ی جنوبی شکلی قدیمی‌تر از اسکان به شمار می‌آیند، معمولاً توسط دانشجویان مورد استفاده قرار می‌گیرند. تمام این خانه‌ها معمولاً توسط یک خانم متأهل بزرگسال اداره می‌شوند که به صورت روزانه صبحانه و شام را آماده می‌کند. این گزینه برای دانشجویانی که نمی‌خواهند آشپزی کنند یا در هراس از دلتنگی برای خانه هستند، می‌تواند گزینه‌ی مطلوبی باشد. 
زندگی در hasukjip مثل زندگی با اهالی بومی کشور است، چون در این وضعیت شما در خانه‌ی یک کره‌ای زندگی می‌کنید و همین می‌تواند فرصتی برای کسب بینش نسبت به فرهنگ کشور برای‌تان فراهم کند. Hasukjipها تقریباً همیشه مستقل از دانشگاه اداره می‌شوند، اما انتخاب‌های زیادی در نزدیکی محوطه‌ی دانشگاه در اختیار دانشجو قرار می‌دهند. 
قیمت‌های این نوع از سکونت بیشتر از goshiwon است، و ماهانه باید چیزی حدود 220 پوند را برای این گزینه‌ی اسکان در نظر داشت. 

استودیوهای آپارتمانی، خانه‌ها و آپارتمان‌ها

همیشه این گزینه در اختیارتان است که یک خانه یا آپارتمان در نزدیکی دانشگاه خود اجاره کنید، اما اینها گران‌ترین گزینه‌های موجود هستند. استودیوهای آپارتمانی برای دانشجویانی که به آزادی و حریم خصوصی بیشتری نیاز دارند بهترین گزینه‌اند. 
میانگین اجاره‌ی این گزینه‌های اقامتی ماهانه 780 پوند است، اما قیمت‌ها با توجه به نوع ملک و موقعیت شهری با هم فرق دارند. سئول کلان‌شهری بزرگ است و شما باید دنبال گزینه‌ای ارزان‌تر بگردید. 

سایر هزینه‌ها

وقتی مشغول برنامه‌ریزیِ بودجه‌ی خود برای تحصیل در خارج از کشور هستید، حتماً هزینه‌های افزوده را هم در نظر بگیرید. زندگی در آپارتمان مستقل خودتان هزینه‌های افزوده‌ی دیگری مثل هزینه‌ی وای‌فای، آب، برق و غذا را هم بر شما تحمیل خواهد کرد. حمل و نقل و ایاب و ذهاب هم یکی دیگر از هزینه‌های افزوده خواهد بود، مخصوصاً اگر در شهری بزرگ زندگی می‌کنید.

 

اگر علاقه‌مند تحصیل در کره‌ی جنوبی هستید، با جستجو در پایگاه داده‌های آرمان من دوره‌ی تحصیلی مناسب خود را بیابید.

برای اطلاع از شرایط دریافت پذیرش دانشگاه، اخذ ویزای تحصیلی و شرایط ویزای کار پس از تحصیل در کره‌ی جنوبی با شماره‌گیری 02141276 از مشاوره‌ی رایگان آرمان من بهره‌مند شوید.


مشاوره رایگان