کانادا: از سری مقالات راهنمای انتخابِ رشته‌ی تحصیلی

مزایای تحصیل در رشته دیجیتال مارکتینگ در کانادا

دیجیتال مارکتینگ با توسعۀ کسب‌و‌کارها در فضای دیجیتال محبوبیت بسیاری پیدا کرد. آموزش دیجیتال مارکتینگ در کانادا شغل‌های متنوع و منعطفی بوحود می‌آورد.


گردآورنده: محمد زرقانی
4240
ذخیره سازی
1399/03/14

presentation-study-digital-marketing-Canada

با توسعۀ کسب‌و‌کارهای اینترنتی ادامه تحصیل در رشتۀ دیجیتال مارکتینگ در دانشگاه‌های کانادا متقاضیان بسیاری دارد. در واقع مطالعۀ تخصصی دیجیتال مارکتینگ در بازار کار نقش بسزایی دارد. مؤسسه آرمان من در این مقاله سعی دارد مزایای تحصیل در رشته دیجیتال مارکتینگ در کانادا را بررسی کند.

دیجیتال مارکتینگ ابزار بازاریابی تعاملی

study-digital-marketing-Canada

اصطلاح دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) یا بازاریابی دیجیتال به عنوان زیر مجموعه‌ای از دو حوزۀ کاری مدیریت بازاریابی و مدیریت تبلیغات به وجود آمد. اما با گسترش استفاده از اینترنت و فضای مجازی در قالب رشته‌ای مجزا کار خود را ادامه داد.
اگرچه تعریف دقیقی از دیجیتال مارکتینگ در اختیار نداریم اما می‌توانیم آن را مجموعه‌ای از ابزارها و فعالیت‌های بازاریابی در نظر بگیریم. مجموعه‌ای که برای بازاریابی محصولات و خدمات در بستر دیجیتال استفاده می‌شود. در واقع امروزه فضای مجازی شرایطی فراهم کرده است که بازاریابی تعاملی کاربرد بیشتری نسبت به بازاریابی سنتی دارد. زیرا با وجود بسترهایی مانند ایمیل، وبسایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی، الگوی رفتار مشتریان تغییر کرده است. بنابراین ابزارهای مبتنی بر فضای مجازی می‌تواند کسب‌و‌کارهای اینترنتی را تحلیل کند. 
تحلیل کاربردی رفتار مشتریان باعث انتشار تبلیغات در زمان مناسب برای طیف مشخصی از مشتریان می‌شود. همین نکته باعث جذب مشتریان و معرفی موفقیت‌آمیز محصولات و خدمات در بستر وبسایت‌ها، ایمیل، اپلیکیشن‌ها و شبکه‌های مجازی مختلف می‌شود. شاید شما هم بخواهید اطلاعات بیشتری دربارۀ ابزارهای دیجیتال مارکتینگ بدانید. در ادامه این ابزارها را معرفی می‌کنیم.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

plan-study-digital-marketing-Canada

ابزار متنوعی در حوزۀ دیجیتال مارکتینگ استفاده می‌شود. این ابزارها تلاش می‌کنند که محصولات و خدمات سازمان‌ها بهتر به مشتریان ارائه شود. بنابراین سودآوری سازمان‌ها با کمک فضای دیجیتال روند رو به رشدی داشته باشد. در ادامه، به چند مورد از این ابزارها اشاره می‌کنیم.

