کانادا: از سری مقالات مدیریت زندگی دانشجویی - آنچه باید بدانید

تفریحاتی که باید در کانادا تجربه کنید

علاوه بر تحصیل در کانادا،‌ تفریحات کانادا نیز بسیار جذاب هستند. در این مقاله ۵ تفریح رایج و سنتی کانادا معرفی شده‌ است.


گردآورنده: جابر جعفریان
1129
ذخیره سازی
1399/03/15

کمپینگ در کانادا

هاکی بازی کنید

هاکی روی یخ در کانادا یک بازی ملی است. میپل لیفز، ادمونتون اویلرز و ونکوور کناکز بعضی از تیم‌های بزرگ حاضر در لیگ ملی هاکی روی یخ (NHL) هستند. این بازی‌ها به خوبی مورد پوشش تلویزیونی قرار می‌گیرند و شما می‌توانید هم در خانه (از طریق تلویزیون یا آنلاین) و هم در بار بین دیگران بازی‌‌ها را تماشا کنید. اما ما پیشنهاد می‌کنیم که به تماشای بازیِ زنده بروید تا بتوانید تمام فضای یک بازی هاکی را تجربه کنید. البته تنها بازی‌های NHL نیستند که می‌توانید با آن مشغول شوید. بسیاری از طرفداران این بازی، لیگ‌های کوچک‌تر را ترجیح می‌دهند، چون در این بازی‌ها دعواهای بیشتری اتفاق می‌افتد. 

ورزش راه خیلی خوبی برای ادغام با جامعه و ایجاد پیوند با اطرافیان است. 

هاکی در کانادا

ورزش‌های زمستانی

دما و آب‌و‌هوای کانادا مناسب برگزاری ورزش‌های زمستانی است و به همین دلیل کانادایی‌ها در این رشته‌های ورزشی فعال هستند؛ به اصطلاح این ورزش‌ها در خون‌شان است. در کانادا علاوه بر محبوبیت فوق‌العاده‌ی هاکی، می‌توانید مناطقی عالی را برای اسنوبورد، اسکی، اسکیت و... پیدا کنید. اگر در هوایی گرم بزرگ شده‌ باشید، این احتمالاً اولین باری است که اسکیت به پا می‌کنید. هنگام فارغ‌التحصیلی در این ورزش یک حرفه‌ای خواهید بود و می‌توانید اطرافیان خود را در کشورتان تحت تأثیر قرار دهید. 

در تابستان طبیعت‌گردی کنید

کانادا چشم‌اندازهای بسیار زیبایی دارد که می‌توانید در آن مناطق کمپ کنید و طبیعت پیرامون خود را خوب بشناسید. شهرهای مدرنی که در آن تحصیل می‌کنید تمام امکانات مورد نیاز یک دانشجوی بین‌المللی را در اختیار قرار می‌دهند، اما باید به تماشای روستاها و مناطق حومه‌ای بروید تا شما را از مسیرِ تکراریِ هرروزه دور کند. پارک ملی واترتون لیکز در آلبرتا و پارک ملی لیک سوپریر و سایلنت لیک در اونتاریو بعضی از بهترین مناطق برای کمپینگ هستند. کمپینگ در این فضاهای فوق‌العاده‌ راه خیلی خوبی برای یافتنِ دوستان تازه است. می‌توانید از حیات وحش و تماشای گوزن شمالی هم لذت ببرید. فقط فراموش نکنید که لباس گرم کافی با خود بردارید، چون این مناطق فوق‌العاده سردند. 


سورتمه‌رانی با سگ

درحالی‌که روی یک سورتمه توسط چند سگ کشیده می‌شوید از تماشای چشم‌اندازهای طبیعی و زیبای کانادا لذت ببرید. این از آن تجربه‌هایی است که فقط یک بار در زندگی اتفاق می‌افتد، به‌خصوص اگر با دوست‌دختر یا دوست‌پسرتان سوار سورتمه باشید. در اصل سورتمه‌سواری با سگ در واقع تنها راه ارتباطی قطب شمال و جنوب بوده است، اما امروزه تفریح محبوبی برای تماشای برخی از دورترین نقاط کانادا (که منحصراً در کانادا وجود دارند) است. هم می‌توانید بنشینید و توسط سگ‌ها کشیده شوید، و هم می‌توانید خودتان افسار را به دست بگیرید. علاوه بر این اگر سگ‌ها را دوست داشته باشید، راهنمای‌تان شما را با سگ‌ها آشنا خواهد کرد. بعضی از بهترین جاها برای سورتمه‌سواری با سگ پارک ملی بنف در آلبرتا و پارک آلگون کویین در اونتاریو است. 

سورتمه رانی در کانادا

معتادِ غذای رستوران‌های زنجیره‌ای تیم هورتون شوید

تیم هورتون، یک رستوران زنجیره‌ای که قهوه‌ها و دونات‌هایش معروفند، به یک نهاد در جامعه‌ی کانادا تبدیل شده و مقصد ثابتی برای کانادایی‌هاست که از خواب بیدار ‌می‌شوند. این رستوران 3500 شعبه دارد و لازم نیست دنبالش بگردید. رستوران‌های تیم هورتون در مکان‌های خوبی قرار گرفته‌اند. با داشتنِ شب‌های مطالعه‌ی طولانی و کلاس‌های صبحگاهی اصلاً تعجب نکنید اگر به یکی از مشتری‌های ثابت تیم هورتون تبدیل شدید. علاوه بر این یک نوشیدنی گرم در هوای سرد کانادا چیز وسوسه‌کننده‌ای است. 
 

اگر به تحصیل در کانادا علاقه‌مندید، با استفاده از پایگاه داده آرمان من دوره‌ی تحصیلی مناسب خود را جست‌جو کنید و یا از مشاوره رایگان آرمان من بهره ببرید.


آنچه باید بدانید

مکان های دیدنی کانادا

مکان های دیدنی کانادا

تحصیل در کانادا، به معنای زیاد درس خواندن و همیشه در محیط دانشگاه بودن، نیست. نقاط دیدنی بسیاری در کانادا وجود دارد که با بازدید از این مکان‌ها خستگی یک سال تحصیل از بدن شما خارج خواهد شد. در این مقاله به معرفیِ ۵ نقطه‌ی دیدنی کانادا خواهیم پرداخت.
مشاوره رایگان