سوئد: از سری مقالات مدیریت زندگی دانشجویی - آنچه باید بدانید

اوقات خود را در شب های قطبی سوئد چگونه سپری کنیم؟

یکی از مواردی که در سوئد با آن مواجه می‌شوید، شب‌های قطبی است. برای بهتر مدیریت کردن این شب‌ها مقاله زیر را بخوانید.


گردآورنده: محمد زرقانی
919
ذخیره سازی
1399/08/04

pass-time-during-Sweden-polar-nights

وقتی شب‌های قطبی سوئد را در بر می‌گیرند چه کاری می‌توانید انجام دهید؟ علیرغم وسوسه‌های ادامه‌ی تحصیل در سوئد، زمستان‌های طولانی و تاریک این کشور گریزناپذیرند. اما هرگز وحشت نکنید: ما فهرستی از کارهایی که می‌توانند در شب‌های قطبی سوئد سرتان را گرم کنند فراهم کرده‌ایم.

فرهنگ غنی و منحصربه‌فرد سوئد علاقه‌ی دانشجویان را از سراسر جهان به خود جذب کرده است. تنها چیزی که در میان کوه‌های برف‌پوشِ سوئد و انبوه چشم‌نواز درختان کاج می‌توان دوست داشت سرماست. 

سوئد به خاطر زمستان‌های طولانی‌، تاریک و منجمد، که در نقاطی شمالی مثل کیرونا در ماه ژانویه تاریکی 24ساعته حکومت می‌کند، معروف است. اما نگذارید آب و هوا شما را بترساند: علیرغم خیابان‌های دلگیر و خالی و پارک‌هایی کاملاً پوشیده از برف، زندگی در سود، حتی وقتی هوا سرد است، جریان دارد. 

ورزش‌های فضاهای سرپوشیده

سوئدی‌ها لازم نیست وقتی که هوا تاریک می‌شود اسکیت‌های خود را کنار بگذارند و بازی را تعطیل کنند. بازی‌های ورزشی بخش بزرگی از فرهنگ سوئد را تشکیل می‌دهند و تعدادی مرکز سرپوشیده‌ی بازی‌ در سوئد وجود دارند که معمولاً تا دیروقت باز هستند. هاکی روی یخ بازی ملی سوئد است و پیوستن به یک تیم از طریق دانشگاه یا یک باشگاه راه خیلی خوبی برای پیدا کردن دوستان جدید است. اکثر دانشگاه‌ها تعدادی باشگاه ورزشی، انجمن و سالن ورزشی سرپوشیده دارند که فعالیت‌هایی را ترتیب می‌دهند که می‌توانید در آنها شرکت کنید. اگر دوست دارید به ماجراجویی بپردازید، چرا «باندی سوئدی» بازی نمی‌کنید؟ بازی باندی روی یخ انجام می‌شود و چیزی بین فوتبال و هاکی است که به شکلی باورنکردنی سرعتی است. 

آشپزی

اگر با عناوین مختلف ضیافت‌های شام در سوئد مواجه شده باشید، به عهده گرفتنِ نقش میزبان به نظرتان ترسناک خواهد آمد. اما چه راهی بهتر از در آغوش کشیدن یک فرهنگ برای شناخت آن وجود دارد؟ فهرست کامل رسوم و مناسبت‌های ضیافت‌های شام سوئد بسیار بلندبالا است، بنابراین به اندازه‌ی کافی در این مورد تحقیق کنید. هر کاری می‌خواهید بکنید اما یادتان باشد که زوج‌ها را کنار هم ننشانید و فراموش نکنید که تا وقتی خودتان سر میز ننشینید، هیچ کس این کار را نخواهد کرد. مهمانان‌تان پیش از وعده‌ی اصلی غذایی منتظر نان و آب خواهند بود، و تا وقتی شما به سلامتی کسی ننوشید، کسی به نوشیدنی خود لب نخواهد زد. اگر می‌خواهید ماجرایی تعریف کنید و غذای‌تان را هنوز تمام نکرده‌اید، کارد و چنگال‌تان را طوری در بشقاب بگذارید که شبیه عقربه‌ها روی ساعت 3:40 قرار بگیرند. وقتی غذای‌تان تمام شد، کارد و چنگال را در وضعیت ساعت 4:25 دقیقه قرار دهید. 

