انگلستان: از سری مقالات هزینه و بورسیه تحصیلی

رشته های بورسیه دار انگلستان

در این مقاله بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه‌های انگلستان را مرور می‌کنیم. دانشگاه‌های انگلستان برای برطرف کردن مشکل گرانی لندن این بورسیه‌ها را اعطا می‌کنند.


گردآورنده: محمد زرقانی
1453
ذخیره سازی
1399/05/04

UK-Scholarship-majors

انگلستان با داشتن دانشگاه‌های معتبر از محبوب‌ترین مقاصد تحصیلی دانشجویان بین‌المللی است. اما ترس هزینه‌های شهر گرانی مثل لندن همیشه از مهاجرت دانشجویان جلوگیری می‌کند. دانشگاه‌های انگلستان برای رفع این مشکل به دانشجویان بین‌المللی با سابقه درخشان تحصیلی بورسیه تحصیلی اعطا می‌کند. در این مقاله با بعضی از رشته‌ها و دانشگاه‌هایی که این بورسیه‌ها به آنها تعلق می‌گیرد آشنا می‌شوید.

تحقیقات ریه

این پروژه برای مقطع پست دکترا تعریف شده است و به دانشجویان پذیرفته شده در این رشته و مقطع علاوه بر معافیت تحصیلی 45 تا 60 هزار دلار در سال به عنوان کمک هزینه تحصیلی اعطا می‌شود. فارغ‌التحصیلان رشته‌های تومور شناسی، زیست شناسی سلولی، داروشناسی مولکولی می‌توانند برای دریافت این موقعیت درخواست بدهند.

امپریال کالج لندن

این دانشگاه که در رتبه‌بندی QS دارای رتبه تک رقمی است برای تمامی رشته‌ها از جمله مهندسی، پزشکی،علوم طبیعی و کسب و کار در مقطع دکتری بورسیه تحصیلی در نظر گرفته است. این بورسیه شامل معافیت پرداخت شهریه و کمک هزینه 22 هزار پوندی در سال می‌شود. تمامی دانشجویان که دارای سابقه تحصیلی درخشان و مسلط به زبان انگلیسی هستند می‌توانند برای دریافت این بورسیه اقدام کنند. این بورسیه برای مدت 3 سال و نیم پرداخت می‌شود.

مدیریت

یکی از مناسب‌ترین کشورها برای تحصیل در رشته مدیریت انگلستان است. با فارغ‌التحصیلی رشته مدیریت از انگلستان فرصت‌های شغلی مناسبی در انتظار شماست. همزمان با بدست آوردن این موقعیت می‌توانید از بورسیه معافیت از پرداخت شهریه و دریافت 13هزار پوند در سال استفاده کنید. 

هنر

بعضی از دانشگاه‌های انگلستان برای رشته‌هایی نظیر هنر، هنر اجرا، هنرهای تجسمی و ... برای تحصیل در مقطع دکترا بورسیه‌ی معافیت از پرداخت شهریه و 14هزار پوند در سال را اختصاص می‌دهند.

تحقیقات پزشکی

یکی از موسسات سرآمد تحقیقات پزشکی با همکاری دانشگاه‌های مطرح انگلیس از جمله امپریال کالج، UCL و king's college اقدام به جذب داشجو برای مقطع دکترا کرده است. این بورسیه برای تحقیق و توسعه در زمینه بیماری‌های سرطانی، بیماری‌های عصبی و عفونی پرداخت می‌شود. این بورسیه به فارغ‌التحصیلان دروه کاشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی، علوم زیستی، شیمی، ریاضی، فیزیک و علوم کامپیوتر تعلق می‌گیرد. این بورسیه شامل معافیت پرداخت شهریه و پرداخت 22هزار پوندی سالیانه به مدت چهار سال می‌شود.

پژوهش در 11 حوزه مختلف

این بورسیه تحصیلی علاوه بر معافیت تحصیلی و پرداخت سالانه 20هزار پوند، به دانشجویان امکان پژوهش در کنار مطرح‌ترین دانشمندان را نیز می‌دهد. رشته‌های مهندسی پزشکی، رایانش ابری، علوم و مهندسی سیستم‌های زمینی، علوم توانبخشی و فناوری، بوم شناسی، امنیت غذا و انرژی، تعامل انسان و رایانه، مهندسی مواد، شیمی دارویی، فیزیک و زیست شناسی مصنوعی می‌توانند برای این بورسیه درخواست بدهند. سابقه تحصیلی درخشان و تسلط به زبان انگلیسی از ضروریات اخذ این بورسیه تحصیلی است. 

