سوئد: از سری مقالات انتخاب کشور برای تحصیل

استکهلم، پایتخت سوئد

استکهلم برای همه پیشنهادی دارد. با خواندن دکتری حقوق می گیرید، بعد از تحصیلتان اقامت و بعد از یک سال پاسپورت و این فقط بخشی از کل ماجراست.


گردآورنده: narmin kanani
4369
ذخیره سازی
1399/08/04

قبل از معرفی استکهلم به سوئد بپردازیم. سوئد همان جایی است که به دانشجویان دکتری حقوق ماهانه می‌دهد! این یکی از جذابیت‌های سوئد برای دانشجویان بین الملل است. در سوئد اگر دانشجوی دکتری باشید مانند یک کارمند حقوق می‌گیرید. اگر دانشجوی مقاطع پایین‌تر باشید می‌توانید در حین تحصیل کار کنید. دانشگاه های سوئد از به‌نام‌ترین‌ها هستند که رتبه‌های علمی بالایی دارند. این دانشگاه ها امکانات علمی و رفاهی زیادی برای دانشجویان فراهم می کنند. از طرفی سوئد یک کشور صنعتی است که در زمینه های مختلفی تولیدکننده و صادرکننده است. این به معنی فرصت های شغلی بیشمار برای تحصیلکردگان است. همین دلایل باعث شده تحصیل در سوئد یک گزینه هوشمندانه باشد.

استکهلم کجاست؟

سوئد سومین کشور بزرگ در حوزه‌ی اتحادیه‌ی اروپاست. پایتخت سوئد کجاست؟ پایتخت آن استکهلم است که بزرگترین شهر سوئد است. استکهلم کلان‌شهری است که فرصت‌های بی‌شماری را به دانشجویان بین‌المللی عرضه می‌کند. چون این شهر به عنوان مرکزی برای تحصیلات عالی، سیاست، فرهنگ و رسانه، فرصت‌های منحصربه‌فردی برای کسانی که به دنبال پیشرفت هستند فراهم می‌کند. شهر استکهلم پرجمعیت‌ترین شهر در تمام کشورهای اسکاندیناوی است. استکهلم در جنوبِ مرکزی سواحل شرقی کشور واقع شده و بخش اعظمی از منطقه به فضاهای شهری، آبراهه‌ها، پارک‌ها و فضاهای سبز تقسیم شده است. دمای هوا در استکهلم از 2- تا 5- درجه‌‌ی سانتیگراد از نوامبر تا آوریل و حدود 10 تا 20 درجه‌ی سانتیگراد بین ماه‌های می و اکتبر در نوسان است. برای دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان مای آرمان می توانید با شماره 02191004190 تماس بگیرید. کارشناسان مای آرمان همگی تحصیلکردگان بین المللی هستند که مسیر اپلای را تا انتها طی کرده اند. مای آرمان به عنوان موسسه مهاجرت تحصیلی با پیشنهادات مخصوص شما آماده خدمت‌رسانیست.

فرهنگ استکهلمی‌ها

استکهلم به عنوان پایتخت سوید علاوه بر دانشگاه ها و صنایع بینظیر، فرهنگ غنی و جاذبه های توریستی زیادی دارد. در این شهر شعرا و نویسندگان معروفی برای علاقه‌مندان به ادبیات حضور دارند و برای علاقه‌مندان به هنرهای بصری هم آثار معماری، گالری‌های هنر و موزه ها در دسترس هستند. علاقه‌مندان ماجراجوتر نیز می‌توانند از سالن‌های تئاتر و پارک‌های سرگرمی استفاده کنند. رویدادهای سالانه‌ای مثل فستیوال جاز استکهلم و ماراتون استکهلم نیز وجود دارند که دریچه‌ای رو به تاریخ و شخصیت شهر به روی دانشجویان بین‌المللی می‌گشایند.

