سوئد: از سری مقالات انتخاب کشور برای تحصیل - آنچه باید بدانید

مزایای تحصیل در سوئد

تحصیل در سوئد چه مزایایی دارد؟ راهنمای ما درباره سوئد به عنوان یک مقصد تحصیلی را بخوانید تا با جنبه‌های متفاوت آن از جمله جایگاه بالای این کشور در آموزش جهانی و سطح فرهنگ عامه در آنجا آشنا شوید.


گردآورنده: مهدی گلستانی
156
ذخیره سازی
1399/08/02

مزایای تحصیل در سوئد

شاید سوئد کشوری سرد و تنها به نظر برسد و فقط به خاطر مبلمان‌های قابل‌مونتاژ و موسیقی پاپ دهه‌ی هفتادش معروف باشد؛ اما این کشور در واقع یکی از نخستین مقاصد تحصیلی در جهان، پیشرو در نوآوری‌های حوزه‌ی فناوری و یکی از جذاب‌ترین جاهای دنیا در مورد سرگرمی‌های عامه‌پسند است. در این مطلب سعی می‌کنیم پاسخ این سؤال را روشن کنیم: چرا در سوئد ادامه‌ی تحصیل بدهیم؟

کیفیت تحصیلی عالی و برگزیده

آیا می‌دانستید که بر اساس رده‌بندی Universitas 21 نظام آموزش عالی سوئد در رده‌بندی‌های سال 2017 در جایگاه پنجم جهانی قرار گرفته‌ است؟ این موضوع با در نظر گرفتن مساحت کشور و حجم اقتصاد آن به شکل خاصی جالب توجه است. این مطلب که پایگاه جایزه‌ی نوبل، محترم‌ترین جایزه‌ی آکادمیک جهان، در سوئد قرار دارد، بی‌دلیل نیست. سوئدی‌ها همواره به منطق احترام می‌گذارند و بر آن تأکید می‌کنند و همیشه هم چیزی برای ارائه دارند. بنابراین دانشجویانی که در نظام آموزش عالی سوئد مشغول تحصیلات دانشگاهی خود می‌شوند، به اعضای سازنده‌ی نیروی کار تبدیل خواهند شد که همواره با ایده‌هایی که به خوبی در موردشان فکر شده، محصولات جدید کاربردی تولید می‌کنند.

در قلب تولید قرار بگیرید.

در چند سال گذشته سوئد به عنوان کشوری پیشتاز در تولید نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های مشهور جهانی برای خود اسم و رسمی به هم زده است. البته این نرم‌افزارها چنان با زندگی روزمره‌ و اوقات فراغت انسان‌ها ادغام شده‌اند که افراد کمی از ریشه‌ی اولیه و محل پیدایش آنها مطلع‌اند. نرم‌افزارهای متداولی مثل Spotify و Skype و بازی‌هایی مثل Candy Crush و Minecraft در سوئد شکل گرفته‌اند (و دفتر مرکزی بسیاری از آنها هنوز هم در سوئد است). این شرکت‌ها در سال‌های اخیر، به ویژه در جریان بحران جهانی اقتصاد، سهم زیادی در فعالیت‌های اقتصادی سوئد داشته‌اند (ظاهراً همه دوست دارند در مسیرشان تا محل کار بازی کنند یا به صورت آنلاین موسیقی گوش کنند). اگر در پی ورود به دنیای جذاب علوم کامپیوتر، فناوری و نرم‌افزار هستید، سوئد باید در صدر فهرست مقاصد تحصیلی‌تان قرار بگیرد. کسی نمی‌داند که شما ممکن است چه چیزی خلق کنید. 

حضور در میان روح غالب زمانه

سوئد در سال‌های گذشته نوعی رنسانس فرهنگی را تجربه کرده است. تا پیش از این سوئد گروه موسیقی ABBA را به جهان معرفی کرده بود، و اکنون در سال‌های اخیر به پشت صحنه‌ی برنامه‌های بزرگ تلویزیونی و فیلم تبدیل شده است، نمونه‌هایی مثل سریال‌های کشتن، پل و فیلم سینمایی دختری با تتوی اژدها. این سریال‌ها و فیلم‌های جنایی راوی شادترین داستان‌های ممکن نیستند، اما این کشور را در معرض تماشای مخاطبان جهانی قرار داده‌اند و ممکن است تصورشان را در مورد سوئد تغییر دهند و هنگام انتخاب مقصد تحصیلی سوئد هم به یاد آنها بیاید. 

تحصیلات رایگان برای شهروندان کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا

سوئد بر خلاف شهرتش به عنوان یک مقصد تحصیلی گران، تحصیلات رایگان در اختیار دانشجویان عضو کشورهای اتحادیه‌ی اروپا قرار می‌دهد. برای مثال در انگلیس شهریه‌ها برای دانشجویان بومی افزایش یافته‌اند، که منجر به جستجوی مقاصد تحصیلی دیگری در بین دانشجویان انگلیسی، مثل تحصیل در سوئد شده است. در حالی که ممکن است هزینه‌ی یک قهوه یا نوشیدنی مایه‌ی تعجب‌تان شود، با برنامه‌ریزی مالی کارآمد، می‌توانید در حال تحصیل در سوئد حتی پولی هم ذخیره کنید. 

برابری برای همه

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دانشجویان هنگام مهاجرت به کشوری دیگر برای ادامه‌ی تحصیل تفاوت‌های فرهنگی است که ممکن است از آن اطلاعی نداشته باشند. برای دانشجویانی که احتمالاً هرگز کشور و خانه‌ی خودشان را ترک نکرده‌اند، زندگی در کشوری جدید و دور از خانواده‌ می‌تواند موجب نگرانی‌شان شود. اما اگر در حال برنامه‌ریزی برای ادامه‌ی تحصیل در سوئد هستید، لازم نیست نگران باشید، چون برابری و مدارا در قلب ارزش‌های جاری این کشور قرار دارد. بنابراین صرف نظر از جنسیت، نژاد، گرایش‌های عاطفی یا هر مورد دیگری، می‌توانید با اطمینان خاطر از اینکه مورد پذیرش قرار خواهید گرفت و در امنیت کامل به سر خواهید برد، این کشور را به عنوان مقصد ادامه‌ی تحصیل خود در خارج از کشور انتخاب کنید.

اگر به تحصیل در سوئد علاقه دارید، فرصت را از دست ندهید و از همین حالا با جستجو در پایگاه داده آرمان‌من دوره‌های کنونی سوئد را ببینید. در هر مرحله از فرآیند اخذ پذیرش می‌توانید با شماره‌‌گیری ۴۱۲۷۶-۰۲۱ از مشاوره رایگان آرمان‌من بهره‌مند شوید.


آنچه باید بدانید

سوءتفاهم های فرهنگی رایج در مورد سوئد

سوءتفاهم های فرهنگی رایج در مورد سوئد

در این مقاله به چند مورد از باورهای رایج اما نادرست درباره فرهنگ مردم سوئد می‌پردازیم.
مشاوره رایگان