ارتباطات، حقوق و رسانه

برای دریافت بورسیه این رشته‌ها سابقه قابل قبول در دوره‌های قبلی تحصیلی و تسلط بر زبان انگلیسی و دریافت نمره 6.5 آیلتس از ضروریات دریافت این بورسیه است. با دریافت این بورسیه از پرداخت شهریه معاف و کمک هزینه 14هزار پوندی سلانه را دریافت می‌کنید. برای دریافت این بورسیه باید توانایی اتمام دوره دکتری در 3سال را داشته باشید.

بیماری‌های عفونی

تحصیل پزشکی در انگلستان بسیار پر هزینه است و پس از اتمام تحصیل یافتن کار به عنوان یک غیرانگلیسی ممکن است کمی سخت به نظر برسد. اما این بورسیه برای فارغ‌التحصیل از رشته‌ی بیماری‌های عفونی فرصتی استثنایی مهیا کرده است. این پروژه به‌صورت عملی آموزشی برگزار می‌شود و به آن علاوه بر معافیت پرداخت شهریه، 100هزار پوند در سال کمک هزینه تعلق می‌گیرد. 

توسعه روستایی و کشاورزی، توسعه شهری و توسعه بین‌المللی

برای فارغ‌التحصیلان رشته‌های توسعه روستایی و کشاورزی، توسعه بین‌المللی، امنیت آب بورسیه پوشش شهریه در نظر گرفته شده است. این بورسیه به دانشجویان مقطع کارشناسی‌ارشد تعلق می‌گیرد. 

حقوق

حقوق از رشته‌های مطرح انگلستان با بازار کاری فوق‌العاده است. این بورسیه که به دانشجویان دوره کارشناسی ارشد تعلق می‌گیرد شامل معافیت از پرداخت شهریه و پرداخت 7500پوند در سال می‌شود.

در اکثر رشته‌های مطرح می‌توانید در انگلستان بورسیه مناسبی دریافت کنید به شرطی که از سابقه تحصیلی درخشان و تسلط بر زبان انگلیسی برخوردار باشید. 

 

هرگونه سوال یا ابهامی که در راه مهاجرت تحصیلی سد راهتان شد با ما تماس بگیرید.

اگر به تحصیل در انگلستان علاقه‌مندید، دوره‌های تحصیلی انگلستان را مرور و دوره مورد علاقه خود را بیابید.


آنچه باید بدانید

هزینه های زندگی دانشجویی در انگلستان

هزینه های زندگی دانشجویی در انگلستان

انگلستان به دلیل داشتن برخی از برترین دانشگاه‌های جهان، جاذبه‌های فرهنگی فراوان، سرگرمی و فرصت‌های شغلی بسیاری که در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد، در لیست انتخابی بسیاری از دانشجویان بین‌المللی قرار دارد. اما، هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی در انگلستان چقدر است؟
شهریه دانشگاه ها در انگلستان

شهریه دانشگاه ها در انگلستان

انگلستان با در اختیار داشتن بیشترین تعداد دانشگاه‌های معتبر در سطح جهان، یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای افراد علاقه‌مند به ادامه تحصیل است. در این مقاله به بررسی شهریه دانشگاه‌های این کشور برای دانشجویان بین المللی پرداخته‌ایم.
بورسیه تحصیلی در انگلستان

بورسیه تحصیلی در انگلستان

برای دانشجویان بین‌المللی که قصد تحصیل در انگلستان را دارند، بورسیه‌های تحصیلی بسیار متنوعی وجود دارد. در این مطلب ما پیشنهاد، فرآیند ثبت‌نام و شرایط مورد نیاز چند بورسیه مختلف را بررسی کرده‌ایم.
نکات کلیدی برای مدیریت هزینه های زندگی دانشجویی در انگلستان

نکات کلیدی برای مدیریت هزینه های زندگی دانشجویی در انگلستان

در این مطلب یک دانشجوی بین‌المللی در انگلستان، تجربیاتش در باره هزینه‌های زندگی را در قالب نکاتی آموزنده برای شما بیان کرده است.
مشاوره رایگان