سوئیس: از سری مقالات مدیریت زندگی دانشجویی

تفریحاتی که باید در سوئیس تجربه کنید

در سوئیس کارهای هیجان‌انگیز و مفرح زیادی برای شما به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی وجود دارد. در این مطلب به معرفی پنج مورد از این کارها پرداخته‌ایم.


گردآورنده: جابر جعفریان
334
ذخیره سازی
1399/06/03

وقتی در خارج از کشور مشغول تحصیل هستید، کشف کشور میزبان به اندازه‌ی گرفتنِ مدرک‌تان اهمیت خواهد داشت. با در نظر داشتن این موضوع، در این مطلب به برخی از دوست‌داشتنی‌ترین کارهایی که می‌توانید در اوقات بیکاری خود حین تحصیل در سوئیس انجام بدهید پرداخته‌ایم. 

CERN (مرکز تحقیقات هسته‌ای اروپا) 

این مرکز نه تنها از زمان تأسیس خود در زمینه‌ی کشفیات علمی کانونی پیشرو بوده است، بلکه زادگاه شبکه‌ی جهانی اطلاعات در پیِ خلق آن توسط دانشمند انگلیسی تیم برنرز لی (Tim Berners-Lee) در سال 1989 بوده است. و این بدان معناست که بازدید از این مرکز بسیار هیجان‌ خواهد بود. 
می‌توانید بزرگ‌ترین آزمایشگاه‌های فیزیک را که در مرز سوئیس و فرانسه واقع شده‌اند، در یک تور همراه با راهنما به صورت رایگان کشف کنید. مشغول تحصیل در رشته‌ای دانش-محور باشید یا نه، چیزهایی زیادی وجود ندارند که هیجان‌انگیزتر از تلاش برای درک این مطلب که ما چگونه و چرا خلق شده‌ایم، باشند.
CERN که  از سال 1954 مشغول فعالیت بوده است، همواره در تلاش بوده که چگونگی پیدایش جهان را درک کند و شرح بدهد. دانشمندان این مرکز با استفاده از قدرتمند‌ترین شتاب‌دهنده‌ی جهان پروتون‌ها را با سرعت نور به حرکت در می‌آورند تا از برخورد آنها نخستین لحاظات پیدایش کائنات را بازسازی کنند. فیزیکدانانی از سراسر جهان از طریق یک شبکه‌ی کامپیوتری جهانی این اطلاعات را تحلیل می‌کنند. 
همچنین هر سال صدها دانشجو از دانشگاه‌های محلی برای آموزشی منحصربه‌فرد در زمینه‌ی پژوهش و مهندسی به این مرکز دعوت می‌شوند. 
احتمالاً بدون تلاش‌های آنها، از جمله تیم برنرز لی نمی‌توانستید همین مطلب پیش روی‌تان را هم مطالعه کنید، به این ترتیب بد نیست برای تشکر سری به تیم و تیم او بزنید. 

کوه‌های آلپ

اگر مشغول تحصیل در سوئیس هستید، باید وقتی برای سفر به کوه‌های آلپ سوئیس که از شهرتی جهانی برخوردارند کنار بگذارید. 
آلپ به عنوان یکی از تماشایی‌ترین رشته‌ کوه‌های جهان پیشنهادهای زیادی برای هر مسافری دارد، و سفر به آلپ راه بسیار خوبی برای کشف زیبایی‌های مناطق حومه‌ای و روستایی سوئیس است. 
یک هفته مطالعه به شیوه‌ی دانشجویان حقیقی را با رفتن به ایستگاه اسکی Zermatt تجربه کنید. از این مکان می‌توانید چشم‌اندازهای زیبای کوه ماترهورن را هم ببینید، کوهی که روی بسته‌های شکلات توبلرون هم نقش بسته است. 
اگر می‌خواهید در حال تحصیل در سوئیس به اسکی هم بپردازید، شاید بد نباشد که در باشگاه اسکی دانشگاه‌تان عضو شوید. این هم یک روش عالی دیگر برای آشنا شدن با آدم‌های تازه است. 
همچنین می‌توانید با قطار Bernina Express که راهش از میان کوه‌ها و منطقه‌‌ای که با چشم‌اندازهای نفس‌گیر در شما میراث جهانی به حساب می‌آید سفر کنید. با پنجره‌هایی تمام‌قد و توضیحات لحظه‌ایِ راهنمای تور بی‌شک چیزی را از دست نخواهید داد. برای تماشای مناظر زیبای سبز مناطق حومه‌ای در فصل بهار سفر کنید و در زمستان هم می‌توانید از تماشای قله‌های برف‌گیر لذت ببرید. 
تاتیانا که خود پیش از سفر به انگلیس برای ادامه‌ی تحصیل در سوئیس بزرگ شده است می‌گوید که «کوه‌های آلپ برای پیاده‌روی فوق‌العاده‌اند، که پر از گل‌های کوچک و چمنزار هستند و حتی در تابستان‌ها می‌توان در آنجا گاو هم دید. در یکی از دفعاتی که برای پیاده‌روی رفته بودم دشتی پر از گل‌های مینای چمنی بنفش دیدم. این گل‌ها به شکل غریبی زیبا هستند.» 

