استرالیا: از سری مقالات انتخاب کشور برای تحصیل

ویژگی‌های منحصر به فرد استرالیا

استرالیا برای هر مسافر، متخصص و دانشجویی تجربیاتی بی‌نظیر فراهم می‌کند. در این مقاله به تعدادی از ویژگی‌های منحصر به فرد استرالیا پرداخته‌ایم تا شما را هر چه بیشتر با این کشور آشنا کنیم.


گردآورنده: محمد زرقانی
1023
ذخیره سازی
1399/04/01

map-Australia-unique

با آسان‌تر شدن شرایط دریافت ویزای تحصیلی کشور استرالیا نسبت به گذشته، تصمیم داریم تا به بررسی ویژگی‌های مثبت استرالیا به عنوان یک مقصد تحصیلی بپردازیم .

طبیعت عالی

استرالیا از نظر جغرافیایی یک استثنا است. بخش اصلی این کشور بزرگ‌ترین جزیره‌ی جهان است. استرالیا با برخی از قدیمی‌ترین ویژگی‌های زمین‌شناسی خشک‌ترین قاره‌ی جهان است. در حدود 70٪ از مساحت کل استرالیا بارش باران کمتر از 500 میلی‌متر در سال بوده و به همین دلیل این کشور در دسته‌ی کشورهای خشک یا نیمه خشک قرار گرفته است. در همین راستا 40٪ از اراضی استرالیا غیرقابل سکونت هستند و 84٪ از کل جمعیت در 50 کیلومتری سواحل آن زندگی می‌کنند.
چشم‌انداز استرالیا که در میان کارت پستال‌های بی‌شماری استفاده می‌شود، یکی از ویژگی‌های بارز این کشور است. خشکی، همواری، دمای بالا و تجربه‌ی آب ‌و ‌هوای استرالیا حسی است که آن را تا مدت‌ها فراموش نخواهید کرد. از Uluru در مرکز مردگان دیدن کنید یا سفری به پارک ملی خیره‌کننده‌ی Kakadu،بزرگ‌ترین پارک ملی استرالیا، داشته باشید. یکی از طولانی‌ترین سواحل جهان، جنگل‌های بارانی گرمسیری، مراتع سرسبز و مناطق کشاورزی فوق‌العاده وسیع در نقطه مقابل بیابان‌های خشک این کشور، منظره بی نظیری را برای ساکنان و مسافران ایجاد کرده است.

ویژگی های خاص استرالیا

طنز و زبان عامیانه

زبان رسمی استرالیا انگلیسی است؛ اما استرالیایی‌ها دوست دارند زبان مادری خود را به شیوه‌ای منحصر ‌به فرد به کار ببرند که گاهی اوقات درک آن را دشوار می‌کند. استرالیایی‌ها با طیف گسترده‌ی اصطلاحات، عبارات عامیانه‌ی استرالیایی و سبک خاصی صحبت می‌کنند که نشانگر حس ملی، شوخ‌طبعی و لحن کنایه‌ای آنان است.
طنز بخش مهمی از فرهنگ استرالیا است. این مسئله ناشی از نگرش‌های استعماری اولیه در استفاده‌ از وضعیت بد برای تولید خنده و بهبود روحیه و همچنین بها دادن به گشودگی خلق‌‌و‌‌خو و صراحت اجتماعی است. در استرالیا صداقت و صمیمیت همیشه قبل از دیپلماسی جای می‌گیرد، به همین دلیل ممکن است آنچه که در جایی دیگر موضوعی نامناسب تلقی شود، در استرالیا کاملاً عادی باشد.
علاقه‌ی استرالیایی‌ها به کلمات اختصاری و استفاده از بازی‌های عامیانه می‌تواند درک زبان‌شان را کمی سخت کند. کلماتی مثل «chewie» (آدامس)، «sunnies» (عینک آفتابی)، «arvo» (بعد از ظهر) و «ambo» (آمبولانس) ممکن است در ابتدا شما را غافلگیر کنند. تجربه‌ی این زبان تند، غیر قابل انعطاف و همرا با طنز باعث می‌شود تا دوستان جدیدی پیدا کنید و شما نیز، کم کم با این لهجه از زبان انگلیسی آشنا شوید.

ویژگی های خاص استرالیا

غذا و خوراک در استرالیا

غذاهای دریایی با کیفیت، یکی از جواهرات استرالیا است. منطقه‌ی ماهیگیری استرالیا سومین منطقه‌ی بزرگ ماهیگیری در جهان است و غذاهای دریایی پنجمین منبع با ‌ارزش پروتئین برای استرالیایی‌ها است. شیلات استرالیا که دارای سواحل گسترده، آب‌های معتدل و امکانات کشاورزی عالی است، از بهترین‌ها در جهان است. شما می‌توانید در رستوران‌های این کشور از انواع غذاهای دریایی لذت ببرید. استرالیا با در اختیار داشتن صنایع غذایی گسترده و مدرن، تعداد زیادی بورسیه تحصیلی در این زمینه برای دانشجویان علاقه‌مند ارایه می‌دهد.

ویژگی های خاص استرالیا

چراغ‌های روشن، شهرهای بزرگ

41 شهر در 7 ایالت در سواحل استرالیا قرار گرفته‌اند. استرالیا از نظر تاریخی به کشور مهاجران معروف است. شهرهای استرالیا، رستوران‌ها، جشنواره‌ها، رویدادها، کافه‌ها و فروشگاه‌های ویژه‌ای دارند که از فرهنگ‌های مختلف سراسر جهان الهام گرفته‌اند.. استرالیا با اقتصادي قدرتمند و سطح بالای کیفیت آموزشی، مدارکی با اعتبار جهانی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. زندگی در شهرهای استرالیا می‌تواند بدون این که کسل کننده و استرس زا باشد، بهترین امکانات زندگی شهری را در اختیار شما قرار دهد و درعین حال آرامش شهرهای کوچکتر را در اختیارتان بگذارد.
ملبورن در سال 2018 به عنوان سومین مقصد محبوب برای تحصیل در خارج از کشور در جهان معرفی شد و سیدنی به عنوان اولین مقصد محبوب در جهان. استرالیا به مدت سه سال موفق به کسب عنوان شادترین کشور جهان در نظرسنجی بین‌المللی OECD شده است و در فهرست غذای جهانی آکسفام برای اکثر مواد غذایی در دسترس و مغذی در رتبه‌ی هشتم قرار گرفت.
زندگی در استرالیا می‌تواند تجربیات بسیاری را برای یک دانشجوی بین المللی به همراه داشته باشد و این امکان را برای دانشجویان فراهم می‌کند تا همیشه با یک پیاده‌روی کوتاه به ساحل برسند و از زیبایی‌های اقیانوس لذت ببرند.

sea-Australia-unique

 

 

اگر به ادامه تحصیل در استرالیا علاقه‌مند هستید، با جست‌وجو در پایگاه داده‌ی آرمان من دوره‌ی تحصیلی مناسب خود را بیابید و یا با شماره گیری 02141276 از آخرین فرصت‌های تحصیلی کشور استرالیا با خبر شوید.


آنچه باید بدانید

راهنمای اولیه برای تحصیل در استرالیا

راهنمای اولیه برای تحصیل در استرالیا

اسکان دانشجویی، ورزش، زندگی، خدمات ارایه شده برای دانشجویان بین‌المللی و به طور کلی شرایط تحصیل در استرالیا برای دانشجویانِ بین‌المللی، مواردی هستند که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است.
مشاوره رایگان