  1. بازاریابی با استفاده از موتورهای جستجو ( Search Engine Marketing-SEM)
    ابزاری که وضعیت کسب و کار شما در موتور جستجوی گوگل را بررسی می‌کند. این ابزار دو بخش مهم دارد. بخش اول ابزار بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO)  و بخش دوم تبلیغات کلیکی (Pay Per Click- PPC) است. تلاش این ابزار برای ارتقا رتبۀ سایت در موتور جستجو گوگل است که باعث افزایش میزان رضایتمندی مشتریان می‌شود.
  2. بازاریابی درونگرا یا جاذبه‌ای (Inbound Marketing) 
    ابزاری که از محتواهای جذاب و مناسب استفاده می‌کند تا ارتباط مفیدی بین سازمان‌ها و مشتریان برقرار شود. در واقع در اعتمادسازی و جذب مشتریان نقش قابل توجهی دارد. مهمترین فاکتور در این ابزار تولید و توزیع محتوا برای شخصی‌سازی موضوعات مختلف و وفادارسازی مشتریان است.
  3. بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO)
    سئو ابزاری برای افزایش آسان‌‌تر خوانده شدن محتواهای شخصی‌سازی شدۀ سایت توسط موتورهای جستجو است. با کمک سئو چگالی کلمات، نحوۀ ارتباط صفحات با هم و رعایت استانداردهای کد نویسی و طراحی سایت ارزیابی می‌شود.
  4. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی (Social Media Marketing-SMM)
    شبکه های اجتماعی امکان تعامل سازمان‌ها و مشتریان را فراهم می‌کند. سازمان‌ها با کمک شبکه‌های اجتماعی می‌توانند برند خود را معرفی کنند. آن‌ها مشتریان بالقوۀ خود را پیدا کرده و محصولات و خدمات خود را به آن‌ها معرفی نمایند. علاوه بر این شبکه‌های اجتماعی برای دریافت انتقادات و پیشنهادات مشتریان نقش سازنده‌ای ایفا می‌کند. 
  5. بازاریابی محتوا (Content Marketing) 
    محتوا ابزاری است که در دیجیتال مارکتینگ نقش مهمی ایفا می‌کند. بازاریابی محتوا وظیفۀ تدوین استراتژی‌های تولید محتوا را بر عهده دارد. در واقع باید محتوا برنامه‌ریزی شده و هدفمند استفاده شود تا مشتریان هدف به خریداران محصولات تبدیل شوند. این ابزار در کسب‌و‌کارهای اینترنتی بیشترین کاربرد را دارد.
  6. تبلیغات بر اساس کلیک (Pay Per Click-PPC) 
    با استفاده از این ابزار کلیک کردن مشتریان روی هر تبلیغ با پرداخت هزینه همراه خواهد بود. در واقع سازمان برای استفاده از این ابزار باید حساب کاربری خود را شارژ کند. زیرا با هر کلیک از اعتبار آن کم می‌شود. در واقع PPC ابزاری مقرون به صرفه برای جلب مشتری و افزایش تعداد مشتریان است.
  7. بازاریابی موبایلی (Mobile Marketing) 
    موبایل و تبلت در کنار لپتاپ ابزارهای جستجو در اینترنت هستند. بنابراین قالب و محتوای سایت‌ها برای این ابزارهای دیجیتال نیز طراحی می‌شوند. کارشناسان دیجیتال مارکتینگ با کمک ابزار بازاریابی موبایلی تعداد خریداران خود را بیشتر می‌کنند. در ضمن ارزیابی مارکتینگ سازمان‌ها را دقیق‌تر و کاربردی‌تر می‌کند.
  8. بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)
    picture-study-digital-marketing-Canada
  9. با کمک ایمیل مارکتینگ و ارتباط آن با لندینگ (Landing) سایت می‌توانید تعداد بیشتری از مشتریان بالقوه را به خریداران با وفای سازمان تبدیل کنید. علاوه بر این معرفی جدیدترین کالاها و انتشار تازه‌ترین اخبار با کمک این ابزار آسان‌تر است. در واقع ابزار مناسبی برای اطلاع‌رسانی و برقراری ارتباط با مشتریان است.
  10. بازاریابی پیامکی (SMS Marketing) 
    استفادۀ عموم مردم از تلفن همراه راه دیگری برای سازمان‌ها گشوده است. تلفن همراه باعث شده است که سازمان‌ها با کمک تبلیغات پیامکی مشتریان خود را به خرید محصولات دعوت کنند. البته نباید فراموش کرد که تبلیغات پیامکی زیاد و نابه‌جا مشتریان را دلسرد می‌کند.
  11. تبلیغات بنری ( Banner Advertisement) 
    تبلیغات دیجیتالی یکی از راه‌های مؤثر بازاریابی است. این به نحوی است که بنرهای مختلف برای معرفی کالاها و خدمات در سایت‌های مختلف منتشر می‌شوند. البته این ابزار مانند سال‌های قبل پررونق نیست. با این حال هرچه بیشتر از بنر بازدید کنند، تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

آنچه بررسی کردیم ده ابزار از بیشمار ابزار دیجیتال مارکتینگ است. ابزارهای دیگر استراتژی محتوا، بازاریابی ویروسی، اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی چریکی هستند. این ابزارها نقش مهمی در تعامل دوسویۀ سازمان‌ها و مشتریان ایفا می‌کنند. علاوه بر این ابزارها گوگول آنالیتیکس (Google Analytics) و گوگل سرچ کنسول ( Google Search Console) است. با کمک گوگول آنالیتکس داده‌های ورودی به سایت از روش‌های مختلف بررسی می‌شود. در حالی که با گوگل سرچ کنسول مدیریت و آنالیز سئوی سایت آسان‌تر می‌شود.

