سوئیس: از سری مقالات راهنمای جامع گرفتن پذیرش از دانشگاه

راهنمای اخذ پذیرش از دانشگاه های سوئیس

فرایند اخذ پذیرش از دانشگاه‌های خارجی می‌تواند خسته‌کننده باشد، بنابراین نگاهی به راهنمای ما بیندازید تا مطمئن شوید که هنگام اخذ پذیرش از دانشگاه‌های سوئیس تمام کارهای لازم را به انجام رسانده‌اید.


گردآورنده: جابر جعفریان
366
ذخیره سازی
1399/05/29

ویزای سوییس

اگر بگوییم که در سوئیس فقط چند دانشگاه صاحب‌نام و معتبر است حق مطلب را ادا نکرده‌ایم. مؤسسه‌ی ETH Zurich (مؤسسه‌ی فناوری فدرال سوئیس در زوریخ) و مؤسسه‌ی فدرال پلی‌تکنیک لوزان همواره جایگاه بالایی در رده‌‌بندی 25 دانشگاه برتر جهان داشته‌اند و بسیاری از دانشگاه‌های دیگر سوئیس هم به خاطر دوره‌‌های تخصصی‌شان از رتبه‌های بالایی در رده‌بندی‌ها برخوردارند. آموزش‌های طراز اول جهانی دانشگاه‌های سوئیس تنها علت محبوبیت این کشور به عنوان مقصدی برای ادامه‌ی تحصیل نیست. کیفیت بسیار بالای زندگی، فرهنگ غنی و وجود برخی از زیباترین مناطق روستایی در اروپا از دلایل دیگر این محبوبیت است. علتی وجود ندارد که نخواهید در سوئیس ادامه‌ی تحصیل بدهید، چون در سوئیس کارهای زیادی می‌توانید انجام دهید. در این مطلب نکات راهنمایی برای تمام موارد مورد نیاز فرایند اخذ پذیرش از دانشگاه‌های سوئیس فراهم آورده‌ایم تا شانس پذیرش‌تان را افزایش دهیم. 
فراموش نکنید که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاریخ پایان مهلت ثبت‌نام و فرایندهای خاص دوره‌ی انتخابی‌تان از وب‌سایت دانشگاه بازدید کنید.


سؤالاتی که باید پیش از درخواست پذیرش از دانشگاه بپرسید

•    آیا باید زبان دیگری بیاموزم؟ مطرح کردن این سؤال با دانشگاه‌های سوئیس به شکلی خاص اهمیت زیادی دارد، چون سوئیس چهار زبان رسمی دارد، اما بیشتر دوره‌های آموزشی به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. 
•    چه مدارکی را باید همراه با درخواست پذیرش ارائه کنم؟
•    تاریخ‌های پایان مهلت ثبت‌نام چه تاریخ‌هایی هستند؟
•    نمرات مورد نیاز برای درخواست پذیرش در دوره‌ی تحصیلی مورد نظر من چیستند؟ 

کی باید برای درخواست پذیرش از دانشگاه‌های سوئیس اقدام کنید؟

در نظام آموزش عالی سوئیس به صورت معمول دو ترم برای هر سال آموزشی تعریف شده، ترم تابستان و ترم زمستان. شما باید چند ماه پیش از شروع ترم‌ها درخواست خود را به ثبت برسانید و شروعِ هر چه سریع‌ترِ این فرایند شانس‌تان را در دیده‌شدنِ درخواست و احتمال موافقت با درخواست پذیرش‌تان افزایش دهد. 

تاریخ‌های مهلت ثبت‌نام برای ترم زمستان در دانشگاه‌های سوئیس کدام هستند؟

کلا‌س‌های ترم زمستان در سوئیس معمولاً از سپتامبر تا دسامبر برگزار می‌شوند و ایام امتحانات از اواخر ژانویه تا اواسط فوریه است. پایان مهلت ثبت‌نام برای درخواست پذیرش توسط دانشجویان بین‌المللی معمولاً در ماه می است، اما اگر برای ادامه‌ی تحصیل در سوئیس به ویزا نیاز داشته باشید این تاریخ می‌تواند فوریه باشد. باید به منظور کسب اطمینان در مورد مهلت‌های ثبت‌نام هر دوره با دانشگاه تماس حاصل کنید.

تاریخ‌های مهلت ثبت‌نام برای ترم تابستان در دانشگاه‌های سوئیس کدام هستند؟

کلا‌س‌های ترم تابستان معمولاً از فوریه تا ژوئن برگزار می‌شوند و ایام امتحانات جولای است. مهلت ثبت‌نام برای این ترم معمولاً نوامبر است، اما اگر برای ادامه‌ی تحصیل در سوئیس به ویزا نیاز داشته باشید این تاریخ می‌تواند جولای یا آگوست باشد. تکرار می‌کنیم که باید به منظور کسب اطمینان در مورد این تاریخ‌ها با دانشگاه مورد نظر خود تماس حاصل کنید.

برای درخواست پذیرش به چه مدارکی نیاز خواهید داشت؟

•    یک نسخه‌ی پرینت‌شده و امضاءشده از فرم درخواست پذیرش
•    پاسپورت
•    دو فتوکپی از پاسپورت
•    فتوکپی‌های رسمی و تأیید‌شده‌ی مدارک آموزشی قبلی‌تان، از جمله مدارک سطح A (یا معادل‌های آنها) و مدارک دانشگاهی دوره‌هایی که سپری کرده‌اید
•    یک رزومه‌ همراه با فهرست کامل مدارس و دانشگاه‌هایی که از دوره‌ی راهنمایی در آنها مشغول تحصیل بوده‌اید. در این رزومه نباید فاصله‌ای بین دوره‌های تحصیلی وجود داشته باشد، بنابراین اگر بین این دوره‌ها مدتی به کار دیگری مشغول بوده‌اید باید این کارها را شرح بدهید. 
•    مدارک مهارت‌های زبانی. اگر دوره‌های انتخابی شما احتیاج به ارائه‌ی مدارک مهارت‌های زبانی داشته باشند، باید چنین مدارکی را در زبان مورد نیاز همراهِ بقیه‌ی مدارک خود کنید. 

نکات راهنمایی برای درخواست پذیرش

•    تا حد امکان هر چه زودتر برای ثبت درخواست خود اقدام کنید. این کار را برای آخرین دقایق نگذارید تا شانس خود را برای ارائه‌ی درخواستی خوب و کامل افزایش دهید.
•    از هر تعداد دانشگاه در هر تعداد شهر که می‌توانید درخواست پذیرش کنید تا شانس پذیرش درخواست‌تان افزایش یابد. 
•    اگر از کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا نیستید، برای دریافت ویزای دانشجویی خود هر چه سریع‌تر اقدام کنید. 
•    تسلیم نشوید. اگر درخواست‌تان از سوی یک مؤسسه رد شد، تلاش خود را متوقف نکنید و برای اخذ پذیرش در ترم بعد درخواست بدهید.

 

اگر علاقه‌مند تحصیل در کره‌ی جنوبی هستید، با جستجو در پایگاه داده‌های آرمان من دوره‌ی تحصیلی مناسب خود را بیابید.

برای اطلاع از شرایط دریافت پذیرش دانشگاه، اخذ ویزای تحصیلی و شرایط ویزای کار پس از تحصیل در کره‌ی جنوبی با شماره‌گیری 02141276 از مشاوره‌ی رایگان آرمان من بهره‌مند شوید.


مشاوره رایگان