آمریکا: از سری مقالات اسکان دانشجویی - آنچه باید بدانید

اسکان دانشجویی در آمریکا

در این مقاله نکاتی درباره شرایط مسکن دانشجویان بین‌المللی در آمریکا و تمام چیزهایی که باید در مورد خوابگاه و هزینه‌های آن بدانید، برای شما گردآوری شده است.


گردآورنده: محمد زرقانی
3836
ذخیره سازی
1399/05/12

اسکان دانشجویی در آمریکا

با اینکه زندگی در کالج‌های آمریکا ازنظر تجربه فرهنگی و اجتماعی بسیار منحصربه‌فرد است، اما به‌هیچ‌وجه، تنها گزینه مسکن پیش روی شما نیست. زندگی در خارج از کالج چندان هم، چنان‌که تحت تأثیر کمدی‌های هالیوودی با آن مهمانی‌ها و شوخی‌ها به ما القا شده، کار عجیب و خلاف عرفی محسوب نمی‌شود. اجازه بدهید تا با تشریح شرایط کلی و گزینه‌های مسکن که در آمریکا در دسترس دانشجویان بین‌المللی قرار دارد، شما را در فرآیند برنامه‌ریزی برای تحصیل در خارج از کشور یاری کنیم.
نکته: شما می‌توانید از طریق ما سؤالاتتان درباره مسکن دانشجویی را از دانشگاه‌های آمریکا بپرسید.برای این منظور با شماره تلفن ۰۲۱۴۱۲۷۶ تماس حاصل فرمایید.

زندگی در داخل پردیس دانشگاه

برای دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه‌های آمریکا، زندگی در خوابگاه‌های داخل پردیس رایج‌ترین گزینه است. بااینکه زندگی در هیاهو و شلوغی زندگی در کالج‌های آمریکا ممکن است برای بعضی افراد قابل‌تحمل نباشد، زندگی در داخل پردیس دانشگاه بخش مهمی از تجربه زندگی دانشجویی بوده و همواره به دانشجویان توصیه می‌شود قویاً این گزینه را مدنظر قرار دهند.
خوابگاه‌های داخل دانشگاه معمولاً به این شکل است که اتاق‌هایی دورتادور یک سالن بزرگ وجود دارند که دانشجویان معمولاً به‌صورت مشترک با دانشجوی دیگری از این اتاق‌ها استفاده می‌کنند. بعضی از این خوابگاه‌ها آشپزخانه مشترک دارند، درحالی‌که بعضی دیگر از دانشجویان می‌خواهند که وعده‌های غذایی را از دانشگاه ابتیاع کنند و غذایشان را در سالن غذاخوری با سایر دوستانشان میل کنند. اجاره‌بهای خوابگاه بسته به نوع آن و محل قرارگیری‌اش می‌تواند بسیار متفاوت باشد. شما می‌توانید در وب‌سایت هر دانشگاه قیمت خوابگاه‌هایش را ببینید. برای مثال دانشگاه پنسیلوانیا برای اقامت در خوابگاه کالج انگلیسی کینگز کورت هزینه‌ای معادل ۴۰۹۵ دلار برای هر ترم را در نظر گرفته است. درحالی‌که دانشگاه تگزاس در آوستین برای اتاق‌های اشتراکی هزینه‌ای معادل ۹۲۷۲ دلار را برای هر ترم تعیین کرده است.
بسیاری از دانشگاه‌ها برای خوابگاه‌های داخل پردیسشان هم فرآیند پذیرش دارند که معمولاً هم‌زمان با فرآیند درخواست پذیرش در دانشگاه است. در این فرآیند شما باید ساختمان و سالن و اتاقی که می‌خواهید در آن زندگی کنید را انتخاب کنید. هر ساختمان نام مجزا و مشخصات مخصوص به خود را دارد. به‌عنوان‌مثال ممکن است یک ساختمان در هر طبقه تالار مخصوص مطالعه دانشجویان و یک ساختمان دیگر صرفاً یک اتاق مطالعه داشته باشد. اجاره‌بها و جزییات هر ساختمان را می‌توانید در وب‌سایت دانشگاه‌ها مطالعه کنید.
خوابگاه‌های کالج‌های آمریکا برای هر ساختمان، یا هر بخش از یک ساختمان، یک دانشجوی سال دوم یا سوم را به‌عنوان مسئول خوابگاه (RA) انتخاب می‌کنند. وظیفه این مسئولان نظارت بر امور خوابگاه و کمک به دانشجویان است. این مسئولان بودجه کمی هم برای ساماندهی فعالیت‌های اجتماعی با هدف دورهم جمع‌کردن دانشجویان دریافت می‌کنند.
برخی دانشگاه‌ها دانشجویان بین‌المللی را ملزم می‌کنند که در تمام طول تحصیلشان در خوابگاه‌های داخل دانشگاه مستقر باشند؛ در این دانشگاه‌ها ثبت‌نام برای خوابگاه بخشی از فرآیند کلی اخذ پذیرش است. همیشه تمام هماهنگی لازم برای خوابگاه‌های داخل دانشگاه قبل از رسیدن دانشجو و شروع سال تحصیلی انجام می‌شود.


