سوئیس: از سری مقالات هزینه و بورسیه تحصیلی

چهار کمک هزینه ی تحصیلی دانشگاه های سوئیس برای دانشجویان بین المللی

هزینه‌هایی که بر شما به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی تحمیل می‌شوند ممکن است زیاد باشد، بنابراین ببینید که آیا واجد شرایط دریافت این کمک‌هزینه‌های تحصیلی در چهار دانشگاه مختلف سوئیس هستید تا بتوانید کمی پول ذخیره کنید یا خیر.


گردآورنده: جابر جعفریان
301
ذخیره سازی
1399/06/01

کمک هزینه سوئیس

با وجود اینکه شهریه‌ها در سوئیس برای دانشجویان بین‌المللی خیلی کم هستند، هزینه‌های زندگی بالا هستند و ذخیره کردن کمی پول می‌تواند کمک زیادی به این دسته از دانشجویان بکند. در نتیجه بررسی کمک‌هزینه‌های تحصیلی مختلف برای اطلاع از اینکه برای دریافت کدام یک از آنها واجد شرایط هستید بی‌فایده نخواهد بود. 
همیشه پس‌انداز کردن کمی پول موجب داشتنِ احساس خوبی می‌شود، اینطور نیست؟ 

کمک‌هزینه‌ی مهارت‌‌ و برتری (Excellence Scholarships) دولت سوئیس برای دانشجویان خارجی

این کمک‌هزینه توسط دولت سوئیس پایه‌گذاری شده به آن دسته از دانشجویان بین‌المللی اعطا می‌شود که تلاش می‌کنند پژوهش‌ و مشارکت‌های بین‌المللی را از سراسر جهان توسعه ببخشند. گیرندگان این کمک‌هزینه توسط کمیسیون فدرال کمک‌هزینه‌های دانشجویان خارجی (FCS) انتخاب می‌شوند. FCS دو نوع از کمک‌هزینه را به عنوان بخشی از برنامه‌ی خود ارائه می‌کند. 
این کمیسیون یک کمک‌هزینه‌ی پژوهش، که مختص دانشجویان تحصیلات تکمیلی در رشته‌های مختلف است، در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. برای اینکه واجد شرایط دریافت این کمک‌هزینه باشید باید یک مدرک کارشناسی ارشد (یا مدرکی بالاتر) در اختیار داشته باشید و از طرف مرکز آموزشی مورد نظر خود در سوئیس که می‌خواهید در آن مشغول تحصیل شوید برای دریافت این کمک‌هزینه معرفی شده باشید. 
همچنین این کمیسیون کمک‌هزینه‌هایی در زمینه‌ی هنر ارائه می‌کند که ویژه‌ی دانشجویانی است که به تحصیل در دوره‌‌های کارشناسی ارشد هنر در سوئیس علاقه‌مند هستند. تنها در صورتی که از دانشگاهی در سوئیس پذیرش گرفته باشید واجد شرایط درخواست این کمک‌هزینه خواهید بود و متأسفانه تنها در اختیار دانشجویانی از کشورهایی معدود است. 
گرفتنِ این کمک‌هزینه‌ها نه تنها به این معناست که از پرداخت شهریه معاف می‌شوید، بلکه مبلغی به صورت ماهانه، مخارج ماهانه و حتی بیمه‌ی سلامت و درمان هم دریافت می‌کنید. درخواست این دو کمک‌هزینه‌ برای همه آزاد است، پس چرا نباید شانس‌تان را امتحان ‌کنید؟ 

