انگلستان: از سری مقالات زندگی کاری پس از تحصیل

زندگی پس از فارغ التحصیلی در انگلستان

یکی از دانشجویان انگلستان تجربه خود در یافتن شغل و مسکن پس از اتمام تحصیل در انگلستان را با ما به اشتراک می‌گذارد.


گردآورنده: علی رضا رضایی کلات
469
ذخیره سازی
1399/03/10

کار بعد از فارغ التحصیلی در انگلستان

من بالاخره فارغ‌التحصیل شدم و دیگر مجبور نیستم تا وقت خود را برای گذراندن دوره‌های آموزشی و امتحانات بگذرانم، از این بابت خیلی احساس راحتی می‌کنم و زمان آن فرا رسیده تا به مشاغل مورد علاقه‌ام فکر کنم و قدم مهم بعدی را در زندگی‌ام بردارم. بعد از چند روز استراحت و پایان جشن‌های فارغ‌التحصیلی، سعی کردم اهدافی را در نظر بگیرم تا بتوانم زندگی‌ام را به سمت رسیدن به این اهداف هدایت نمایم.

بنابراین اولین تصمیمم، انتقال به یک شهر دیگر پس از  4 سال و نیم زندگی در لندن، و حرکت به سمت دومین شهر بزرگ انگلستان بود! من در بیرمنگام مشغول جست‌وجو برای یافتن محلی برای زندگی شدم. بعد از چند روز جست‌وجو و بازدیدِ چندین خانه، من در یک مکان مستقر شدم و توانستم کار‌های ثبت قرداد را چند روزه انجام بدهم. تا اینجا همه چیز خوب پیش رفت.

همه چیز تا این مرحله بسیار آسان به نظر می‌رسید. مرحله دوم، شناخت منطقه و جست‌وجو برای کار بود. انجام چنین حرکت بزرگی قطعاً کار آسانی نبود. من این واقعیت را فراموش کردم که این زندگی جدید، نیاز به یک نقطه شروع دارد. قرار گرفتن در یک مکان جدید، آسان نیست و برنامه‌ریزی برای هر کاری در یک محیط جدید، کار ساده‌ای نخواهد بود.

یافتن شغل در انگلستان همانند سایر کشورها آسان نیست. این موضوع برای ما فارغ‌التحصیلان که به محض پایان دوره آموزشی‌مان، رویای ورود به یک کار ایده‌آل را داریم، پر رنگ‌تر است. اما، با توجه به فرصت دوساله برای یافتن کار در انگلستان پس از تحصیل، ممکن است.

توصیه من به هر دانشجو یا فارغ‌التحصیل، داشتنِ صبر و حوصله‌ی زیاد است. باید پیش از شروع فرآیند جست‌وجو کار، تحقیق گسترده‌ای انجام دهید. همچنین، گزینه‌های شغلی خود را محدود نکنید. پیدا کردن شغلِ مرتبط با تخصص شما عالی خواهد بود، اما شما هرگز نمی‌دانید که در آینده با چه موقعیت‌های جالبی رو به رو خواهید شد.

همیشه سعی کنید در تمام مصاحبه‌هایی که دعوت می‌شوید، شرکت کنید، حتی اگر به آن شغل علاقه ندارید. حضور در این مصاحبه‌ها برای آمادگی شما جهت قرار گرفتن در یک محیط حرفه‌ای بسیار مؤثر خواهد بود. همچنین، در سایت‌های استخدامی مانند Monster و Jobsite نکاتِ مفیدی در ارتباط با مصاحبه‌های شغلی و نوشتنِ رزومه کاری وجود دارد.

و در آخر سعی کنید تا از مدت زمان بین اتمام تحصیلات و زمانی که شروع به کار تمام وقت می‌کنید، نهایت لذت را ببرید. همچنین دوران دانشجویی هرگز برنمی‌گردد، بنابراین از این سال‌ها نهایت استفاده را ببرید!

 

اگر به دنبال تحصیل در انگلستان هستید، برای مشاهده‌ی دوره‌های دانشگاه‌های انگلستان به پایگاه داده آرمان من مراجعه کنید و یا برای اطلاع از فرصت‌های کاری پس از تحصیل با تیم پشتیبانی آرمان من تماس حاصل کنید.


آنچه باید بدانید

آینده کاری فارغ التحصیلان در انگلستان

آینده کاری فارغ التحصیلان در انگلستان

در این مقاله اطلاعاتِ مورد نیاز برای زندگیِ پس از فارغ‌التحصیلیِ دانشجویان انگلستان آورده شده است. به صورت اختصاصی شرایط بازارِ کارِ فارغ‌التحصیلان در انگلستان، شرایطِ اقامت پس از تحصیل در انگلستان، پیدا کردن کار پس از تحصیل در انگلستان و خدمات دانشگاه‌های انگلستان در این زمینه مورد بررسی قرار گرفته است.
مشاوره رایگان