غذای زیرزمینی

سوئد به خاطر خوراک‌های منحصربه‌فردِ با طعم‌های تازه، ساده و ترکیبات محلی معروف است. با افزایش چشمگیر تعداد رستوران‌ها، بارها و کافه‌ها در سال‌های اخیر، غذا خوردن در بیرون از خانه در شهرهایی مثل اومئو تبدیل به یک امر متداول شده است. بسیاری از این مکان‌ها در طول هفته «وعده‌های مخصوص پس از کار» ارائه می‌دهند، و این فرصت را در اختیارتان قرار می‌دهند که بدون توجه به میزان بارش برف مزه‌های سوئدی را بچشید. اگر نزدیک سولا هستید، چرا غذا خوردن به صورت زیرزمینی در معدن‌های نقره‌‌ی سالا سالیورگروا (Sala Salivergruva Mines) را امتحان نمی‌کنید؟ یک هاستل هم در این منطقه قرار دارد و اگر نمی‌خواهید بلافاصله در سرمای شب به خانه بازگردید می‌توانید شب را در آن سپری کنید. مزه‌ی کوفته‌های سنتی سوئدی، ترشی شاه‌ماهی و ساندویچ باز معروف سوئدی را هم بچشید.

 چشمه‌های آبگرم

تن‌تان را در یکی از چشمه‌های آب‌ معدنی سرپوشیده‌ی سوئد که به سرعت در حال تبدیل شدن به فعالیتی آرامبخش است گرم کنید. سنت چشمه‌ی آب معدنی در سوئد قدمتی 300 ساله دارد و بر مبنای «زندگی ساده» و تماس با جهان طبیعی به عنوان یک ارزش بنا شده است. با افزایش چنین مکان‌هایی در شهرها و مناطق روستایی، چشمه‌های آب معدنی سوئدی چیزهای بسیاری، از ماساژ معروف سوئدی گرفته تا چند روز استراحت دور از شهر را به مهمانان خود ارائه می‌دهند. «درمان با آب‌های معدنی» بر اساس «چهار عنصر حیاتی» حرکت، استراحت، تغذیه و لمس صورت می‌گیرد و هدفش ایجاد حس «پیوستگی و یگانگی» با طبیعت است. 

موزه‌های شبانه

احساس زنده‌ی فرهنگ سوئد در ماه‌های زمستان به خواب نمی‌رود. تنها در استکهلم بیش از 70 موزه و تعداد زیادی گالری وجود دارد که برخی از آنها به صورت شبانه‌روزی آماده‌ی ارائه‌ی خدمات هستند. نمایشگاه‌ها حوزه‌های بسیاری را از روابط سوئدی گرفته تا ارواح‌ و از الکل گرفته تا جایزه‌ی نوبل و بنیانگذار آن پوشش می‌دهند و گالری‌های هنری و فضاهای نمایشگاهی طیف گسترده‌ای از آثار هنری کلاسیک و معاصر را به نمایش می‌گذارند.

نورهای شمالی

نورهای شمالی که فقط در چند نقطه از کره‌ی زمین قابل مشاهده هستند، پدیده‌های طبیعی‌اند که در سوئد تنها در فصل زمستان دیده می‌شوند. گالیوار و کیرونا بهترین نقاط برای تماشای نورهای شمالی هستند که هر دو درون مدار شمالگان قرار گرفته‌اند و احتمالاً با محوطه‌ی دانشگاه‌تان فقط به اندازه‌ی یک سفر کوتاه فاصله دارند. البته باید خودتان را مهیای سفر کنید، اما تماشای آن قوس‌های رنگین نوری تجربه‌ای است که هرگز فراموش نخواهید کرد. نورهای شمالی از چند دقیقه تا چند ساعت در آسمان دیده می‌شوند، بنابراین فراموش نکنید که نوشیدنی گرم همراه خود بردارید. 

حالا که با این جاذبه‌ی زیبای سوئد آشنا شدید، رشته مورد علاقه خود را از میان رشته‌های تحصیلی سوئد بیابید و با مشاورین ما در آرمان من تماس بگیرید


آنچه باید بدانید

راه اندازی تلفن و اینترنت در سوئد

راه اندازی تلفن و اینترنت در سوئد

برای شروع زندگی در یک کشور دیگر نیاز به ارتباطات دارید و ارتباط بدون تلفن و اینترنت امکان پذیر نیست. این مقاله شما را راهنمایی می‌کند که چگونه موبایل و تلفن را در سوئد به محض رسیدن راه اندازی کنید.
مشاوره رایگان