سیستم گسترده‌ی حمل و نقل درون‌شهری که اتفاقا با ارائه کارت دانشجویی از تخفیف آن نیز بهره مند می شوید دسترسی شما را به همه جای استکهلم راحت می کند. همچنین چهار فرودگاه و قطارهای بین‌شهری هم وجود دارند که در سراسر سوئد در حال جابجایی هستند. غذاهایی که در استکهلم یافت می‌شوند نیز تحت تأثیر فرهنگ‌هایی از گوشه و کنار جهان بوده‌اند و طعم‌های بومی مناطق مختلف را در کنار مزه‌های محلی ارائه می‌کنند. 

دانشگاه های استکهلم

معمولا پایتخت هر کشور طرفداران بیشتری نسبت به باقی شهرها دارد. استکهلم نیز به عنوان پایتخت سوئد همینطور است. دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی زیادی در استکهلم قرار دارند. قدمت این دانشگاه‌ها به قرن 18 میلادی بر می گردد. دو دانشگاه بسیار معروف سوئدی واقع در استکهلم، دانشگاه استکهلم و انستیتوی صنعتی سلطنتی KTH هستند. این دانشگاه‌ها جز رتبه دارترین‌ها در رنکینگ‌های جهانی می‌باشند. افراد موفق زیادی در جهان جز تحصیلکردگان این دانشگاه‌ها بوده اند. از جمله نخست وزیران سوئد، برندگان جوایز بین المللی، صاحبان کارخانه‌های تولیدی، صنعتی و تکنولوژی.

از صنایع معروف سوئد می توان به ولو به عنوان تولیدکننده خودروهای سنگین، اریکسون به عنوان کمپانی تولید نرم افزارهای ارتباطی و اطلاعاتی، H and M به عنوان برند پوشاک، اسپاتیفای به عنوان شرکت خدمات شبکه ای و بسیاری دیگر اشاره کرد. با توجه به صنعتی بودن این کشور ظرفیت خوبی برای افراد تحصیلکرده و صاحب مهارت وجود دارد. در واقع شما با کشوری روبرو هستید که می‌توانید به راحتی در رشته خود کار کنید، پیشرفت کنید و ارتقا بگیرید. در دانشگاه‌های سوئد رشته‌های بسیار متنوع‌تری در هر مقطع برای انتخاب وجود دارند و امکانات تحصیلی به خصوص برای رشته‌های دارای کارگاه و آزمایشگاه بسیار کامل است.

از محاسن دیگر سوئد به ویزای تحصیلی و اقامت آن بپردازیم. ویزای تحصیلی سوئد راحتترین پروسه را دارد. شما با رعایت نکاتی ساده در زمان کوتاهی می‌توانید برای خود و همراهتان ویزا بگیرید. خبر خوش اینکه همسر شما می‌تواند در سوئد تمام وقت کار کند و کلی پس‌انداز که به سرمایه آینده تبدیل می‌شود ذخیره کند. همچنین شما می‌توانید بعد از 4 سال تحصیل در سوئد اقامت بگیرید و یک سال بعد از اقامت پاسپورت! پاسپورت سوئد امکان دستیابی به چیزهایی را به شما می‌دهد که قطعا تصورش هم سخت است. این کشور همیشه جز تک رقمی ها در رفاه، شادی و امنیت است.


آنچه باید بدانید

مزایای تحصیل در سوئد

مزایای تحصیل در سوئد

تحصیل در سوئد چه مزایایی دارد؟ راهنمای ما درباره سوئد به عنوان یک مقصد تحصیلی را بخوانید تا با جنبه‌های متفاوت آن از جمله جایگاه بالای این کشور در آموزش جهانی و سطح فرهنگ عامه در آنجا آشنا شوید.
سوءتفاهم های فرهنگی رایج در مورد سوئد

سوءتفاهم های فرهنگی رایج در مورد سوئد

در این مقاله به چند مورد از باورهای رایج اما نادرست درباره فرهنگ مردم سوئد می‌پردازیم.
مشاوره رایگان