استرالیا: از سری مقالات راهنمای انتخاب رشته تحصیلی

کارشناسی ارشد مهندسی در استرالیا

استرالیا یکی از مقاصد مناسب برای ادامه تحصیل رشته مهندسی است. در این مقاله شما با ساختار دوره، هزینه تحصیل، شرایط ورود و چشم انداز شغلی و دانشگاهی ارشد مهندسی آشنا می‌شوید.


گردآورنده: جابر جعفریان
90
ذخیره سازی
1399/04/11

تحصیل مهندسی در استرالیا

چرا مهندسی؟

مهندسی یکی از معتبرترین رشته‌های تحصیلی در استرالیا و در سراسر جهان است. این رشته از نظر حرفه‌ای و دانشگاهی بسیار ارزشمند است و همچنین مهارت و دانشی که در این رشته کسب می‌کنید بسیار باارزش است. رشته‌های مختلفی از جمله ارتباطات از راه دور، مهندسی نرم‌افزار، مهندسی مکانیک و برق در این حوزه وجود دارند. مدارک مهندسی در استرالیا در سراسر جهان به خوبی شناخته‌‌شده‌اند و دارای ارزش بالایی هستند.

ساختار دوره

مقطع کارشناسی ارشد با توجه به دوره‌ی موردنظر، رشته‌ی انتخاب‌شده و نیاز به گذراندن دوره‌ی یکساله‌ی پیش‌نیاز، دو تا سه سال به طول می‌انجامد. هر سال تحصیلی دو ترم است و ارزیابی نهایی بر اساس کار کلاسی و امتحانات صورت می‌پذیرد.

هزینه‌ی تحصیل

هزینه‌ی تقریبی یک دوره‌ی کارشناسی ارشد در استرالیا از 25000 دلار تا 35000 دلار در سال است. میزان هزینه‌ی دقیق را می‌توانید مستقیماً از دانشگاه موردنظر درخواست کنید. می‌توانید جهت تسهیل فشار مالی برای بورس‌های تحصیلی هم اقدام کنید.

برای مطالعه بیشتر در رابطه با شهریه دانشگاه‌ها در استرالیا به این مقاله مراجعه کنید.

شرایط ورود

همه‌ی دانشگاه‌ها از شما یک مدرک زبان انگلیسی می‌خواهند که می‌توانید با شرکت در آزمون IELTS یا TOEFL آن را تهیه کنید. هر دانشگاه معیارهای مختص خودش را دارد، اما به طور کلی اکثر دانشگاه‌ها نمره‌ی 6 از مجموعه 9 نمره در آزمون آیلتس از شما می‌خواهند. دانشگاه‌ها معمولاً یک لیسانس مرتبط با مهندسی و علوم از شما می‌خواهند. دانشگاه‌ها به ندرت ممکن است از شما سابقه‌ی فعالیت در یک زمینه‌ی کاری خاص بخواهند.

چشم اندازهای شغلی و دانشگاهی

کارشناسی ارشد مهندسی این فرصت را به شما می‌دهد که در زمینه انتخابی خود تخصص و برتری داشته باشید. این مدرک از نظر حرفه‌ای و دانشگاهی بسیار ارزشمند است. تقاضای نیروی کار شرکت‌ها در استرالیا برای رشته مهندسی بسیار بالا است. بسیاری از دانشجویان همچنین برای انجام تحقیق و مطالعه به ادامه تحصیل در مقطع دکترا می‌پردازند.
 

اگر به تحصیل در استرالیا علاقه‌مندید، با استفاده از پایگاه داده آرمان من، دوره تحصیلی مناسب خود را جستجو کنید و یا با شماره‌گیری 02141276 از مشاوره رایگان آرمان من استفاده کنید.


آنچه باید بدانید

رشته های تحصیلی مطرح در کشور استرالیا

رشته های تحصیلی مطرح در کشور استرالیا

دانشگاه‌های مشهور پژوهش‌محور و کلان شهرهای پیشرفته، استرالیا را به عنوان یک اولویت برای دانشجویان بین‌المللی مطرح می‌کند. با توجه به استاندارد بالای آموزشی، تمام رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌های استرالیا با کیفیت هستند. در این مقاله در نظر داریم تا شما را با سه رشته برتر در این دانشگاه‌ها آشنا کنیم.
مشاوره رایگان