کانادا: از سری مقالات مدیریت زندگی دانشجویی - آنچه باید بدانید

مکان های دیدنی کانادا

تحصیل در کانادا، به معنای زیاد درس خواندن و همیشه در محیط دانشگاه بودن، نیست. نقاط دیدنی بسیاری در کانادا وجود دارد که با بازدید از این مکان‌ها خستگی یک سال تحصیل از بدن شما خارج خواهد شد. در این مقاله به معرفیِ ۵ نقطه‌ی دیدنی کانادا خواهیم پرداخت.


گردآورنده: زکریا قائمی
776
ذخیره سازی
1399/03/15

تحصیل در کانادا

آبشارهای نیاگارا

آبشارهای نیاگارا از سه آبشار در مرز آمریکا و کانادا شکل گرفته‌اند که بین اونتاریو و نیویورک تقسیم شده‌اند. آبشارهای هورس‌شو، آبشارهای آمریکایی و آبشارهای بریدال ویلز سالانه بیش از 300 میلیون بازدید‌کننده را به خود جذب می‌کنند.
در طول سالیان سال خیلی‌ها سعی کرده‌اند از بالای آبشارها سقوط آزاد انجام دهند و برخی هم جان خود را به خطر انداخته‌اند، آن هم از فاصله‌ی عمودیِ 50 متری! البته ما لذت‌بردن از مرکز تفریحی تیبل راک یا گردش‌های روزانه‌ و سفر با هلیکوپتر را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم. این آبشارها فقط هم برای تماشا نیستند، بلکه از یک کارکرد عملی هم برخوردارند. این آبشارها در حال حاضر بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی برق ایالت نیویورک هستند: در هر ثانیه بیش از 375.000 گالن آب از رود نیاگارا منشعب می‌شود.

کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با بازدید از آبشارهای نیاگارا

آبشارهای نیاگارا در کانادا

کوه‌های راکی

کوه‌های راکی با بیش از 76 میلیون سال عمر، محدوده‌ی گسترش باورنگردنی‌ای دارند. این کوهستان پهناور با 100 کوه مختلف از شمال بریتیش کلمبیا تا آلبرتا و از آنجا تا ایالت نیومکزیکوی آمریکا و تا قله‌های مونت آلبرت در کلرادو (آمریکا) کشیده شده است. 
خوشبختانه بیشتر این کوه‌ها با عنوان پارک‌های ملی، تحت حافظت هستند که جلوی ساخت‌و‌ساز در آنها یا موارد مشابه را می‌گیرد. همین موضوع این امکان را برای بازدید‌کننده‌ها فراهم آورده که مشغول ماهیگیری، دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و ورزش‌های زمستانی شوند. پارک‌های ملی کانادا که کوه‌های راکی را پوشش می‌دهند دربرگیرنده‌ی بنف، کوتنای، یوهو و پارک‌های ملی جاسپر هستند.

 پارک ملی جاسپر کانادا

کلگری استمپید (Calgary Stampede)

وقتی به گاوچران‌ها فکر می‌کنید حتماً یاد تگزاس می‌افتید، اما بهتر است کلگری را هم به عنوان مقصدی برای تجربه‌کردنِ اسب و مهمیز در نظر داشته باشید. کلگری استمپید یک جشنواره، نمایشگاه و مسابقه‌ی‌ سالانه‌ی اسب‌سواری است که در ماه جولای در کلگری در آلبرتا برگزار می‌شود. کلگری استمپید بر اساس برخی منابع از اواخر قرن نوزدهم برگزار می‌شده و شهر پر از بازدیدکننده‌هایی از سراسر جهان می‌شده است که به تماشای جشنواره‌ی می‌آمده‌اند. فعالیت‌هایی که در این جشنواره صورت می‌پذیرد شامل مسابقات ارابه‌رانی (ارابه‌ی مخصوص آشپزی)، رژه، سیرک و بازار مکاره، اجراهای زنده و البته خود مسابقات اسب‌دوانی است. 
استمپید بخشی از هویتِ شهر کلگری است و شهرتی جهانی دارد (که با توجه به تعداد توریست‌هایی که در این جشنواره حضور پیدا می‌کنند چندان جای تعجبی ندارد). اسم تیم فوتبال محلی شهر هم کلگری استمپیدرز است و شهر نام‌های مستعار دیگری هم، که برگرفته از فرهنگ اسب و اسب‌سواری هستند، دارد: کاوتاون (شهر گاو) و استمپید تاون (شهر مسابقه‌ی اسب‌سواری). اما فرهنگ کلگری چیزهایی بیش از اسب‌سواری و گاوچران‌ها را در بر می‌گیرد. این شهر هر سال میزبان مسابقات بین‌المللی پیانو (Honens) است و صاحب سومین کمپانی بزرگ رقص در کشور، چند شرکت تئاتر، یک انجمن موسیقی سالم کورال و چند جشنواره‌ی دیگر، در طول سال است. 

