آمریکا: از سری مقالات راهنمای انتخاب رشته تحصیلی - آنچه باید بدانید

رشته های تحصیلی مطرح در آمریکا

در این مطلب در مورد سه رشته تحصیلی مهم، که برای تحصیل در آمریکا می‌توانید در نظر داشته باشید، توضیحات جامعی ارائه شده است.


گردآورنده: مهدی گلستانی
542
ذخیره سازی
1399/05/21

سه رشته مطرح در آمریکا

با وجود تفکر رو به جلو، فرهنگ صراحتا تجاری و اهمیت اقتصادی زیاد، تحصیل در آمریکا دسترسی بی‌همانندی به منابع صنعتی و روش‌های پیشرفته علمی را در اختیار شما می‌گذارد. مدارک تحصیلی آمریکا بسیار با ارزش بوده، و اهمیت قابل توجهی را برای کارفرمایان در سراسر جهان دارند؛ و از پرطرفدارترین مدارک در بین دانشجویان سراسر جهان محسوب می‌شوند. بررسی کلی ما در مورد سه زمینه مطرح برای تحصیل در ایالات متحده می‌تواند به روند برنامه‌ریزی شما کمک کند.

اقتصاد

آیا تابحال این جمله که «اگر آمریکا عطسه کند، کل دنیا سرما می‌خورند.» را شنیده‌اید؟ با وجود اشکالاتی که اخیرا در سیستم اقتصادی آمریکا بوجود آمده‌، همچنان نقش اساسی‌اش در دنیا غیر قابل انکار است. 
در مواجهه با مسائل مالی منطقه‌ای و جهانی مانند بحران مالی جهانی و بحران بدهی امریکا، ذهن‌های انتقادی که در اقتصاد رشد کرده‌اند، بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند. فارغ‌التحصیلان در این زمینه، مهارت‌های چشمگیری در بررسی و حل مسائل بین‌المللی بسیار واقعی و مهم خواهند داشت.
موسسات آمریكایی، با وجود هفت موسسه در بین ده مقام برتر جهان در زمینه اقتصاد، فعالیت فوق‌العاده‌ای دارند. دانشگاه استنفورد در رتبه اول اقتصاد قرار دارد؛ و پس از آن دانشگاه صنعتی کالیفرنیا و دانشگاه ییل قرار دارند.
در دل مهم‌ترین مرکز اخبار، روابط بین‌الملل، تجارت و دارایی، دانشجویان از تجربه حضور در یکی از تفکرات اجتماعی که خود را در برابر قدرت اقتصادی کشور مسئول می‌داند، برخوردار می‌شوند. فرصت‌های شما برای کسب تجربه، ساختن چشم‌اندازهای جدید و ایجاد روابط بین‌المللی تقریباً بی‌پایان است.
دوره‌های اقتصاد در امریکا را ببینید.
تمام دوره‌های اقتصاد در خارج از کشور را ببینید.

تجارت و مدیریت منابع مالی

ناگفته نماند که آمریکا در زمینه‌های مدیریت منابع مالی و تجارت، نیز بالاتر از متوسط است. آمریکا دارای بزرگترین بازار مالی و بیشترین گردش مالی در جهان است؛ که 7.4٪  (تقریباً 1.5 هزار میلیارد دلار) از تولید ناخالص داخلی کشور در سال 2018 را نشان می دهد. در همان سال 6.3 میلیون نفر در بخش‌های خدمات مالی و بیمه مشغول به کار شده‌اند.
سازندگان سرمایه‌داری و مهد آن یعنی وال‌استریت، و یکی از بارزترین مناطق مالی جهان، به دانشجویان دانشگاه‌های آمریكا دسترسی به سبک‌های بی‌نظیر تحلیل مالی و تفكر انتقادی را ارائه می دهند. با وجود فرهنگ تجاری منحصربه‌فرد، صریح و معطوف به موفقیت، دانشجویان شفافیت و  قاطعیت را برای انجام تحلیل‌های سطح بالا و ارتباط رسمی درون یک شبکه شبه تجاری خواهند آموخت.
دانشگاه استنفورد رتبه اول را در سطح جهان در زمینه امور مالی دارد، و به دنبال آن دانشگاه MIT، دانشگاه هاروارد و دانشگاه شیکاگو در میان ده دانشگاه برتر قرار دارند. در بین بهترین دانشگاه‌های کشور در زمینه تجارت، دانشگاه هاروارد، دانشگاه استنفورد و دانشکده وارتون از دانشگاه پنسیلوانیا در برترین‌ها قرار دارند؛ و همچنین دانشگاه شیکاگو و دانشگاه MIT. 
دوره‌های مدیریت منابع مالی در آمریکا را ببینید.
دوره‌های تجارت در آمریکا را ببینید.

علوم سیاسی و روابط بین‌الملل

سیاست خارجی آمریکا به‌شدت بر طیف وسیعی از ملل در سراسر جهان تأثیر می‌گذارد، و شامل نکات کلیدی مهمی مانند تجارت، ارزش ارز و تعارضات می‌شود. تحصیل علوم سیاسی و روابط بین‌الملل در آمریکا، به دانشجویان بینش ارزنده‌ای در مصالح جهانی و عقاید سیاسی اعطا می‌کند، و به آن‌ها می‌آموزد که چگونه پرسش‌های درست مطرح کنند، و چگونه به دنبال پاسخ به آن‌ها باشند.
در اکثر موسساتی که دوره‌های کارشناسی در هنر (BA) ارائه می‌دهند، علوم سیاسی و روابط بین‌الملل به‌عنوان یکی از رشته‌های اصلی است. و به‌عنوان تمرکز بیشتر گرایش‌های متعددی در دوره‌های کارشناسی‌ارشد و دکتری ارائه می‌شود. پنج دانشگاه از بین ده دانشگاه برتر علوم سیاسی در ایالات متحده هستند، و از بین 20 دانشگاه برتر 11 دانشگاه. با وجود تمرکز تدریس بر مواردی همچون ارتباطات، نوشتن، بحث و حل مسئله، دانشجویانی با مهارت‌های مطلوب برای هر شغلی تربیت می‌شوند.
با وجود زمینه‌های مطالعاتی مانند فلسفه، جامعه‌شناسی، حقوق و سیاست‌های عمومی، شما گستره وسیعی از معلومات پیدا می‌کنید؛ که به شما امکان می‌دهد نظام‌های سیاسی جهانی را با یکدیگر مقایسه کرده و نتیجه‌گیری‌های خود را شکل دهید. شما همچنین می‌توانید وارد موضوعات سیاسی محلی مانند مشارکت مدنی، اخلاق و حقوق شهروندی شوید.
دوره‌های علوم سیاسی در آمریکا را ببینید.
دوره‌های روابط بین‌الملل در آمریکا را ببینید.
می‌خواهید «گرگ وال استریت» شوید؟ جهت شروع برنامه‌ریزی برای تحصیل در خارج از کشور، در پایگاه داده آرمان من دوره‌های آمریکا را ببینید. و یا با شماره گیری ۰۲۱۴۱۲۷۶ ار آخرین اخبار و دوره‌های آمریکا مطلع شوید.

لینک‌های کاربردی

اخذ پذیرش از دانشگاه‌های آمریکا

ساختار آموزش عالی آمریکا به زبانی ساده


مشاوره رایگان