آمریکا: از سری مقالات هزینه و بورسیه تحصیلی - آنچه باید بدانید

هزینه های زندگی دانشجویی در آمریکا

آمریکا با داشتن برترین دانشگاه‌های دنیا در اکثر زمینه‌ها یکی از مهم‌ترین مقاصد برای ادامه تحصیل است. این مقاله راهنمایی درباره مخارج زندگی دانشجویان و قیمت برخی اقلام ضروری در آمریکا است.


گردآورنده: مهدی گلستانی
847
ذخیره سازی
1399/05/15

هزینه زندگی دانشجویی در آمریکا

آمریکا کشوری فوق‌العاده پهناور است و مخارج زندگی در ایالت‌های مختلف آن بسیار متفاوت است. هر کالج در آمریکا وجه تمایز‌های خود را دارد به همین دلیل تجربه تحصیل در هیچ دو کالجی مشابه هم نیست. ما با بررسی اجمالی هزینه‌های زندگی در آمریکا سعی کرده‌ایم که برای شما تصوری از مخارج تحصیل در آمریکا فراهم آوریم.

مسکن

بیشتر زندگی دانشجویی در امریکا پیرامون پردیس‌های دانشگاهی است؛ علی‌الخصوص برای دانشجویان مقطع کارشناسی. تقریباً تمام دانشگاه‌ها، به‌غیراز دانشگاه‌ها کوچک، خصوصی و کالج‌های تخصصی، به دانشجویان خوابگاه داخل پردیس دانشگاه ارائه می‌دهند؛ که دانشجویان می‌توانند حتی قبل از رسیدن درخواست بدهند و خوابگاه خود را تأمین کنند. اجاره‌بها بر مبنای دانشگاه و شهری که دانشگاه در آن قرارگرفته بسیار متفاوت است. اما خوابگاه دانشگاه‌های بسیار معتبر و یا دانشگاه‌هایی که داخل یا نزدیک شهرهای گران قرار دارند، عموماً هزینه بیشتری دارند.
تقریباً همیشه اجاره خوابگاه داخل پردیس دانشگاه شامل خدمات می‌شود، و بعضاً شامل تخفیف هزینه وعده‌های غذایی هم می‌شود. برای مثال دانشگاه کرنل (Cornell University) برای هرسال تحصیلی درازای یک اتاق همراه با خدمات، هزینه‌ای معادل ۹۱۵۲ دلار تعیین کرده است. درحالی‌که دانشگاه تگزاس تِک (Texas Tech University) برای هرسال تحصیلی هزینه‌ای معادل ۶۲۳۶ دلار تعیین کرده است.
اگر ترجیح می‌دهید که از هیاهوی زندگی در داخل پردیس دانشگاه دور باشید، دانشگاهتان می‌تواند به شما در یافتن مسکن در خارج از دانشگاه کمک کند؛ یا شما را راهنمایی کند تا خانه یا آپارتمانی به‌صورت اشتراکی تهیه کنید. زندگی در کالج‌های آمریکا یکی از بخش‌های منحصربه‌فرد و اساسی فرهنگ آمریکایی است؛ مخصوصاً در دوره کارشناسی و فرصت کسب این تجربه چیزی نیست که به‌راحتی بتوانید از آن عبور کنید.
هزینه اجاره خانه خارج از دانشگاه، با توجه به اینکه در کدام ایالت باشید، نوع خانه‌ای که اجاره کرده‌اید و فاصله خانه از شهر، می‌تواند بسیار متفاوت باشد. برای مثال اجاره‌بهای یک سوییت در نیویورک ماهانه بین ۲۰۰۰ تا ۳۶۰۰ دلار و در کلرادو حدود ۱۰۳۴ دلار است. دانشجویانی که به دنبال اجاره خانه شخصی هستند باید به وب‌سایت‌هایی که برای معاملات مسکن مخصوص هر ایالت وجود دارد سر بزنند؛ یا از دانشگاه درخواست کنند که آنها را برای این کار راهنمایی کند.