از گرویر دیدن کنید و پنیرهای خوشمزه‌ی آن را بچشید

اگر عاشق پنیر هستید، سوئیس جای بسیار خوبی برای ادامه‌ی تحصیل است. سوئیسی‌ها در زمینه‌ی درست کردن پنیرهای خوشمزه شهرتی جهانی دارند و اگر این موضوع برای‌تان جالب است گرویر جایی است که حتماً باید سری به آن بزنید.
گرویر که در غرب سوئیس واقع شده منطقه‌ی روستایی زیبایی است که کارخانه‌ی مشهور پنیر La Maison du Gruyere در آن واقع شده. گردش در این کارخانه تفریح بی‌نظیری برای تمام کسانی است که عاشق پنیر هستند. یک نمایشگاه در چند سالن که شما را به تماشای مراحل مختلف فرایند تولید پنیر گرویر می‌برد. حتی می‌توانید استادان ساخت پنیر را ببینید که روزانه طی 48 دور مواد را به کار می‌زنند و 400 لیتر شیر را برای هر دور پنیر 35 کیلویی استفاده می‌کنند. 
تاتیانا می‌گوید که گرویر صرف نظر از تمام علت‌های دیگر مکانی جذاب و تماشایی است. «اگر در فصل زمستان به گرویر بروید غذایی که معمولاً صرف می‌شود فوندو و پنیر راکلت (نوعی پنیر که معمولاً قبل از استفاده تف داده می‌شود تا ذوب شود) است، اما اگر در فصل تابستان به گرویر سفر کنید می‌توانید تمشک و خامه‌ی گرویر را بچشید.» 
در سوئیس با انواع پنیرها آشنا خواهید شد و می‌توانید هم‌خانه‌ایهای خود را با برگزاری یک ضیافت پنیر شگفت‌زده کنید. 

کارخانه‌ی شکلات La Maison Cailler

شکلات سوئیس هم مثل پنیر سوئیس شهرتی جهانی دارد. وقتی خوب فکر کنید می‌بینید که هرگز برای‌تان پیش نیامده که در یک فرودگاه باشید و شکلات توبلرون را ندیده باشید. 
دیگر شرکت‌های معروف شکلات‌‌سازی Lindt و Milka هم سوئیسی هستند. بنابراین خوراکی‌های زیادی برای خوردن در طول اوقات سخت و شلوغ دوران تحصیل خود خواهید داشت. 
اما اگر دوست دارید بدانید که شکلات سوئیسی چطور ساخته می‌شود، فقط کافی است از کارخانه‌ی شکلات‌سازی La Maison Cailler Chocolate  در نزدیکی گرویرز در بروک دیدن کنید. در این کارخانه در مورد تاریخچه‌ی ساخت شکلات، چگونگی ورود آن به اروپا و اصلاح روش‌های تولید آن توسط سوئیسی‌ها در قرن نوزدهم آشنا خواهید شد. این کارخانه در مورد نمونه‌هایی برای چشیدن توسط بازدیدکنندگان هم سخاوتمند است. بنابراین درنگ جایز نیست. اما بهترین شکلات‌ها را در بخش‌های انتهاییِ خط تولید می‌توانید بچشید. پس سعی کنید تا رسیدن به این قسمت از خط تولید خود را با شکلات سیر نکنید. 
سینمایی هم در سوئیس وجود دارد که فیلم‌های مرتبط با شکلات را پخش می‌کند و شما حتی می‌توانید در یکی از جلسات پختن شکلات در استودیویLa Maison Cailler Chocolate  شکلات خودتان را بپزید. 

جشنواره‌ی موسیقی جاز مونترو

احتمالاً موسیقی جاز را معمولاً با سوئیس مرتبط نمی‌دانید، اما این سبک موسیقی را در کنار خط ساحلی دریاچه‌ی ژنو تصور کنید، آن وقت خواهید توانست بفهمید که چرا جشنواره‌ی موسیقی جاز مونترو تا این حد محبوب است.
این جشنواره که بیش از دو دهه قدمت دارد، با بیش از 200.000 تماشاگر دومین جشنواره‌ی بزرگ جاز در جهان است. جشنواره‌ی موسیقی جاز مونترو از سال 1967 برگزار می‌شود و میزبان برخی از بزرگ‌ترین هنرمندان جاز مثل مایلز دیویس، نینا سایمون و الا فیتزجرالد بوده است.  
اما اگر علاقه‌مند موسیقی جاز نیستید نگران نشوید. جشنواره‌ی مونترو از دهه ی 1970 مشغول گسترش حوزه‌ی موسیقایی خود بوده است. اگر ترکیب هنرمندان حاضر در جشنواره‌ی سال 2017 را ببینید (هنرمندانی از قبیل تام جونز تا کاسابیان و...) صرف نظر از سبک مورد علاقه‌تان حتماً یکی از بخش‌های این جشنواره جذب‌تان خواهد کرد.  
این جشنواره معمولاً در پایان ژوئن یا آغاز جولای برگزار می‌شود، بنابراین حضور در این جشنواره می‌تواند یک سفر تابستانیِ عالی در پایان سال تحصیلی و کارهای طولانیِ دانشگاهی باشد.

 

اگر علاقه‌مند تحصیل در کره‌ی جنوبی هستید، با جستجو در پایگاه داده‌های آرمان من دوره‌ی تحصیلی مناسب خود را بیابید.

برای اطلاع از شرایط دریافت پذیرش دانشگاه، اخذ ویزای تحصیلی و شرایط ویزای کار پس از تحصیل در کره‌ی جنوبی با شماره‌گیری 02141276 از مشاوره‌ی رایگان آرمان من بهره‌مند شوید.

 


مشاوره رایگان