زندگی در خارج دانشگاه

اینکه دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی و بعضی از دانشجویان مقطع لیسانس در خارج از دانشگاه ساکن شوند، بسیار متداول است. این موضوع در دانشگاه‌هایی که در نزدیکی و یا داخل یک شهر هستند بسیار بیشتر دیده می‌شود، چه‌بسا زندگی در بیرون دانشگاه از سکونت در خوابگاه‌های دانشگاه کم‌هزینه‌تر هم باشد. معمول‌ترین حالت این است که دو یا چند نفر به‌صورت اشتراکی خانه یا آپارتمانی را اجاره کرده و اجاره‌بها را به دانشگاه یا مالک ساختمان پرداخت می‌کنند. میزان اجاره بستگی زیادی به نوع ملک و محل آن دارد. برای مثال در دانشگاه فلوریدا اجاره‌بهای یک خانه دارای سه اتاق در خارج از دانشگاه، به همراه خدمات، حدود ۴۷۰ دلار است درحالی‌که در دانشگاه ایالتی واشنگتن اجاره‌بهای خانه در خارج از دانشگاه ماهانه در حدود ۷۵ تا ۸۰۰ دلار است.
بسیاری از دانشگاه‌ها مانند دانشگاه مریلند به دانشجویان برای یافتن خانه در خارج از دانشگاه کمک کرده و آنها را حمایت می‌کنند. دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا گردهمایی سالانه‌ای برگزار می‌کند که دانشجویان می‌توانند در آنجا مالکین و متصدیان املاک را ملاقات کنند و دانشگاه امریکن در واشنگتن دی‌سی، وب‌سایتی برای یافتن خانه در خارج از پردیس دانشگاه اداره می‌کند و به کسانی که نیاز به راهنمایی بیشتر دارند، خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌کند.
عموماً زندگی در خارج از دانشگاه به دانشجویان راحتی بیشتر و تجربه مستقل شدن می‌دهد. یکی از مهم‌ترین نکات عدم حضور ناظر خوابگاه در خارج دانشگاه است که به‌صورت عام برای دانشجویان مسن‌تر بیشتر مناسب است.
در آمریکا سازمان‌هایی، مانند Studenthousing و Accommodation for students.com، هستند که به‌صورت تخصصی درزمینة مسکن دانشجویی فعالیت می‌کنند. دانشجویان می‌توانند از طریق این سازمان‌ها هم‌خانه پیدا کنند. 
۱۵ سؤال مهم که در جستجوی خانه باید پاسخ آنها را بیابید.

اجاره شخصی

گزینه دیگری که دانشجویان می‌توانند داشته باشند اجاره یک خانه به‌صورت شخصی است. هرچند دانشجویان باید به خاطر داشته باشند که همه دانشگاه‌ها در مرکز شهر یا در نزدیکی آن واقع نشده‌اند، بنابراین گزینه‌های محدودی از املاک در خارج از دانشگاه وجود دارد. البته دانشجویان برای اجاره خانه در خارج دانشگاه باید با قوانین اجاره شامل قوانین ایالتی و قوانین آژانس‌های خاص آشنا باشند. به‌طور بسیار گسترده میانگین ماهانه اجاره یک آپارتمان کوچک به همراه خدمات در آمریکا حدود ۱۶۰ دلار است. البته در شهرهایی که تراکم جمعیت بالاتری دارند بالطبع اجاره هم گران‌تر است. برای مثال در مینیاپولیس میانگین نرخ اجاره ماهیانه حدود ۹۶۵ دلار است.
گزینه‌های شما برای اجاره خیلی زیاد است البته این موضوع به بودجه شما و اینکه در کجا هستید، بستگی دارد. دانشجویان پیش از رسیدن به محل تحصیل خود، قادر به اجاره و تأمین مسکن شخصی نخواهند بود. پس اگر قصد دارید از این گزینه استفاده کنید، بهتر است که مکانی را برای اقامت موقت در نظر داشته باشید. همچنین توصیه می‌شود برای یافتن مسکن مناسب، خوب جستجو کرده و تمام گزینه‌های ممکن را بررسی کنید.

چند نکته مهم

وقتی در بخش مسکن‌یابی در وب‌سایت یک دانشگاه جستجو می‌کنید، ببینید آیا فروم‌های دانشجویی یا راه تماسی با سایر دانشجویانی که قبلاً این فرآیند را طی کرده‌اند وجود دارد. دانشگاه‌های آمریکا به سؤالات و نگرانی‌های دانشجویان جدید در مورد محل اقامتشان رسیدگی و تا حد امکان به آنها در یافتن خانه مناسب کمک می‌کنند.
اگر قصد دارید در داخل پردیس دانشگاه زندگی کنید، نام ساختمان‌هایی که دوست دارید در آنها ساکن شوید را یادداشت کرده و در اینترنت جستجو کنید؛ قطعاً نتایج جالبی به دست خواهید آورد. همانند فروم دانشجویی، نظرات و عکس‌هایی که دانشجویان سابق در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته‌اند هم می‌تواند به شما کمک کند. این مطالب معمولاً حاکی از جزئیاتی از زندگی روزمره در خوابگاه‌ها است و می‌تواند بیشتر از هر چیز دیگر تجربه زندگی در آنجا را برایتان شرح دهد. حتی اگر از جستجو در اینترنت هم مطلبی نیافتید، این هم خودش یک نشانه است. شاید ارتباطات در آن خوابگاه ضعیف‌تر از آن است که بخواهد ذکری از آن در اینترنت یافت شود.

حال که تصور واقعی‌تری در مورد گزینه‌های اقامت دانشجویی در آمریکا به دست آورده‌اید، چرا از هم‌اکنون جستجوی دوره‌های تحصیلی آمریکا را شروع نمی‌کنید و برای تحصیل خود در خارج از کشور برنامه‌ریزی نمی‌کنید؟

لینک‌های کاربردی

هزینه‌های زندگی دانشجویی در آمریکا
شهریه دانشگاه‌ها در آمریکا
پرسش‌هایی درباره مسکن دانشجویان بین‌المللی
 


مشاوره رایگان