هزینه‌های روزمره

اگر شما زندگی در خارج از دانشگاه را انتخاب کنید، سخت بتوان پیش‌بینی کرد که چه میزان اجاره‌بها باید بپردازید. اما خوشبختانه سایر هزینه‌های زندگی در سراسر آمریکا تقریباً یکسان است. تعدادی از این هزینه‌های معمول و روزمره در جدول زیر آورده شده است.(قیمت‌ها همگی به دلار آمریکا است.)

حمل‌ونقل

هر ایالت آمریکا سیستم حمل‌ونقل عمومی خود و بالطبع خدمات و هزینه‌های خودش را دارد، به همین دلیل ارائه میانگین این قیمت‌ها، به شما تصور مناسبی از هزینه‌ها نخواهد داد. بسیاری از پردیس‌های دانشگاهی در فاصله‌ای دور از مرکز شهر قرار دارند، به همین دلیل شما نیازی به استفاده روزانه از حمل‌ونقل عمومی نخواهید داشت.

هزینه مترو بوستون نیویورک لوس‌آنجلس
یک سفر ۲/۲۵-۲/۷۵     ۲/۷۵ ۲/۲۵-۲/۷۵
ماهانه ۸۴/۵ ۱۲۷ ۴۳

مواد غذایی

در آمریکا گزینه‌های بسیار زیادی برای خرید مواد غذایی وجود دارد. و خوشبختانه عموم آنها بسیار ارزان هستند. تعدادی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای سراسری، مانند Wal-Mart و Target، در آمریکا وجود دارند که تأمین مواد غذایی را بسیار آسان کرده‌اند.

قهوه ۴/۹۱ شیر ۰/۸۷
کوکاکولا ۱/۹۱ تخم‌مرغ (۱۲عدد) ۳/۱۸
مرغ ۴/۴۰ پنیر ۶
سیب ۳/۳۵ مک‌دونالد (بزرگ) ۳/۵۷

هزینه‌ها متفرقه

زندگی اجتماعی بیشتر دانشجویان امریکا پیرامون دانشگاه است، به همین دلیل شما بیشتر وقتتان را در اجتماعات دانشجویان خواهید گذراند تا در یک میخانه در مرکز شهر. بااین‌وجود اگر بخواهید که در خارج از دانشگاه زندگی کنید باید یک سری هزینه‌های دیگر را هم در نظر داشته باشید.
•    اینترنت (اگر جزئی از قرارداد اجاره شما نباشد) حدود ماهانه ۵۰ دلار
•    هزینه تلفن همراه شامل مکالمه، پیامک و اینترنت نامحدود به همراه ۵۰۰ مگابایت اینترنت پرسرعت ماهانه ۵۰ دلار
•    خدمات رفاهی مانند برق، گاز و... (اگر جزئی از قرارداد اجاره شما نباشد.) به‌صورت میانگین حدود ماهانه ۵۰ دلار
حال که آشنایی کلی با هزینه‌ها زندگی در آمریکا پیدا کرده‌اید، می‌توانید برای یافتن دوره مناسب خود جستجوی دوره‌های آمریکا در پایگاه داده آرمان‌من را شروع کنید. همچنین با برقراری تماس با شماره ۰۲۱۴۱۲۷۶ از آخرین دوره‌های جدید آمریکا مطلع شوید.

لینک‌های کاربردی

چگونه در آمریکا هزینه‌های دانشگاه را بپردازیم؟
شهریه دانشگاه‌ها در آمریکا


آنچه باید بدانید

شهریه دانشگاه های آمریکا

شهریه دانشگاه های آمریکا

این مقاله راهنمای جامعی درباره شهریه دانشگاه‌های آمریکا برای دانشجویان بین‌المللی است. در این مطلب تفاوت شهریه در موسسات مختلف بر مبنای نوع دانشگاه و مقطع تحصیلی شرح داده شده است.
مشاوره رایگان