مزایای دیجیتال مارکتینگ

rocket-study-digital-marketing-Canada

دیجیتال مارکتینگ برتری قابل توجهی نسبت به بازاریابی سنتی دارد. توانایی سنجش داده‌ها و تحلیل و بررسی آن‌ها نقطه قوت بازاریابی دیجیتال است. با کمک ابزارهایی که به آن‌ها اشاره کردیم فرصت بهبود سایت، استفاده از تبلیغات تأثیرگذار و تشویق مشتریان به بهره‌مندی از کالاها و خدمات میسر می‌شود.
مزیت دیگر مقرون به صرفه بودن ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است. به نحوی که با کمک اینترنت می‌توان بنرهای تبلیغاتی، ایمیل‌ها و محتواهای مختلفی را بین تعداد بسیار زیادی از مشتریان منتشر کرد. با کمک همین فاکتور می‌توان مخاطبان را از سراسر جهان جذب خدمات و محصولات سازمان کرد.
جالب است بدانید ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مانند گوگل آنالیتیکس و گوگل کنسول می‌توانند عملکرد بازاریابی سازمان‌ها را دقیق ارزیابی کرد. بنابراین روش‌های مناسبی برای جلب توجه مشتریان و وفادارسازی آن‌ها را استفاده کرد. نتیجۀ این راه نیز نرخ بالاتر جلب مشتری خواهد بود.

دیجیتال مارکتینگ در کشور کانادا

tablet-study-digital-marketing-Canada

کشور کانادا اقتصاد پویا و رو به رشدی دارد. بنابراین مطالعه در رشتۀ دیجیتال مارکتینگ راهی برای افزایش درآمد سازمان‌ها و قرار گرفتن در چرخۀ اقتصادی فعال کشور است. در واقع رسانه‌های دیجیتال در کانادا از قدرت بالایی برخوردار هستند و کسب‌و‌کارهای اینترنتی فعالیت قابل توجهی در عرصه‌های مختلف دارند. با توجه به این فرآیند، مهارت‌ها و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ نقش مهمی در رشد این کسب‌و‌کارها بازی می‌کنند. متخصصان دیجیتال مارکتینگ می‌توانند در ایالت‌های اونتاریو، آلبرتا و کبک و شهرهای مونترال و تورنتو به خوبی فعالیت کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ تحصیل در رشتۀ دیجیتال مارکتینگ می‌توانید سؤال‌های خود را از مشاوران مؤسسۀ آرمان پرشین خاورمیانه بپرسید.

تحصیل در رشتۀ دیجیتال مارکتینگ در دانشگاه‌های کانادا

meeting-study-digital-marketing-Canada

پیوند اقتصاد و دانشگاه‌های کانادا، عامل تأثیرگذار آموزش دورۀ تحصیلی دیجیتال مارکتینگ در مقاطع متفاوت در کانادا بود. گرایش سازمان‌ها و شرکت‌ها به فضای دیجیتال برای تعامل با مشتری نیز باعث گرایش بیشتر دانشجویان، به تحصیل در دیجیتال مارکتینگ شد. به نحوی که امروزه آموزش در این رشته با کیفیت بالایی انجام می‌شود.

  • دانشگاه اچ ای سی مونترال (HEC Montreal) در شهر مونترال واقع شده است. دورۀ دکتری دیجیتال مارکتینگ از رشته‌های این دانشگاه است. کیفیت آموزش این دورۀ تحصیلی باعث شده است که در حوزۀ بازاریابی، رتبۀ دوم در کشور کانادا را به دست آورد.
  • دانشگاه کینگستون (Kingston) در ایالت اونتاریو قرار دارد. این دانشگاه در دورۀ دکتری دیجیتال مارکتینگ دانشجو می‌پذیرد. در میان دانشگاه های کانادا و آمریکا، رتبۀ 34 را در حوزۀ بازاریابی بدست آورده است.
  • دانشگاه تورنتو در ایالت اونتاریو، دانشگاه دیگری است که دورۀ دکتری دیجیتال مارکتینگ را برگزار می‌کند. دورۀ تحصیلی بازاریابی این دانشگاه نیز رتبۀ 14 را بدست آورده است.