کمک‌هزینه‌های مهارت و برتریِ ETH

دانشگاه ETH زوریخ دو نوع کمک‌هزینه به کسانی که دوست دارند در این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کنند ارائه می‌کند. نامگذاری این کمک‌هزینه‌ها تحت عنوان مهارت و برتری (Excellence) بی‌دلیل نیست و فقط در صورتی با درخواست‌تان موافقت خواهد شد که جزء 10% از بهترین‌های دوره‌ی کارشناسی خود باشید.
کمک‌هزینه‌های مهارت و برتریِ ETH و «برنامه‌ی فرصت‌ها» کمک‌هزینه‌ی منحصربه‌فردی در اختیارتان قرار می‌دهد که تمام هزینه‌های تحصیلی و زندگی، از جمله شهریه‌ها را پوشش می‌دهد و نظارتی خاص بر دوره‌ی تحصیلی کارشناسی ارشدتان فراهم می‌کند.
برنامه‌ی کمک‌هزینه‌ی تحصیلی دوره‌ی کارشناسی ارشد (MSP) مبالغی برای تحصیل و زندگی در اختیارتان قرار می‌دهد، اما تمام شهریه‌ها را هم پوشش می‌دهد. اگر برای استفاده از این کمک‌هزینه انتخاب شوید، باید مقداری مشارکت مالی هم در این برنامه داشته باشید. 
هر دوی این کمک‌هزینه‌ها تمام دوران تحصیل را پوشش خواهند داد. 

فلوشیپ مهارت و برتریِ دانشگاه ژنو برای دوره‌های کارشناسی ارشد

هیئت علمی رشته‌های حوزه‌ی علوم در دانشگاه ژنو با چند پشتیبان مالی گرد هم آمده‌اند تا کمک‌هزینه‌ی مهارت و برتریِ به دانشجویانی که می‌خواهند در دوره‌ی کارشناسی ارشد در این دانشگاه تحصیل کنند ارائه دهند. این برنامه گستره‌ی وسیعی از رشته‌های حوزه‌ی علوم را پوشش می‌دهد، از جمله زیست‌شناسی، شیمی و ریاضیات و تنها در صورتی که جزءِ 10% برتر دانشجویان در دوره‌ی کارشناسی خود بوده باشید واجد دریافت این کمک‌هزینه خواهید بود. 
فلوشیپ مهارت و برتری مبلغ سالانه‌ای بین 10.000 تا 15.000 فرانک سوئیس در اختیار دانشجو قرار می‌دهد و اگر در پایان ترم اول خود از لحاظ آکادمیک موفق باشید، این کمک‌هزینه را در تمام طول دوره‌ی کارشناسی ارشد دریافت خواهید کرد. 

فلوشیپ بین‌المللی ماری کوری (IIF) برای کشورهای در حال توسعه 

این کمک‌هزینه کاملاً منحصربه‌فرد است، چون فقط مختص سوئیس نیست و در تمام اروپا ارائه می‌شود و هدف این است که به کمک‌هزینه‌ی اصلی اتحادیه‌ی اروپا برای دوره‌های دکتری تبدیل شود که پشتیبانی مالی از 25.000 دوره‌ی PhD را با ارائه‌ی 6 میلیارد یورو به پژوهش‌ها و توسعه‌ی شغلی دانشجویان PhD در سراسر جهان محقق می‌کند. 
ماری کوری فلوشیپِ بین‌المللی ماری کوری برای کشورهای در حال توسعه را با هدف توسعه‌ی همکاری‌های علمی بین کشورهای جهان سوم و اروپا پایه‌گذاری کرد. مطلوبِ این برنامه در اختیار گذاشتن ابزار مورد نیاز پژوهشگران برای پیش بردن پژوهش‌های‌شان در دانشگاه‌های انتخابی خودشان است. در عوض این پژوهشگران دانش و نتایج حاصل از پژوهش خود را در اختیار دانشگاه قرار می‌دهند. 
این کمک‌هزینه به مدت 12 تا 24 ماه از پژوهشگر پشتیبانی به عمل می‌آورد و کسانی که برای دریافت این کمک‌هزینه اقدام می‌کنند باید تجربه‌ی حداقل چهار سال پژوهش تمام‌وقت یا یک مدرک دکتری در اختیار داشته باشند.

 

اگر علاقه‌مند تحصیل در کره‌ی جنوبی هستید، با جستجو در پایگاه داده‌های آرمان من دوره‌ی تحصیلی مناسب خود را بیابید.

برای اطلاع از شرایط دریافت پذیرش دانشگاه، اخذ ویزای تحصیلی و شرایط ویزای کار پس از تحصیل در کره‌ی جنوبی با شماره‌گیری 02141276 از مشاوره‌ی رایگان آرمان من بهره‌مند شوید.


مشاوره رایگان