فرانسه: از سری مقالات راهنمای جامع گرفتن پذیرش از دانشگاه - آنچه باید بدانید

اخذ پذیرش از دانشگاه های فرانسه

به چه روشی می‌توان برای دانشگاه‌های فرانسه اپلای کرد؟ اگر علاقه‌مند به تحصیل در فرانسه هستید، راهنمای جامع ما برای فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه‌های این کشور را مطالعه کنید. در این مقاله نکاتی در رابطه با مهلت اخذ پذیرش، نکات کاربردی برای اخذ پذیرش و ... گردآوری شده است.


گردآورنده: محمد زرقانی
858
ذخیره سازی
1399/08/14

Apply-French-University

برای اقدام دریافت پذیرش دانشگاه در فرانسه به چه چیزهایی نیاز داریم؟

•    یک پاسپورت با مدت زمان اعتبار کافی
•    ریزنمرات مقاطع قبلی تحصیلی شما
•    در صورت نیاز دوره، نمره قابل قبول در زبان فرانسوی

چگونه اپلای کنیم؟

برای شهروندان خارج از اتحادیه اروپا

اگر شما ساکن یکی از کشورهایی هستید که در برنامه CEF فرانسه قرار گرفته‌اند (از جمله ایران)، باید درخواست اولیه (DAP) خود را به صورت آنلاین و در وبسایت مشخص شده دولت فرانسه ثبت کنید. استفاده از این روش ثبت‌نام برای کشورهای قرار گرفته در برنامه CEF الزامی است.

 شهروندان ساکن خارج از این کشورها باید درخواست خود را مستقیما به سفارت فرانسه در کشورشان تحویل دهند.

دقت داشته باشید که برای شهروندان خارج از اتحادیه اروپا مهلت زمان ثبت نام در سامانه ایجاد شده از ماه ژانویه آغاز می‌شود و باید قبل از تاریخ نهایی مشخص شده تکمیل شود.

قبل از این که برای پذیرش تحصیلی اپلای کنید، با دفتر بین‌المللی دانشگاه مورد نظرتان تماس گرفته تا از برآورده کردن تمام شرایط آن‌ها اطمینان حاصل کنید. نحوه اقدام برای دانشگاه‌های مختلف ممکن است متفاوت باشد، بنابراین قبل از آغاز کار از صحت اطلاعات خود اطمینان حاصل کنید.

 شهروندان خارج از اتحادیه اروپا برای تحصیل در فرانسه به ویزای تحصیلی نیز نیاز دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه کسب ویزای تحصیلی در فرانسه اینجا کلیک کنید.

 برای دریافت پذیرش دانشگاه در فرانسه، چه زمانی باید اقدام کنیم؟

دانشگاه‌های فرانسوی از میانه ماه آوریل، پس از اتمام امتحانات دانش آموزان فرانسوی، درخواست‌های پذیرش را قبول می‌کنند. سعی کنید تا در سریع‌ترین زمان ممکن برای پذیرش دانشگاه اقدام کنید تا بتوانید در زمان مناسب روال‌های اداری لازم را طی کرده و خود را در ماه سپتامبر برای حضور در کلاس به فرانسه برسانید.  

 نکات ضروری در اقدام برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های فرانسه:

•    زود اقدام کنید. دانشگاه‌ها معمولا تاریخی مشخص را به عنوان زمان نهایی دریافت تقاضاهای پذیرش مشخص کرده‌اند، بنابراین بهتر است روند کار خود را در زودترین زمان ممکن آغاز کنید. سعی کنید نیازمندی‌های رشته خود را در اسرع وقت برآورده کنید.
•    در صورتی که احتمال می‌دهید درخواست شما به یک دانشگاه پذیرفته نشود، به چند دانشگاه مختلف درخواست پذیرش ارسال کنید. در حالی که دانشگاه‌های فرانسه از شما می‌خواهند برای بررسی درخواستتان هزینه‌ای پرداخت کنید، اپلای کردن به چند دانشگاه مختلف ارزش آسودگی خاطر و اطمینان بیشتر در دریافت پذیرش از سایر دانشگاه‌ها را دارد.
•    سوال بپرسید. بخش بین‌المللی دانشگاه‌ها به منظور اطلاع رسانی به دانشجویان بین‌المللی تاسیس شده‌اند. اگر در خصوص هر موضوعی در رزومه‌تان اطمینان ندارید، با آن‌ها تماس گرفته و درخواست راهنمایی کنید.

در صورتی که به تحصیل در فرانسه علاقه‌مند شدید رشته مورد علاقه خود را از میان رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌های فرانسه بیابید.

برای اطمینان و دریافت اطلاعات تکمیلی با ما تماس بگیرید


آنچه باید بدانید

نظام آموزش عالی فرانسه به زبان ساده

نظام آموزش عالی فرانسه به زبان ساده

در این مقاله در نظر داریم تا تمام مسایل مربوط به نظام آموزش عالی در فرانسه را بررسی کرده و آن را به صورت ساده و جامع در اختیار شما قرار دهیم.
مشاوره رایگان