دانشگاه‌های دیگری که در آموزش دورۀ تحصیلی دیجیتال مارکتینگ کانادا از اهمیت بالایی برخوردار هستند. برای مثال می‌توان به دانشگاه‌های واترلو، گلف، کونکوردیا، بریتیش کلمبیا، مگ گیل و آلبرتا اشاره کرد. کیفیت بالای آموزش رشتۀ تحصیلی دیجیتال مارکتینگ در این دانشگاه‌ها باعث شده است که متخصصان توانمند و کار بلد وارد بازار کار شوند. شما عزیزان می‌توانید دربارۀ اخذ گذیرش تحصیلی در رشتۀ دیجیتال مارکتینگ از مشاوران مؤسسه آرمان من راهنمایی بگیرید.

مشاغل انعطاف‌پذیر دیجیتال مارکتینگ در کانادا

online-study-digital-marketing-Canada

در حوزۀ دیجیتال مارکتینگ، نکات بسیاری برای یادگیری وجود دارد. بنابراین فارغ‌التحصیلان این رشته، می‌توانند به صورت تخصصی و متمرکز روی ابزار مشخصی فعالیت کنند. برای مثال برخی به عنوان متخصص سئو فعالیت می‌کنند. بعضی از فارغ‌التحصیلان به عنوان بازاریاب ایمیل یا شبکه‌های اجتماعی مشغول به کار می‌شوند. عده‌‍ای نیز وارد تحقیقات بازاریابی می‌شوند تا شناخت بهتری از مشتریان پیدا کنند. زیرا این شناخت به استفاده از روش‌های کارآمد دیجیتال مارکتینگ در سازمان‌های گوناگون کمک می‌کند.
فارغ‌التحصیلان دیجیتال مارکتینگ فرصت دارند استارت آپ‌های مختلف در فضای دیجیتال راه‌اندازی کنند. آن‌ها با کمک ابزارهای مختلف مانند بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، تولید محتوا، ایمیل مارکتینگ و بازاریابی ویروسی به خوبی محصولات و خدمات خود را معرفی می‌کنند. علاوه بر این با روش‌های مناسب مشتریان بالقوه را جذب کرده و به خریداری کالاهای خود تشویق می‌کنند. این فاکتورها در کنار همدیگر شرایطی برای کسب درآمد بیشتر فراهم می‌کنند. مزایای بیشمار دیجیتال مارکتینگ باعث شده است که آژانس‌های تخصصی دیجیتال مارکتینگ نیز پروژه‌های تخصصی را بر عهده بگیرند.

سخن آخر

همانطور که مطالعه کردید، تحصیل در رشتۀ دیجیتال مارکتینگ در کانادا مزایای زیادی دارد. در واقع شما با بهره‌مندی از این فرصت آمادمیک، شرایط رشد اقتصادی را برای خود فراهم می‌کنید. علاوه بر این خدمات متنوعی را به مشتریان ارائه می‌دهید. با این وجود برای رسیدن به این اهداف، لازم است که علم بازاریابی دیجیتال و مهارت‌های مختلف آن را به دقت یاد بگیرید و از ابزارهای مختلف آن استفاده کنید. شما می‌توانید از طریق تماس با  شمارۀ 02141276 با موسسه اعزام دانشجوی آرمان من در ارتباط باشید. در ضمن با تکمیل فرم مشاورۀ رایگان می‌توانید سوالات خود را بپرسید. در صورت لزوم مشاورۀ حضوری نیز برای شما امکان‌پذیر است. همچنین می‌توانید تازه‌ترین‌ها را در اینستاگرام آرمان من مشاهده کنید.


آنچه باید بدانید

آشنایی با رشته های تحصیلی مطرح در کانادا

آشنایی با رشته های تحصیلی مطرح در کانادا

کانادا همواره از جذاب ترین مقصدها برای مردم کشور ماست. کانادا از کشورهای مهاجرپذیر میباشد. کانادا به دلیل فرصتهای زیاد شغلی به کشوری محبوب برای مهاجرت تبدیل شده است. از راحتترین روشها برای مهاجرت به کانادا اخذ پذیرش تحصیلی کانادا می باشد. برای اخذ پذیرش تحصیلی در کانادا، باید در ابتدا پذیرش یکی از دانشگاههای کانادا را اخذ کنید.
مشاوره رایگان