انگلستان: از سری مقالات مدیریت زندگی دانشجویی

راه های صرفه جویی در هزینه های زندگی دانشجویی در انگلستان

اگر در کشور انگلستان مشغول به تحصیل باشید، تأمین هزینه‌های زندگی آسان نخواهد بود. با این وجود روش‌های زیادی برای پس‌انداز و یا صرفه‌جویی در هزینه‌ها وجود دارد که دانشجویان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. در این مقاله 5 راه اصلی برای صرفه‌جویی در مخارج تحصیلی در انگلستان گردآوری شده است.


گردآورنده: علی رضا رضایی کلات
761
ذخیره سازی
1399/03/13

صرفه جویی در هزینه ها

این مقاله برگرفته از یکی از مقالات سایت نجات دانشجو است! در این سایت شما می‌توانید مستقیماً با یک مشاور صحبت کنید و اطلاعات مفید و مهارت‌های مهمی در ارتباط با مدیریت پول و منابع مالی دانشجویان و آشنایی با مشاغل و راه‌هایی برای سپری‌کردن بدون استرس دوران تحصیل بیاموزید. 
برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها در حین تحصیل در کشور انگلستان می‌توانید از روش‌های ارائه شده در این مقاله استفاده کنید:

از تخفیف‌های دانشجویی بیشترین استفاده را ببرید

تخفیف‌های دانشجویی بخش مهمی از هزینه‌های شما در کشور انگلستان را کاهش می‌دهد. برای مثال در کرایه‌ اتوبوس، مترو، خرید کتاب و یا حتی بلیط سینما می‌توانید از تخفیف‌های دانشجویی استفاده کنید.

صرفه جویی در انگلستان

شما با ارائه‌ی کارت دانشجویی خود می‌توانید از تخفیفاتِ فروشگاه‌های محلی، کافه‌ها و رستوران‌ها استفاده کنید. همچنین با داشتن کارتِ NUS می‌توانید از تخفیف‌های آنلاین بهره‌مند شوید. همچنین با دریافت کارت ISIC در کنارِ کارت NUS، می‌توانید از تخفیف‌های فروشگاه‌هایِ نقاط مختلف دنیا استفاده کنید. 
دانشجویان با استفاده از کارت‌ِ تخفیفِ 25-16 برای قطار و کارت جوانان برای اتوبوس‌های بین‌شهری می‌توانند یک سوم هزینه‌های سفر خود را کاهش دهند. لازم به ذکر است که معمولاً، با داشتن حساب‌ بانکی، دانشجویان می‌توانند این کارت‌ها را به صورت رایگان دریافت کنند. 
تخفیف‌های مختلف را به خوبی بررسی کنید و تنها برای خرید لوازمی که واقعاً به آن‌ها نیاز دارید از آن‌ها استفاده کنید و هیچ‌وقت بی‌دلیل و تنها به سببِ ارزان بودن یک کالا، آن را خریداری نکنید. 

بر روی قیمت اجاره چانه بزنید

هزینه‌ی اسکان، سنگین‌ترین بخشِ هزینه‌ی زندگیِ دانشجویی را تشکیل می‌دهد. با توجه به محلی زندگی‌ در انگلستان و نوع مسکن اجاره‌ای، مقدار این هزینه می‌تواند متفاوت باشد. اما به هر حال مبلغ سالانه‌ی آن کم نخواهد بود. 
چانه‌زدن، تضمینی برای کم شدن مبلغ اجاره‌ نخواهد بود، اما ارزش امتحان‌کردن را دارد.
    • قیمت خانه‌ها را با هم مقایسه کنید: برای مثال اگر قیمت صاحبخانه‌ای بیشتر از نرخ بازار بود، سعی کنید با وی مذاکره کنید. درهرصورت تحقیقات شما موجب خواهد شد تا خانه‌ای با قیمت مناسب پیدا کنید.
    • حتی در حال تمدید قرارداد اجاره هم می‌توانید از صاحبخانه تخفیف بگیرید و یا جلوی هرگونه افزایش قیمت را بگیرید. اگر یک مستأجر قابل اعتماد و مرتب بوده باشید، این امکان هم وجود دارد که خود صاحبخانه شما را ترغیب به ماندن کند.
حتی اگر اهل چانه زدن نباشید، آگاه بودن، رمز صرفه‌جویی در هزینه‌های مسکن است. هر چه قدر تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام دهید، در نهایت، گزینه مناسب‌تری پیدا خواهید کرد. 