آشنایی بیشتر با کلگری استمپید

پارک ملی بنف

حالا که در این منطقه هستید سری هم به پارک ملی بنف بزنید، که در صدمایلیِ غرب کلگری است. بنف با مساحتی بیش از 6.5 هزار کیلومتر مربع قدیمی‌ترین پارک ملی کانادا است. تاریخ شکل‌گیریِ اولیه‌ی پارک به اواخر قرن نوزدهم و پیداشدنِ چشمه‌هایِ معدنیِ آبگرم در دامنه‌های کوه‌های راکی توسط چند کارگر ساختمانی برمی‌گردد. 
دریاچه‌های متعددی وجود دارند که می‌توانید از آنها استفاده کنید، از جمله دریاچه‌ی لوییزو، دریاچه‌ی مورین، تنگه‌ی جانستون و مسیر قدیمیِ بنف. در پارک ملی بنف ورزش‌های هوای آزاد متعارفی مثل اسکی، پیاده‌روی و فعالیت‌های مشابه هم در جریان است. از حیات وحش هم غافل نشوید، که می‌توانید خرس‌های سیاه، وشق (Lynx، از گربه‌سانان) و ولورین (از خانواده‌ی راسویان) را هم بینید. 

آشنایی بیشتر با پارک ملی بنف در کانادا

پارک ملی بنف کانادا

کبک

کبک جواهر آمریکای شمالی و کاناداست و شبیه هیچ شهر دیگری در آمریکای شمالی نیست. کبک بزرگ‌ترین ایالت کانادا و تنها ایالتی است که زبان اول در آنها فرانسوی است، نه انگلیسی. به همین دلیل است که آن را «اروپای آمریکای شمالی» خطاب می‌کنند. در واقع مونترال در کبک دومین شهر بزرگ کشور و دومین شهر فرانسوی‌زبان جهان است. 
کبک به شکلی باورناپذیر به میراث فرانسویِ خود می‌بالد که ریشه در قرن شانزده میلادی دارد، یعنی زمانی که به عنوان یکی از اولین سرزمین‌های نو توسط اروپاییان کشف شد. هرچندکه تسلط فرهنگ فرانسوی بر کبک آشکار است، اما شهر به خاطر فضایِ چندفرهنگی‌اش شناخته شده است و مهاجران را از تمام نقاط جهان در خود می‌پذیرد. این چندفرهنگی را در جشنواره‌ها و مراسمی که در طول سال برگزار می‌شود می‌توان به وضوح دید. در کبک می‌توانید از جاذبه‌هایی مثل برنامه‌ی کمدی Just for Laughs و مسابقات سالانه‌ی اتوموبیلرانی جایزه‌ی بزرگ کانادا هم بازدید کنید. 
در مدت اقامت خود در کبک می‌توانید مزه‌ی پوتین (چیپس به همراه آب گوشت و پنیر) را بچشید و کالری اضافه را هم با کشف تپه‌ها و جنگل‌های ایالت کبک بسوزانید.
کبک

 

اگر به تحصیل در کانادا علاقه‌مندید، با استفاده از پایگاه داده آرمان من دوره‌ی تحصیلی مناسب خود را جست‌جو کنید و یا از مشاوره رایگان آرمان من بهره ببرید.


آنچه باید بدانید

تفریحاتی که باید در کانادا تجربه کنید

تفریحاتی که باید در کانادا تجربه کنید

علاوه بر تحصیل در کانادا،‌ تفریحات کانادا نیز بسیار جذاب هستند. در این مقاله ۵ تفریح رایج و سنتی کانادا معرفی شده‌ است.
مشاوره رایگان