کانادا: آخرین اخبار

دو مرحله ای شدن ویزای تحصیلی کانادا

دانشجویان بین المللی یکی از عوامل رشد فرهنگی و اقتصادی هر کشوری هستند. در کانادا دانشجویان بین المللی سالانه حدود 20 میلیون دلار به اقتصاد این کشور کمک می کنند. کانادا علاوه بر نیاز اقتصادی به دانشجویان بین المللی، به فارغ التحصیلان و این دانشجویان به عنوان نیروی کار نیز نیاز دارد. بنابراین از سر گیری روند پذیرش و ورود دانشجویان بین المللی به خاک کشور کانادا برای این کشور امری حیاتی است.


گردآورنده: جابر جعفریان
2525
ذخیره سازی
1399/04/31

ویزای تحصیلی کانادا

دانشجویان بین المللی یکی از عوامل رشد فرهنگی و اقتصادی هر کشوری هستند. در کانادا دانشجویان بین المللی سالانه حدود 20 میلیون دلار به اقتصاد این کشور کمک می کنند. کانادا علاوه بر نیاز اقتصادی به دانشجویان بین المللی، به فارغ التحصیلان و این دانشجویان به عنوان نیروی کار نیز نیاز دارد. بنابراین از سر گیری روند پذیرش و ورود دانشجویان بین المللی به خاک کشور کانادا برای این کشور امری حیاتی است. همچنین مارکو مدیسینو، وزیر مهاجرت دولت کانادا، در یک خبر رسمی گفت: « بیماری همه‌گیر تاثیر قابل‌توجهی بر دانشجویان بین‌المللی و نهادهای کانادایی و جوامعی دارد که میزبان آن‌ها هستند. ما به کمک جوانان به دنبال تحصیل با کیفیت بالا در کانادا هستیم و هر تلاشی را برای به حداقل رساندن این که چگونه چالش‌های کنونی بر برنامه‌ها و رویاهایشان برای آینده تاثیر می‌گذارند، می‌سازیم».

با توجه به شرایط فعلی دنیا و درگیری با ویروس کرونا، خیلی از قوانین و شرایط پذیرش تغییر کرده است. در اوایل شیوع ویروس کرونا سفارت ها بسته شد و خیلی از نگرانی ها برای متقاضیان تحصیل در خارج از کشور پیش آمد. اما کانادا یکی از بهترین عملکرد ها را در این زمینه داشته است. سفارت کانادا فرآیندی را برای متقاضیان تحصیل در خاک خود تدوین کرده که در آن دانشجویان بدون داشتن مجوز نهایی ترم تحصیلی خود را با کلاس های آنلاین شروع کنند. موسسه اعزام دانشجو آرمان من، فعال در زمینه اعزام دانشجو به کانادا به شما بهترین راهکار ها را ارائه می دهد. 

تحصیل در کانادا

هرچقدر از مزایای تحصیل در کانادا بگوییم کم گفته ایم. کانادا یکی از رویایی ترین کشور ها برای کسانی است که جویای علم هستند. کانادا بهترین فرصت ها را برای متقاضیان تحصیل در این کشور فراهم کرده است. بعد از آمریکا، کانادا بالاترین بودجه تحقیقاتی را داراست. امکان کار بعد از تحصیل با شرایط فوق العاده کانادا نیز برای فارغ التحصیلان و دانشجویان فراهم خواهد بود. تمامی این موارد گواهی برای عالی بودن تحصیل در کاناداست. در زمان شیوع ویروس کرونا و درگیری جهانی با این ویروس، کانادا از موفق ترین کشور ها در عملکرد و کنترل این ویروس بوده است. تمامی کلاس های دانشگاه با موفقیت بصورت آنلاین برگذار شد و تحصیل دانشجویان بدون تداخل به روند خود ادامه داد.

برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا در ابتدا باید پذیرش یکی از دانشگاه های کانادا را دریافت کنید. برای پذیرش در یکی از دانشگاه های کانادا باید مدرک زبان و مدرک تحصیلی خود را برای دانشگاه مورد نظر بفرستید. اگر قصد تحصیل در ایالت کبک کانادا را دارید، برای تحصیل باید به زبان فرانسه مسلط باشید. بعد از این که نامه پذیرش یکی از دانشگاه های کانادا را دریافت کردید می توانید برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید. امروزه با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم امکان انگشت نگاری روند اخذ ویزای تحصیلی کانادا تغییر کرده است. روند اخذ ویزای تحصیلی کانادا دو مرحله ای شده و این راهکار برای حمایت از دانشجویان بین المللی تدوین شده و به شرح زیر می باشد.

دو مرحله ای شدن ویزای تحصیلی کانادا

مرحله اول ویزای تحصیلی کانادا

در روند اخذ ویزای تحصیلی کانادا، مرحله اول شامل بررسی صلاحیت متقاضی، هدف از تحصیل در کانادا، ارائه مدرک و تمکن مالی مورد بررسی قرار می گیرد. طبق روال گذشته به کسانی که صلاحیت آن ها بررسی شده و واجد شرایط هستند اجازه ی تحصیل داده می شود. این افراد می توانند برنامۀ تحصیلی خود را در کلاس های آنلاین کانادا شروع کنند. این مرحله در واقع یک تأیید نصف نیمه است. با این تأیید به دانشجو اجازه تحصیل داده می شود و تایید نهایی وقتی انجام می شود که مرزها باز شود و یا به دانشجو اجازه ی ورود به خاک کانادا داده شود.

مرحله دوم ویزای تحصیلی کانادا

این مرحله شامل بررسی مواردی همچون سلامت، ارائه مدارک پزشکی و ارائه مدارک سوء سابقه است. این مرحله تایید نهایی ویزای تحصیلی را شامل می شود. امکان رد شدن ویزای تحصیلی در این مرحله بسیار کم است. کسانی که تمامی موارد را در مرحله اول با موفقیت پشت سر گذاشته اند و تایید اولیه را گرفتند به طور معمول مرحله دوم را نیز تایید سفارت کانادا را دریافت می کنند.

مزایای دو مرحله ای شدن ویزای تحصیلی کانادا

این دو مرحله ای شدن ویزای کانادا مزایای بسیاری را به همراه داشته است. مهم ترین مزیت آن تحصیل بصورت آنلاین و ارزان تر نسبت به تحصیل در خاک کانادا می باشد. امکان کار بعد از تحصیل همچنان وجود دارد. دولت کانادا اعلام کرده است که هیچ تفاوتی بین تحصیل حضوری و آنلاین قائل نمی شود. بنابراین همچنان امکان کار بعد از تحصیل برای کسانی که با تحصیل آنلاین فارغ التحصیل شده اند و یا خواهند شد وجود دارد.

سخن آخر

از سیاست های اصلی کانادا جذب دانشجو و نیروی کار ماهر بوده و خواهد بود. حال با توجه به وضعیت فعلی جهانی و درگیری با ویروس کرونا، کانادا بازهم موفق عمل کرده و فرصتی را برای علاقه مندان تحصیل در خاک خود فراهم کرده است. از همه مهم تر این تحصیل آنلاین همانند تحصیل حضوری ارزش داشته و تغییری در امکان کار بعد از تحصیل برای دانشجویان بین المللی نخواهد داشت. موسسه اعزام دانشجو آرمان من بعد از بررسی شرایط  و مدارک تحصیلی شما اخذ ویزای تحصیلی شما را ضمانت خواهد کرد که به معنای ضمانت بازگشت کامل وجه قرار داد است.

 


مشاوره رایگان