قبض‌های خود را به طور مرتب بررسی کنید

در صورتی که در قراردادِ اجاره، هزینه‌های قبض‌ها بر روی اجاره محاسبه نشود. شما علاوه بر تأمین هزینه‌ی اجاره باید برای گرمایش، آب و اینترنت هزینه‌ پرداخت کنید. معمولاً بستن قراردادهای جامع موجب صرفه جوییِ در زمانِ دانشجویان می‌گردد. اما، مدیریت هزینه‌هایِ قبض‌ها توسط خود دانشجو عموماً به صرفه‌تر است.
    • اگر به تلفن همراه جدید احتیاج ندارید، از بستن قراردادهای گران‌قیمت سالانه خودداری کنید. با تهیه‌ی سیم‌کارت‌های ماهانه‌ی می‌توانید همواره به خدماتی مانند تماس و پیامک با قیمت بسیار پایین، دسترسی داشته باشید. 
    • برای تماشای برنامه‌های مورد علاقه‌تان و یا برنامه‌های بی‌بی‌سی، حتی به صورت آنلاین، شما به مجوز تلویزیون نیاز دارید که بابت آن باید 150 پوند در سال هزینه کنید. اگر در خوابگاه زندگی می‌کنید، ممکن است هزینه‌ی مجوز تلویزیون در قرارداد شما گنجانده شده باشد و دیگر نیازی به پرداخت هزینه اضافی نخواهد بود. 
    • یک یا دو بار در سال وقت بگذارید و تمامی هزینه‌های پرداختی خود را بررسی کنید. آیا بودجه‌‌ی شما متناسب با این هزینه‌ها می‌باشد؟ آیا می‌توانید مقداری از این هزینه‌ها را کاهش دهید؟ آیا از شرکتی دیگر می‌توانید خدمتی با قیمت پایین‌تر تهیه کنید؟ 

کالاهایِ ارزان‌تر را در سوپر مارکت‌ها پیدا کنید

بیشتر سوپر مارکت‌ها در انگلستان اجناسی با برند خودشان عرضه می‌کنند، از غذای آماده و یخ‌زده گرفته تا گلدان و قابلمه. قیمت این اجناس معمولاً به مراتب ارزان‌تر از اجناسِ برندهای معروف هستند.

کالاهای تخفیف دار در سوپر مارکت های انگلستان

همچنین، ممکن است قیمت یک کالا در یک غرفه‌ی فروشگاه بسیار کمتر از قیمت همان کالا در غرفه‌هایِ دیگرِ همان فروشگاه باشد. به عنوان مثال، قیمت گوش پاک کن و پدهای پنبه‌ای در غرفه‌ی کودکان نسبت به غرفه‌ی محصولات زیبایی بسیار پایین‌تر است. به طور مشابه، آب‌میوه‌هایی با تاریخ انقضا بلند‌مدت نسبت به کالاهایِ مشابهی که در یخچال‌ نگه‎‌داری می‌شوند، ارزان‌تر هستند. همچنین کالاهای کنسرویِ موجود در راه‌رو غذاهای دیگر کشورها، به دلیل تخفیف پنهانی که ممکن است در اقلامی مثل برنج، عدس و سبزیجات وجود داشته باشد، ارزش بررسی را دارد.
 اغلب فروشگاه‌ها در ساعاتی از عصر برخی از محصولات خود را با تخفیف عرضه می‌کنند تا بتواند محصولات خود را به اتمام برساند و برخی از سوپر مارکت‌ها روزهایی را برای ارائه‌ی تخفیفات فوق‌العاده به مشتریان اختصاص می‌دهند. 

برای صرفه‌جویی در هزینه‌های روزمره‌تان از cashback استفاده کنید. 

در فرآیند cashback، خریدار ابتدا هزینه‌ی کالا را به صورت کامل پرداخت می‌کند و پس از مدتی معین بخشی از این هزینه توسط فروشنده به خریدار بازگشت داده می‌شود. در واقع cashback، نوعی تخفیفِ با تأخیر محسوب می‌شود.
برای مثال، در برخی از فروشگاه‌ها، این نوع تخفیفِ با تأخیر بر روی کالاها وجود دارد. اگر می‌خواهید از cashback استفاده کنید، ابتدا شرایط آن را به دقت مطالعه کنید و روز بازگشت وجه را یادداشت کنید. یکی از راه‌های آسان برای یافتن این پیشنهادات ویژه، استفاده از وب‌سایت‌هایی نظیر Quidco و یا Topcashback است. همچنین، برخی از بانک‌ها نیز در هر بار استفاده از کارت‌های اعتباریشان این خدمت را ارائه می‌دهند. 
با استفاده از cashback می‌توان پول زیادی در طول سال صرفه‌جویی کرد. اما، این موضوع به نظم و برنامه‌ریزی دقیقی احتیاج دارد. همچنین لازم به ذکر است، در صورت استفاده از cashback، دیگر نمی‌توانید از تخفیف‌های دانشجویی استفاده کنید. در نهایت، هیچ‌وقت کالایی را تنها به دلیل ارزان بودن آن خریداری نکنید و فقط از این‌گونه تخفیف‌ها در موارد نیاز استفاده کنید. 

 

اکنون که از راه‌های صرفه‌جویی در هزینه‌های‌تان اطلاع پیدا کرده‌اید، گزینه‌های موجود برای تحصیل در انگلستان را در پایگاه داده‌ی آرمان من بررسی کنید و یا با شماره‌گیریِ 02141276 از مشاوره‌ی تلفنی رایگان آرمان من بهره گیرید.
 


مشاوره رایگان